Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

beginner op pad helpen?

eltigro
Forum-lid

eltigro 15 apr 2007 12:17

Hoi! ik ben een absolute beginner (wel erg enthousiast geworden!) en op zoek naar een goede fiets. Ik ben 1.68 kort en beenlengte 78 cm (binnen) dus als het goed is een maat 50 a 52? Nu ben ik aan het rondzoeken naar een fiets en ben tegengekomen: een pinarello asolo met compagnolo chorus afgemonteerd bij van Overveld in Zegge (fijne zaak overigens) voor 450 vraagprijs, dit is een klassiek model maar blijkbaar wel goed? Hoe verhoud zich dit tot een Giant TCR? van onderstaande advertentie??? vraagprijs 650 euro! graag wat hulp om op weg te komen! Alvast bedankt!!!!
Mooie Giant TCR once team racefiets. Gebruikssporen maar in goede staat. Frame : Aluminium Frame maat : M 50cm Voorvork : Carbon Wielen : FIR met carbon spaken Banden : Continental grand prix Opbouw : Volledig campagnolo record 9 speed. voor 42/52 , achterkrans 13,14,15,16,17,18,21,23,26. Zadel : Selle italie Pendalen : look Flight deck computer : Ergo brain campagnolo Extra : Reserve achterwiel Prachtige fiets voor wie niet te veel geld wil uitgeven.

tyrw
Forum-lid

tyrw 16 apr 2007 10:31

Chorus is een topgroep, ook al is het niet het laatste model (9 spd). Carbon spaken klinkt ook wel chique.
Ik zou zeggen: Als je er goed op zit is het een prima deal.
Enige nadeel is dat er geen triple opzit. Als je toch naar de bergen wil, kun je een zogenaamde Compact laten monteren.
edit: Ik zie nu dat die advertentie van een andere fiets is. Record zou ik qua kwaliteit gelijk stellen aan Chorus, zeker voor een beginner.
Ik vind de naam Pinarello beter klinken dan Giant, maar dat is persoonlijk.

zeemeeuw
Forum-lid

zeemeeuw 16 apr 2007 15:49

heb je soms geen foto en is die chorus ook 9 sp
grtz
2 de jr junior

BonoCross
Forum-lid

BonoCross 16 apr 2007 22:24

De Asolo is vergeleken met de TCR iets minder. Persoonlijk zou ik voor de TCR gaan, een fietsje dat z'n diensten wel heeft bewezen de laatste jaren.
Van Overveld is een prima zaakje overigens. Heb er zelf eens een mtb gekocht. Ze nemen ook goed de tijd voor je als je een fiets zoekt en als je een kleinigheid aan je fiets hebt maken ze het vaak vrijwel meteen (en kosteloos).
Canyon Ultimate CF SL 2016

Plaats reactie