Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Fulcrum crank

erice3
Forum-lid

erice3 31 mar 2007 21:54

Wie o wie kan er al iets meer vertellen over de fulcrum cranks

Ik vind ze persoonlijk erg fraai. Kunnen we er hier net als met de Fulcrumwielen vanuit gaan (zeker gezien de Ultra Torque techniek) dat ze in de campa stal ontwikkeld zijn en de kwaliteit op het niveau zit van een campa crankset?
Prijzen is zeker ook nog niets van bekend?
You can never be too Specialized

casran
Forum-lid HC

casran 31 mar 2007 21:59

Quoten: Origineel geplaatst door Eric E op 31 Maart 2007

Ik vind ze persoonlijk erg fraai. Kunnen we er hier net als met de Fulcrumwielen vanuit gaan (zeker gezien de Ultra Torque techniek) dat ze in de campa stal ontwikkeld zijn en de kwaliteit op het niveau zit van een campa crankset?
Prijzen is zeker ook nog niets van bekend?

Ik moet de exact specs nog krijgen van Fulcrum, maar ik meen er nu al vanuit te kunnen gaan dat de duurste van de 2 Fulcrum cranks gewoon de Campa Record cranks is met andere bestikkering (en zwarte tandbladen). De goedkopere is ofwel gelijk aan de Chorus crank ofwel de Centaur carbon cranks.Prijzen zullen m.i. dan ook wat gelijk lopen. Misschien ietsje hoger, maar dat ligt dan eerder aan het verdelerssysteem van Fulcrum dan aan de officiële publieksadviesprijs.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 31 mar 2007 22:10

Centaur carbon  met Ultra-torque? Weten we meteen het 08 Centaur nieuws.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 31 mar 2007 23:52

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 31 Maart 2007

Centaur carbon  met Ultra-torque? Weten we meteen het 08 Centaur nieuws.

Hoi,
Dat plus een prijsverhoging voor de Record groep met 3 a 5 en een hybride vder die dus zowel duplo klassiek als compact schakelt.
De Khamsin wielen worden wat veranderd, wat weet ik niet, de snelspanners wellicht maar dat is het zo ongeveer, dacht ik.
Pieter heeft misschien nog meer nieuws?
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 apr 2007 00:47

Dat had ik ook al gelezen Frank, ik had het alleen nu nog niet uit "de mond" van Casran verwacht.
Ik had zelf liever gezien dat ze de Centaur shifters hadden ge-upgrade naar Chorus en Record en gewoon die crank van aluminium hadden gehouden. Maar verkooptechnisch gezien is dit natuurlijk slimmer, want zo wordt de keuze voor Centaur groep in vergelijking met een Ultegra groep wel erg makkelijk als de prijs niet te veel stijgt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

casran
Forum-lid HC

casran 01 apr 2007 01:08

Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 31 Maart 2007

Uw percentages slaan op het volledige Campagnolo gamma muv. de meeste wielen.
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

erice3
Forum-lid

erice3 01 apr 2007 13:57

Allen bedankt voor de antwoorden! Zo zo maar kunnen dat ik oktober dan eens zo'n crank ga aanschaffen. Leuke nieuwtjes dus ook weer bij Campa voor '08!
Misschien domme vraag, maar kan je op zo'n dubbelcrankset ook een ander binnenblad monteren zodat je er dan een compact van maakt of vice versa? Want alleen op een dubbel kom ik toch die ardennenheuveltjes niet op als ik daar eens ben.

casran
Forum-lid HC

casran 01 apr 2007 14:11

Quoten: Origineel geplaatst door Eric E op 01 April 2007

Misschien domme vraag, maar kan je op zo'n dubbelcrankset ook een ander binnenblad monteren zodat je er dan een compact van maakt of vice versa? Want alleen op een dubbel kom ik toch die ardennenheuveltjes niet op als ik daar eens ben.

Ze komen ook in compact.

TECHNICAL SPECIFICATINSRacing Torq RS cranksetCranks: multidirectional carbon fibre with structure in unidirectional carbon fibre.Hollow crank structure (Fulcrum Hollow Crank Technology)Chainrings: CNC-machined forged aluminiumScrews: Ergal Toothing: 53/39 – 50/34Lengths: 170 – 172.5 – 175 mmWeight: 699 grams (including cups and bearings)

Racing Torq R cranksetCranks: multidirectional carbon fibre with structure in unidirectional carbon fibre.Chainrings: aluminiumScrews: steelToothing: 53/39 – 50/34 Lengths: 170 – 172.5 – 175 mmWeight: 751 grams (including cups and bearings)

alfie
Forum-lid

alfie 01 apr 2007 17:36

Ik vind alleen die "hobbel" bij de as niet zo mooi, Campagnolo heeft dit toch niet?

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 01 apr 2007 17:58

Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 31 Maart 2007
Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 31 Maart 2007Pieter heeft misschien nog meer nieuws?

Dus ze gaan zichzelf nog meer uit de markt prijzen? Shimano geeft de groepen zowat weg als je kijkt naar de afmontage van veel fietsen.
Less is bore

erice3
Forum-lid

erice3 01 apr 2007 18:17

Casran,  ik weet dat ze ook in compact komen, maar daar heb ik persoonlijk 85 van de tijd dat ik fiets niets aan, dan fiets ik liever met een klassieke dubbel. Dus vandaar mijn vraag of ik voor die paar keer per jaar dar ik in de ardennen fiets even een ander blad kan steken?

erice3
Forum-lid

erice3 01 apr 2007 18:21

Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 01 April 2007

Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 31 Maart 2007

Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 31 Maart 2007

Dus ze gaan zichzelf nog meer uit de markt prijzen? Shimano geeft de groepen zowat weg als je kijkt naar de afmontage van veel fietsen.

Tja, maar Shimano is als onderneming dan ook tig keer groter dan Campagnolo. Die schaalvoordelen en waarschijnlijk ook de goedkopere arbeid in Azie zullen Campa noodzaken dit te doen. Daarbij hebben ze als groot voordeel dat voor een groot deel van de fietsers Campa nog steeds 'het' merk is, waardoor een grote doelgroep dat prijsverschil voor lief neemt.
Maar het is inderdaad wel opvallend dat steeds meer Italiaanse framebouwers ook fietsen met Shimano standaard gaan afmonteren, waarschijnlijk vanwege de prijs.
Back on topic: inderdaad die 'hobbel' bij as valt me nu pas op, inderdaad minpuntje qua looks. Maar aangezien hij mij nu pas opvalt ook geen groot drama.

Plaats reactie