Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

gescheurde ridley kader?

robinvdd121
Forum-lid

robinvdd121 14 apr 2007 22:29

Hallo mijn kader kraakt de hele tijd. elke keer ik kracht zet op mijn trapas kraakt hij. Ik vraag me af of het aan de trapas ligt of er eventueel een scheur in mijn kader is.. Kan iemand mij raad geven ?
Is mijn ridley kader gescheurt?

20veetee
Forum-lid

20veetee 14 apr 2007 22:34

Raad:
Ga naar de lokale Ridley dealer, bij voorkeur de dealer waar je ook de fiets gekocht hebt, en laat daar de fiets nakijken.

evertdehandsch
Forum-lid

evertdehandsch 14 apr 2007 23:42

Toeval of niet, ik heb net van hetzelfde last. M'n kader kraakt vreselijk, zelfs als sta ik niet op de trappers. Ga m'n bracket er eens uithalen en opnieuw invetten, eveneens als de pedalen. Hopelijk brengt dat beterschap!
Nulla tenaci invia est via!

lyot
Forum-lid

lyot 15 apr 2007 00:38

heb eveneens net hetzelfde voor, met mijn Damocles. Ik vermoed evenwel dat het aan de trapas ligt. Die vliegt er dan ook uit. Het zou me wel verbazen mocht een scheur bij jou aan de basis liggen van dat gekraak

geertjansen
Forum-lid

geertjansen 15 apr 2007 01:24

heb hetzelfde met mijn gazelle, maar niet zo erg, alleen als ik echt veel kracht zet. Als ik terugtrap piept hij, ergens bij de trapas vandaan volgens mij, weet iemand wat dat is?

pjotr
Forum-lid

pjotr 15 apr 2007 01:25

Mijn nieuwe Scandiun begon ook opeens te kraken. Misschien komt het omdat ik een ander wiel gestoken had. Mijn vorige Ridley kraakte ook, en uiteindelijk zat er een flinke scheur in bracket. Ik zou het goed in de gaten blijven houden.
Anti-Spacers!

robinvdd121
Forum-lid

robinvdd121 15 apr 2007 12:13

Hoi lyot, ik heb de trapas eraf gehaald en vet op de steunpunten gedaan maar volgens mij zit er speling op mijn trapas.. zouw dit kunnen? ik heb dit gekraak nogal gehad maar toen draaide ik mijn krank vaster aan en toen was het een pak minder maar ik kan hem nu niet meer aandraaien..

robinvdd121
Forum-lid

robinvdd121 15 apr 2007 12:15

Hoi, ik weet niet maar ridley heeft veel gekraak met hun kaders vind ik! maandag komt er iemand van ridley mijn fiets nakijken,als ik weet wat er aan de hand is zal ik jullie het laten horen zodat jullie mischien ook weten wat er met jullie fiets is!  groetjes

zware
Forum-lid

zware 06 aug 2007 13:38

Ik rijd sedert een jaar met een ridley damocles. Gisteren tijdens onze uitstap reden wij aan 38 à 40 per uur over een klinkerweg. Plots hoorde ik een vrij luide "KRAK", ik dacht dat mijn zadel afbrak, hier was echter alles nog in orde. Daar ik wel eens gehoord heb dat ridley kaders nog al eens durven scheuren heb ik mijn kader goed nagekeken, ik zie echter niets abnormaals. Nu mijn vraag weet iemand waar een ridley meestal scheurd, en welke plaatsen ik extra goed moet kontroleren. Ik ben er niet gerust in. Dank bij voorbaat

Bon, na grondige kontrole van mijn ridley kader heb ik inderdaad een scheur(tje) gevonden, nml achteraan de liggende buis in de bocht van de zadelpen. Ik naar mijn fietswinkel in Zoersel waar de (het) scheur(tje) vastgesteld werd. Mijn fm heeft onmiddelijk kontakt opgenomen met ridley of er een kader beschikbaar was, en ja er was een kader beschikbaar meer zelfs ik kon uit verschillende kaders kiezen. Doderdag morgen mijn gescheurde fiets binnen gebracht, om 5 uur s'avond mijn nieuwe fiets gaan ophalen kostprijs 0,0 €. Bedankt fm, bedankt ridley. Als dat geen service weet ik het niet meer. Als het goed is mag, moet het ook gezegd worden.

raydox
Forum-lid

raydox 06 aug 2007 14:15

kijk ook eens je kopserien en je stuur na laat dat ook invetten evenals je pedalen en trapas
zelfs als je kopserie droogstaat hoor je het kraken aan je trapas :)

dige
Forum-lid

dige 07 aug 2007 10:21

Ik heb sinds een paar maanden een Ridley Orion. Na ongeveer 1000 kilometer had ik ook opeens last van een gekraak ter hoogte van de trapas. Ik vreesde eerst ook dat het van de kader was, maar het bleek gewoon een lager in de trapas te zijn. Het schijnt dat dit wel eens meer voorkomt dat een lager na een tijdje wat speling vertoont. Mijn FM heeft dit gewoon kosteloos hersteld.
Verder had ik ook last van een krakje telkens als ik op slechte weg reed. Na zelf een tijdje gevloekt en gezocht te hebben bleek het gewoon te gaan om de plaats waar de remkabel in de bovenbuis uitkomt. Op het uiteinde van de remkabel zit een metalen dopje dat bij tillingen wat geluid maakte in het (ook van metaal) inzetstukje dat op de zijkant van de bovenbuis vastzit. Effe een piepklein stukje zwarte tape rond het metalen dopje en het was opgelost.

roeieber
Forum-lid

roeieber 07 aug 2007 14:11

Kraken hoeft niet meteen een gescheurd kader te zijn.
Ik had tot vandaag ook nogal last van gepiep en gekraak, bleek een onderdeeltje van mijn achterwiel (stofkapje van de body) te zijn. Toch leek dit gekraak vanaf het bracket te komen, dit komt door het carbon. Elk geluid wordt door carbon versterkt en klinkt vaak alsof het uit de bracket komt.
I Am SpeCiAliZed

Plaats reactie