Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

Fietsbroek

suzanne
Forum-lid

suzanne 13 apr 2007 16:12

heej dames (en heren... )ik ben op zoek naar een nieuwe fietsbroek en zie speciaal broeken voor vrouwen... wat is het verschil en wat zijn de voor/nadelen??
Gazelle V.1

ilgrasso
Forum-lid

ilgrasso 13 apr 2007 16:23

Afhankelijk van het merk van de broek een of meerdere zaken uit onderstaand rijtje:
- Kleuren en versiersels (bijv. bloemetjes borduursel bij Giordana)
- De vorm van de zeem
- De bretels (bij heren recht, bij dames kruislings voor langs)
- De maten (wat breder in de heupen, smaller in de taille voor dames)
- lengte van de pijpen (bij damesmodellen vaak wat korter)
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

siral
Forum-lid

siral 13 apr 2007 19:05

Wat verder ook een belangrijk verschil is dat de meeste damesbroeken geen elastiek in de pijpen hebben, waardoor ze omhoog kruipen. Ik heb me ooit eens laten vertellen dat de reden hiervoor is dat de elastiekafdrukken langer in damesbenen zichtbaar zijn en daardoor ongewenst. Persoonlijk vind ik het opkruipen een stuk ongewenster.

siral
Forum-lid

siral 14 apr 2007 14:29

Met bretels idd ook fijner omdat je dan geen elastiek in de buik hebt. Nadeel is wel dat je voor een bermplasje een enorme verkleedpartij moet doen. Of een plastuitje meenemen...
Ik heb ook een damesbroek van Bioracer, zonder bretels, maar met elastiek in de pijpen. Deze zit erg prettig vind ik.

suzanne
Forum-lid

suzanne 14 apr 2007 19:13

okidoki tnx ... t zal waarschijnlijk gewoon expermenteren worden wat mij het lekkerst zit... ik heb nu een vrij goedkope (heren)broek zonder bretels en heb idd af en toe wel last van de rand die gaat knellen bij mn buik
Gazelle V.1

inkiepinkie
Forum-lid

inkiepinkie 15 apr 2007 23:44

Een goede damesbroek zit als gegoten of de broek nou met of zonder bretels is. Bovendien drukt het elastiek van een goede broek niet in de buik en van een goede broek kruipen de pijpjes niet op, tenminste als je de juiste maat draagt.
Kijk ook eens bij de eerdere discussie "broek met bretels".

girlinred
Forum-lid

Gebruikersavatar girlinred 18 apr 2007 23:39

Deze broek zou ik niet nemen voor op de racefiets. Heb er ook 1 aangeschaft voor de RPM want ik had geen zin om mijn goede racebroeken te slijten op de RPM fiets (misschien btje overdreven maar goed).
Broek volstaat perfect voor een uurtje, maar daarna..... De naden gaan schuren, de broek heeft geen bretels en heeft daardoor wat neiging om te gaan schuiven (mijn mening) en er zit een hele kleine zeem in vergeleken met een standaard racebroek. Maar voor een broek voor die prijs, mag je ook niet teveel verwachten en vind ik hem zelfs beter dan verwacht.
Sowieso als je begint met fietsen is cyclewear denk ik een site waar je goed terecht kan voor goedkope kleding die er toch nog redelijk uitziet
~live fast, die young ~

inkiepinkie
Forum-lid

inkiepinkie 20 apr 2007 00:01

Eens, spinningbroeken zijn echt voor binnen. Hebben een kleinere en dunnere zeem.

Plaats reactie