Het is al weer een tijdje geleden dat ik op het forum ben geweest (druk druk ... nieuwe baan)! Sinds een paar weken ben ik weer fanatiek aan het fietsen 2-3 keer per week 60 / 70 km per keer.
Ik had vorig jaar last van een "tik" om en nabij mijn crank, nu leek het probleem opgelost met de opnieuw monteren van mijn pedalen, maar vorige week woensdag was de "tik" weer terug meteen bij thuiskomst de pedalen maar weer eens gedemonteerd en opnieuw erop gezet, maar de tik blijft.
de tik is te horen als mijn rechtercrank beneden is en de linker boven (uiteraard) en de tik is alleen te horen als ik druk zet op de pedalen dus niet als ik rondpedaleer op "souplese.
Heeft een van jullie misschien een idee waar dit vandaan kan komen? Ik ben niet erg handig (lees obsoluut niet) dus ik wil liever niet de crank volledig demonteren.
Voor de volledigheid het gaat om een Ultegra crank 10-speed montage.
Ik hoor graag jullie reacties en misschien zit de gouden tip ertussen?
alvast bedankt voor de tips
Nils
De Tik is terug ... HELP?
Ik heb momenteel net hetzelfde probleem maar heb de oorzaak nog niet gevonden. Ik heb al eens een nieuwe trapas gestoken (voor de ronde van vlaanderen zaterdag ) en toen was het probleem opgelost. Spijtig genoeg slechts voor 1 dag want gisteren was het er weeral...
Dus graag iemand die ons probleem kan oplossen
Dus graag iemand die ons probleem kan oplossen
Stockie
Zat die 10 speed groep al op je fiets toen je hem kocht (is het een nieuwe fiets)?
-
- Forum-lid
Het zou kunnen zijn:los bladboutje, bracketlagers niet helemaal OK, crank niet goed vast / geborgd, bracketlagers scheef in je fiets, zadel niet goed vast, pedaallagers niet goed gesteld, en vast nog wel een paar dingen.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik had het ook in mijn bracket zitten. Afgelopen week alles losgemaakt, bracketcups bleken niet helemaal vast te zitten. Licht ingevet en weer goed vast gezet: probleem opgelost................dacht ik..... Dit weekend kwam de kraak weer langzaam terug. Wat nu?
Less is bore
Zelfde probleem hier, nu en dan die vervelende tik tijdens pedaalomwenteling, altijd op zelfde 'moment'. Zitten al andere pedalen op(time impacts waren vastgelopen) dus kan alleen van bracket komen. Is al bekeken geweest bij onderhoud maar was er nadien terug. Is nu weer binnen voor jaarlijks onderhoud, ben benieuwd....
Vind het raar dat het maar nu en dan is, eigenlijk niet echt storend maar toch liever zonder getik uiteraard.
Vind het raar dat het maar nu en dan is, eigenlijk niet echt storend maar toch liever zonder getik uiteraard.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
Rijden jullie met Campa? Ik heb zelf jaren met Campa gereden en werd helemaal gek van geklik bij heuvel op rijden. Het bleek uit de bracketas te komen en ik ben alleen daarom op Shimano overgestapt. Niemand kon het oplossen en het kwam steeds weer terug (tot ik Shimano gemonteerd heb).
Diogenes
Diogenes
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido
Quoten: Origineel geplaatst door Diogenes op 10 April 2007
Rijden jullie met Campa? Ik heb zelf jaren met Campa gereden en werd helemaal gek van geklik bij heuvel op rijden. Het bleek uit de bracketas te komen en ik ben alleen daarom op Shimano overgestapt. Niemand kon het oplossen en het kwam steeds weer terug (tot ik Shimano gemonteerd heb).Diogenes
Ik wel, campa chorus maar ik hoop dat dat de reden niet is....ben nogal gehecht aan campa
Rijden jullie met Campa? Ik heb zelf jaren met Campa gereden en werd helemaal gek van geklik bij heuvel op rijden. Het bleek uit de bracketas te komen en ik ben alleen daarom op Shimano overgestapt. Niemand kon het oplossen en het kwam steeds weer terug (tot ik Shimano gemonteerd heb).Diogenes
Ik wel, campa chorus maar ik hoop dat dat de reden niet is....ben nogal gehecht aan campa
trek x 500 2008