Hallo,
Kan iemand mij uitleggen, hoe ik achter de maten van de boutjes op mijn fiets kan komen. Op de fiets staat niets en handleidingen zijn nauwelijks te vinden.
Het betreft een langere bout voor de montage van de stuurpen op het frame en tevens wil ik de boutjes vervangen van mijn 3T ARX Pro stuurpen.
Op internet kom ik M3, M5 etc tegen. Ik heb geen iedee hoe ik daar achter kan komen.
groet,
Kick
Boutjes
Ik mag hopen dat je stuurpen aan de vork vastzit en niet aan het frame! ![Wink ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
ciclista schreef:Het getal achter de M (3,4, 5 etc) is de diameter van de schroefdraad, kun je met je schuifmaat zo opmeten. Om het compleet te maken, de lengte is het tweede getal dat een bout beschrijft: bv M6 x 20
Precies en als je dat nog niet kunt dan zou ik ze maar stilletjes laten zitten, worden er dadelijk weer aluminium bouten ingestoken op plaatsen waar 't niet veilig is. De bout van je expander is is meestal M6 en 30-45 mm lang. De boutjes in de stuurpen zijn meestal m5 en 16-18 mm lang.