Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

De Tik is terug ... HELP?

nils
Forum-lid

Gebruikersavatar nils 10 apr 2007 15:21

Het is al weer een tijdje geleden dat ik op het forum ben geweest (druk druk ... nieuwe baan)! Sinds een paar weken ben ik weer fanatiek aan het fietsen 2-3 keer per week 60 / 70 km per keer.
Ik had vorig jaar last van een "tik" om en nabij mijn crank, nu leek het probleem opgelost met de opnieuw monteren van mijn pedalen, maar vorige week woensdag was de "tik" weer terug meteen bij thuiskomst de pedalen maar weer eens gedemonteerd en opnieuw erop gezet, maar de tik blijft.
de tik is te horen als mijn rechtercrank beneden is en de linker boven (uiteraard) en de tik is alleen te horen als ik druk zet op de pedalen dus niet als ik rondpedaleer op "souplese.
Heeft een van jullie misschien een idee waar dit vandaan kan komen? Ik ben niet erg handig (lees obsoluut niet) dus ik wil liever niet de crank volledig demonteren.
Voor de volledigheid het gaat om een Ultegra crank 10-speed montage.
Ik hoor graag jullie reacties en misschien zit de gouden tip ertussen?
alvast bedankt voor de tips

Nils
No I'm not big headed my head is just big

stockie
Forum-lid

stockie 10 apr 2007 17:38

Ik heb momenteel net hetzelfde probleem  maar heb de oorzaak nog niet gevonden. Ik heb al eens een nieuwe trapas gestoken (voor de ronde van vlaanderen zaterdag ) en toen was het probleem opgelost. Spijtig genoeg slechts voor 1 dag want gisteren was het er weeral...
Dus graag iemand die ons probleem kan oplossen
Stockie

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 10 apr 2007 18:06

Zat die 10 speed groep al op je fiets toen je hem kocht (is het een nieuwe fiets)?

whocares
Forum-lid

whocares 10 apr 2007 18:29

Mogelijk probleem is / zijn de pedaalklikers onder je schoen !!

Sluiten ze nog goed aan of zijn ze misschien versleten .
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

stockie
Forum-lid

stockie 10 apr 2007 19:13

Ik heb net nieuwe plaatjes, dus bij mij ligt het daar in ieder geval niet aan
Stockie

campasuper
Forum-lid

campasuper 10 apr 2007 20:30

Het zou kunnen zijn:los bladboutje, bracketlagers niet helemaal OK, crank niet goed vast / geborgd, bracketlagers scheef in je fiets, zadel niet goed vast, pedaallagers niet goed gesteld, en vast nog wel een paar dingen.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 10 apr 2007 20:46

Ik had het ook in mijn bracket zitten. Afgelopen week alles losgemaakt, bracketcups bleken niet helemaal vast te zitten. Licht ingevet en weer goed vast gezet: probleem opgelost................dacht ik..... Dit weekend kwam de kraak weer langzaam terug. Wat nu?
Less is bore

timper
Forum-lid

timper 10 apr 2007 21:25

Zelfde probleem hier, nu en dan die vervelende tik tijdens pedaalomwenteling, altijd op zelfde 'moment'.   Zitten al andere pedalen op(time impacts waren vastgelopen) dus kan alleen van bracket komen.   Is al bekeken geweest bij onderhoud maar was er nadien terug.   Is nu weer binnen voor jaarlijks onderhoud, ben benieuwd....
Vind het raar dat het maar nu en dan is, eigenlijk niet echt storend maar toch liever zonder getik uiteraard.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

diogenes
Forum-lid

diogenes 10 apr 2007 21:43

Rijden jullie met Campa? Ik heb zelf jaren met Campa gereden en werd helemaal gek van geklik bij heuvel op rijden. Het bleek uit de bracketas te komen en ik ben alleen daarom op Shimano overgestapt. Niemand kon het oplossen en het kwam steeds weer terug (tot ik Shimano gemonteerd heb).

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

timper
Forum-lid

timper 10 apr 2007 22:03

Quoten: Origineel geplaatst door Diogenes op 10 April 2007

Rijden jullie met Campa? Ik heb zelf jaren met Campa gereden en werd helemaal gek van geklik bij heuvel op rijden. Het bleek uit de bracketas te komen en ik ben alleen daarom op Shimano overgestapt. Niemand kon het oplossen en het kwam steeds weer terug (tot ik Shimano gemonteerd heb).Diogenes

Ik wel, campa chorus maar ik hoop dat dat de reden niet is....ben nogal gehecht aan campa
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie