ook een licentie?
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Berichten: 2435
- Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
- Locatie: Deventer
- Contact
Gisteren ben ik dan voor het eerst van m'n leven lid geworden van een wielerclub. Het is de Zwaluwen in Deventer geworden aangezien ik hier ook studeer. Ik kan dan mooi meetrainen met de club en kan op de woensdag trainingswedstrijdjes rijden op de Rielerenk. Overigens was de eerste van het seizoen gisteren. Ging best lekker moet ik zeggen, kon goed meekomen!
Ga nu ook maar meteen een licentie nemen. Zit te denken aan Amateurs A aangezien m'n klas/huis/clubgenoot deze ook heeft. Dan kunnen we mooi samen wedstrijden rijden. Ben wel erg benieuwd hoe dat zal gaan. Koersen is toch een wereld van verschil met toeren wat ik eigenlijk altijd heb gedaan (afgezien van wat cyclo's). Ik zal de komende tijd m'n ervaringen dan ook hier posten, misschien wel leuk voor lezers die er ook aan zitten te denken om wedstrijden te gaan rijdne.
Zijn er trouwens nog meer mensen hier die net een licentie hebben?
Ga nu ook maar meteen een licentie nemen. Zit te denken aan Amateurs A aangezien m'n klas/huis/clubgenoot deze ook heeft. Dan kunnen we mooi samen wedstrijden rijden. Ben wel erg benieuwd hoe dat zal gaan. Koersen is toch een wereld van verschil met toeren wat ik eigenlijk altijd heb gedaan (afgezien van wat cyclo's). Ik zal de komende tijd m'n ervaringen dan ook hier posten, misschien wel leuk voor lezers die er ook aan zitten te denken om wedstrijden te gaan rijdne.
Zijn er trouwens nog meer mensen hier die net een licentie hebben?
Ik heb niet echt net mijn licentie, een jaartje nu.
heb voor B gekozen, omdat mijn verteld was dat je wel van B naar A kon, maar niet van A naar B.
Ben vorig jaar begonnen met die wedstrijdjes en beviel/ bevalt heel goed. Het ging mij voornamelijk om de spanning en bochtentechniek. En je plek behouden. Af en toe eens weg rijden.
Toen ik voor de 2 de keer mee reed en 2 ronde voor het eind weg reed, 1 iemand mee lieten ze me gaan en zodoende zodoen gelijk punten...
De keren daarop lieten ze me niet echt weg rijden....
plan voor dit jaar is goed in het peleton mee rijden en proberen eens goed te gaan sprinten en daarmee proberen punten te pakken.Als dat goed gaat en ik tijd vind om wat meer te trainen, volgend jaar met A mee..
Veel plezier in ieder geval, en je kan lekker door het land aan wedstrijdjes meedoen ..
heb voor B gekozen, omdat mijn verteld was dat je wel van B naar A kon, maar niet van A naar B.
Ben vorig jaar begonnen met die wedstrijdjes en beviel/ bevalt heel goed. Het ging mij voornamelijk om de spanning en bochtentechniek. En je plek behouden. Af en toe eens weg rijden.
Toen ik voor de 2 de keer mee reed en 2 ronde voor het eind weg reed, 1 iemand mee lieten ze me gaan en zodoende zodoen gelijk punten...
De keren daarop lieten ze me niet echt weg rijden....
plan voor dit jaar is goed in het peleton mee rijden en proberen eens goed te gaan sprinten en daarmee proberen punten te pakken.Als dat goed gaat en ik tijd vind om wat meer te trainen, volgend jaar met A mee..
Veel plezier in ieder geval, en je kan lekker door het land aan wedstrijdjes meedoen ..
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Berichten: 2435
- Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
- Locatie: Deventer
- Contact
Kun je ook zonder genoeg punten met een B licentie meedoen aan een A wedstrijd? In dat geval is het wel aantrekkelijk om een A licentie te nemen dacht ik zo. En hoeveel punten moet je halen om van B naar A te gaan en hoe kan je die punten halen (hoe lang zou het zeg maar duren?)
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Je kan gewoon zelf kiezen welke licentie je neemt. Alleen als je te veel wint bij de B's moet je verplicht naar de A's.
Er is een wereld van verschil tussen trainingswedstrijdjes en bijv criteriums. In een trainingswedstrijdje wordt je er bijv veel eerder tussen gelaten dan tijdens een echte wedstrijd.
B's rijden veel kortere wedstrijden dan A's, de criterium's voor B-amateurs zijn vaak een km of 45 terwijl A's altijd 60 of meer rijden. Bij de A-amateurs wordt ook een stuk harder gereden dan bij de B's, het niveau is gewoon een stuk hoger (ook qua stuurkunsten en dergelijke).
Er is een wereld van verschil tussen trainingswedstrijdjes en bijv criteriums. In een trainingswedstrijdje wordt je er bijv veel eerder tussen gelaten dan tijdens een echte wedstrijd.
B's rijden veel kortere wedstrijden dan A's, de criterium's voor B-amateurs zijn vaak een km of 45 terwijl A's altijd 60 of meer rijden. Bij de A-amateurs wordt ook een stuk harder gereden dan bij de B's, het niveau is gewoon een stuk hoger (ook qua stuurkunsten en dergelijke).
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Berichten: 2435
- Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
- Locatie: Deventer
- Contact
oke, duidelijke taal dus! Maar goed, trainingsrondjes smaken nou éénmaal naar meer dus vandaar! Maar as maandag is er een clubtraining, dan zal ik weleens overleggen met de trainers. Die weten dr ook wel zat van denk ik.
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 12 April 2007
Je kan gewoon zelf kiezen welke licentie je neemt. Alleen als je te veel wint bij de B's moet je verplicht naar de A's.
Er is een wereld van verschil tussen trainingswedstrijdjes en bijv criteriums. In een trainingswedstrijdje wordt je er bijv veel eerder tussen gelaten dan tijdens een echte wedstrijd.
B's rijden veel kortere wedstrijden dan A's, de criterium's voor B-amateurs zijn vaak een km of 45 terwijl A's altijd 60 of meer rijden. Bij de A-amateurs wordt ook een stuk harder gereden dan bij de B's, het niveau is gewoon een stuk hoger (ook qua stuurkunsten en dergelijke).
Dat merk ik als niet zo ervaren stuurder heel erg, die A's knallen er echt doorheen.., de bocht dus..\
Het tempo opzich zal niet zo het probleem zijn in 1ste instantie, maar wel de vaart behouden in de bocht en er dus bij blijven, anders rijd je steeds een gaatje dicht tot dat het niet meer lukt...
Het is niet voor niets een nivo-tje hoger ....
Je kan gewoon zelf kiezen welke licentie je neemt. Alleen als je te veel wint bij de B's moet je verplicht naar de A's.
Er is een wereld van verschil tussen trainingswedstrijdjes en bijv criteriums. In een trainingswedstrijdje wordt je er bijv veel eerder tussen gelaten dan tijdens een echte wedstrijd.
B's rijden veel kortere wedstrijden dan A's, de criterium's voor B-amateurs zijn vaak een km of 45 terwijl A's altijd 60 of meer rijden. Bij de A-amateurs wordt ook een stuk harder gereden dan bij de B's, het niveau is gewoon een stuk hoger (ook qua stuurkunsten en dergelijke).
Dat merk ik als niet zo ervaren stuurder heel erg, die A's knallen er echt doorheen.., de bocht dus..\
Het tempo opzich zal niet zo het probleem zijn in 1ste instantie, maar wel de vaart behouden in de bocht en er dus bij blijven, anders rijd je steeds een gaatje dicht tot dat het niet meer lukt...
Het is niet voor niets een nivo-tje hoger ....
Vroeger altijd elite gereden, nu sinds vorig jaar alles weer opgepakt en ook een A-Amateur licentie genomen. Zoals al vermeld is denk ik (als je nooit gekoerst hebt) de bochtensnelheid als nieuwkomer zonder wedstrijd ervaring met moeilijkst. Maar al doende leert men.
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Berichten: 2435
- Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
- Locatie: Deventer
- Contact
vandaag m'n setje kleren opgehaald, ziet er super uit. Woensdag lid geworden en dinsdag al kleren. Best snel eigenlijk!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40095
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Voor mij was (is...) niet het bochtenwerk het probleem, maar de extreem hoge pieksnelheden. Dáár laat ik meters liggen, zelfs in het wiel. Bij bochten rem en stuur ik dat wel weer terug.
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 309
- Lid geworden op: 07 aug 2006 21:16
Quoten: Origineel geplaatst door sponge op 18 April 2007
Aan Alp:
Zit de Zwaluwen niet in doetinchem?
Ook...
http://www.rtvdezwaluwen.nl/
http://www.zwaluwendeventer.nl/
Aan Alp:
Zit de Zwaluwen niet in doetinchem?
Ook...
http://www.rtvdezwaluwen.nl/
http://www.zwaluwendeventer.nl/