Hallo,
overweeg i.v.m. (wederom) opspelende knieklachten over te stappen naar Speedplay-pedalen. Als ik zo hier en daar wat posts lees zijn deze pedalen namelijk het beste voor de knieën. Nu zag ik dat er een verschil zit in de speling van de Speedplay X2 en X5 pedalen. Hoewel het maar een paar graden is vroeg ik me af wat de gebruikservaringen zijn van degenen onder jullie die bekend zijn met deze pedalen. Opmerkingen over het daadwerkelijk verlichten van knieklachten door Speedplay pedalen zijn overigens ook meer dan welkom!
Groet!
Erik
Speedplay X2 vs Speedplay X5
Ik kan het mis hebben, maar het verschil tussen X2 en X5 zit 'm toch alleen in materiaalgebruik? (chrome moly versus rvs?)
Meer info vind je trouwens hier. Gaat weliswaar over de Zero serie, maar is toch wel nuttig.
Meer info vind je trouwens hier. Gaat weliswaar over de Zero serie, maar is toch wel nuttig.
Er is nog een verschil: de x5 heeft een enkel lager, de x2 heeft er 2. Verder is de float en stackheight (hoogte boven de as) hetzelfde. De functie voor je knieën is dus het zelfde, de x2 is lichter, heeft een extra lager en is dus ook duurder. En die krengen zijn al niet goedkoop... Maar het functioneert wel top!
Ik zou de Zero's pakken, kun je zelf de speling instellen (is gewoon de iets modernere variant van de X serie.
X2 en 5 maakt niets uit. Knieproblemen kunnen verdwijnen met Speedplays maar sommige gebruikers kunnen er niet aan wennen.
Klachten zijn wel stukken minder dan het campa systeem en het oude Shimano systeem.
X2 en 5 maakt niets uit. Knieproblemen kunnen verdwijnen met Speedplays maar sommige gebruikers kunnen er niet aan wennen.
Klachten zijn wel stukken minder dan het campa systeem en het oude Shimano systeem.