Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Giant TCR

tijntje
Forum-lid

tijntje 10 apr 2007 18:43

Wil graag van deze gelegenheid gebruikmaken om me voor te stellen en mijn nieuwe fiets laten zien.
Na vrij lang (10 jaar?) op een  koga proloog met exage 500 te hebben rondgereden heb ik deze fiets weggedaan en een  mountainbike gekocht. Dit bleek toch niet helemaal mijn ding te zijn. De fiets zag meer asfalt dan modder. Toen dus de mountainbike weer de deur uitgedaan en naar een racefiets op zoek gegaan.
In eerste instantie had ik een vuurrode canyon ultimate AL8.0i bestelt met campa chorus erop. De levertijd bleek echter wel heeeeel erg lang wat mij deed besluiten de canyon weer af te bestellen.
Na wat rondneuzen heb ik toen bij S-Tec in Duitsland een Giant TCR composite frame op laten bouwen met shimano ultegra, mavic ksyrium elite wielen, ritchey WCS stuur (alu), stuurpen (alu) en zadelpen (carbon), Fizik arione zadel en conti GP4000S banden.
S-Tec was steeds zeer behulpzaam en vriendelijk en reageerde altijd direct op vragen maar het hele proces had toch nogal wat voeten in aarde. Eerst was mijn betaling zoek, toen dit opgelost was zouden ze de fiets gelijk in elkaar zetten en de dag erna (dinsdag) opsturen.....vrijdag nog geen fiets. Ik bel dus maar weer even, bleek dat de door mij bestelde wielen (Fulcrum R3) niet op voorraad waren en ze deze hadden besteld met onbekende levertijd....laat dat dan even weten! Goed, toen dus maar voor een ander wielset gekozen. Daarna had ik de fiets binnen 4 dagen in huis. Keurig afgemonteerd en afgestelt.
Een aantal zaken was niet volgens bestelling geleverd trouwens maar dat heb ik maar zo gelaten. I.p.v. een Ritchey WCS 4-axis stuurpen een oude WCS versie. I.p.v. Schwalbe Ultremo conti GP4000S banden en i.p.v. de nieuwe ulegra pedalen de oude versie.
Kortom, met S-Tec valt best goed zaken te doen voor een hele goede prijs maar je moet er wel zelf bovenop zitten.
Genoeg gekletst, hier de foto's.

Plaats reactie