Ik heb sinds een 2tal weken een nieuwe fiets (RedBull pro 3000 sl) en ben hier ontzettend tevreden over ...
alleen zit ik nog met enkele vraagjes->
Na een dik uur fietsen krijg ik al wel eens last van een druk boven mijn knie; ik veronderstel dat dit opgelost kan worden door het goed afstellen van de klikpedalen ... Zijn er vuistregels voor het afstellen van deze pedalen?
Ook heb ik regelmatig last van de binnenkant van mijn handpalm te hoogte van de duim ... Is dit omdat ik niet gewoon ben lang een stuur vast te houden en gaat dit over en is er mss iets aan te doen? (maw heeft er hier nog iemand ervaring mee?)
grtz en reeds bedankt
klikpedaal afstellen + newbe-vraag
Hoi, staat je fiets goed afgesteld en je zadel hoog genoeg.
En om je schoenplaatjes juist af te stellen , kijk je even hier.
http://www.veloplus.ch/pdf/fachinformat ... 225311.pdf
Hey Diamondz,
Dat van die pedalen kan ik je echt niet vertellen, dat van de pijn in je handpalm heb ik zelf ook gehad. Na een maandje of twee had ik hier zelf helemaal geen last meer van, vermoed dus inderdaad dat mijn handen ook moesten wennen aan het fietsen.
Dat van die pedalen kan ik je echt niet vertellen, dat van de pijn in je handpalm heb ik zelf ook gehad. Na een maandje of twee had ik hier zelf helemaal geen last meer van, vermoed dus inderdaad dat mijn handen ook moesten wennen aan het fietsen.
Last van je knieen moet je ff zoeken in dit forum is ook al heel veel over geschreven. Kan aan de afstelling van je plaatjes liggen maar ook aan de manier waarop je fietst.
Nogmaals ff zoeken en je kan een heleboel ervaringen lezen.
Nogmaals ff zoeken en je kan een heleboel ervaringen lezen.