je raad het al ik heb dus te lange benen, ik rij op een 60 sloping frame en mijn zadelpen staat op zijn max. het is gewoon een 33 cm zadelpen en voor tijdritten zou het wel prettig zijn om hem wat hoger te kunnen zetten. Ik wil nu een nieuwe zadelpen aanschaffen maar er is gewoon weinig te vinden in 400 mm of hebben jullie wat tips? ik was zelf al wat rond aan het googelen op mountainbike seatposts maar misschien hebben jullie betere suggesties.
te lange benen
http://www.trainingsbeest.tk/forum" onclick="window.open(this.href);return false;
Quoten: Origineel geplaatst door Mackers op 21 April 2007
Thomson Elite.Licht, stevig, prachtig afgewerkt, en verkrijgbaar in 410mm.
Die heb ik zelf ook op me van Tuyl gemonteerd en die is gewoon sterk en heel mooi. (een aanrader dus)
Oh,ja ik ben ook lang 203 en een binnenbeenlengte van 106 cm
Je adres gegevens staan in je Pofiel,mischien handig om dat anders te doen.
Thomson Elite.Licht, stevig, prachtig afgewerkt, en verkrijgbaar in 410mm.
Die heb ik zelf ook op me van Tuyl gemonteerd en die is gewoon sterk en heel mooi. (een aanrader dus)
Oh,ja ik ben ook lang 203 en een binnenbeenlengte van 106 cm
Je adres gegevens staan in je Pofiel,mischien handig om dat anders te doen.
Hoi,
Er zijn nog een paar zaken waarmee je je kan behelpen, een is de cranklengte en twee is de hoogte tussen de pedaal as en je schoenzool.
Door de cranklengte optimaal te nemen voor je beenlengte, in de veronderstelling dat het nog niet zo is uiteraard, kan je al gauw enkele cm lager met de zadelpen. Een pedaal zoals Time en Speedplay brengt je voet ook korter bij de as, doe daar nog een paar schoenen bij met dunne carbonzolen (Sidi Ergo2 b.v.) en ook dat kan best meer dan een cm verschil maken.
Desalniettemin kan je best nog steeds een 40cm lange zadelpen nodig hebben natuurlijk maar je hebt alvast het voordeel van een beter rendement en een lager zwaartepunt.
Ciao,
Er zijn nog een paar zaken waarmee je je kan behelpen, een is de cranklengte en twee is de hoogte tussen de pedaal as en je schoenzool.
Door de cranklengte optimaal te nemen voor je beenlengte, in de veronderstelling dat het nog niet zo is uiteraard, kan je al gauw enkele cm lager met de zadelpen. Een pedaal zoals Time en Speedplay brengt je voet ook korter bij de as, doe daar nog een paar schoenen bij met dunne carbonzolen (Sidi Ergo2 b.v.) en ook dat kan best meer dan een cm verschil maken.
Desalniettemin kan je best nog steeds een 40cm lange zadelpen nodig hebben natuurlijk maar je hebt alvast het voordeel van een beter rendement en een lager zwaartepunt.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...