Pagina 1 van 2
Fulcrum crank
Geplaatst: 31 mar 2007 21:54
door erice3
Wie o wie kan er al iets meer vertellen over de fulcrum cranks
Ik vind ze persoonlijk erg fraai. Kunnen we er hier net als met de Fulcrumwielen vanuit gaan (zeker gezien de Ultra Torque techniek) dat ze in de campa stal ontwikkeld zijn en de kwaliteit op het niveau zit van een campa crankset?
Prijzen is zeker ook nog niets van bekend?
Fulcrum crank
Geplaatst: 31 mar 2007 21:59
door casran
Quoten: Origineel geplaatst door Eric E op 31 Maart 2007
Ik vind ze persoonlijk erg fraai. Kunnen we er hier net als met de Fulcrumwielen vanuit gaan (zeker gezien de Ultra Torque techniek) dat ze in de campa stal ontwikkeld zijn en de kwaliteit op het niveau zit van een campa crankset?
Prijzen is zeker ook nog niets van bekend?
Ik moet de exact specs nog krijgen van Fulcrum, maar ik meen er nu al vanuit te kunnen gaan dat de duurste van de 2 Fulcrum cranks gewoon de Campa Record cranks is met andere bestikkering (en zwarte tandbladen). De goedkopere is ofwel gelijk aan de Chorus crank ofwel de Centaur carbon cranks.Prijzen zullen m.i. dan ook wat gelijk lopen. Misschien ietsje hoger, maar dat ligt dan eerder aan het verdelerssysteem van Fulcrum dan aan de officiële publieksadviesprijs.
Fulcrum crank
Geplaatst: 31 mar 2007 22:10
door amclassic-fan
Centaur carbon met Ultra-torque? Weten we meteen het 08 Centaur nieuws.
Fulcrum crank
Geplaatst: 31 mar 2007 23:52
door fdegrove
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 31 Maart 2007
Centaur carbon met Ultra-torque? Weten we meteen het 08 Centaur nieuws.
Hoi,
Dat plus een prijsverhoging voor de Record groep met 3 a 5 en een hybride vder die dus zowel duplo klassiek als compact schakelt.
De Khamsin wielen worden wat veranderd, wat weet ik niet, de snelspanners wellicht maar dat is het zo ongeveer, dacht ik.
Pieter heeft misschien nog meer nieuws?
Ciao,
Fulcrum crank
Geplaatst: 01 apr 2007 00:47
door amclassic-fan
Dat had ik ook al gelezen Frank, ik had het alleen nu nog niet uit "de mond" van Casran verwacht.
Ik had zelf liever gezien dat ze de Centaur shifters hadden ge-upgrade naar Chorus en Record en gewoon die crank van aluminium hadden gehouden. Maar verkooptechnisch gezien is dit natuurlijk slimmer, want zo wordt de keuze voor Centaur groep in vergelijking met een Ultegra groep wel erg makkelijk als de prijs niet te veel stijgt.
Fulcrum crank
Geplaatst: 01 apr 2007 01:08
door casran
Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 31 Maart 2007
Pieter heeft misschien nog meer nieuws?
Uw percentages slaan op het volledige Campagnolo gamma muv. de meeste wielen.
Fulcrum crank
Geplaatst: 01 apr 2007 13:57
door erice3
Allen bedankt voor de antwoorden! Zo zo maar kunnen dat ik oktober dan eens zo'n crank ga aanschaffen. Leuke nieuwtjes dus ook weer bij Campa voor '08!
Misschien domme vraag, maar kan je op zo'n dubbelcrankset ook een ander binnenblad monteren zodat je er dan een compact van maakt of vice versa? Want alleen op een dubbel kom ik toch die ardennenheuveltjes niet op als ik daar eens ben.
Fulcrum crank
Geplaatst: 01 apr 2007 14:11
door casran
Quoten: Origineel geplaatst door Eric E op 01 April 2007
Misschien domme vraag, maar kan je op zo'n dubbelcrankset ook een ander binnenblad monteren zodat je er dan een compact van maakt of vice versa? Want alleen op een dubbel kom ik toch die ardennenheuveltjes niet op als ik daar eens ben.
Ze komen ook in compact.
TECHNICAL SPECIFICATINSRacing Torq RS cranksetCranks: multidirectional carbon fibre with structure in unidirectional carbon fibre.Hollow crank structure (Fulcrum Hollow Crank Technology)Chainrings: CNC-machined forged aluminiumScrews: Ergal Toothing: 53/39 – 50/34Lengths: 170 – 172.5 – 175 mmWeight: 699 grams (including cups and bearings)
Racing Torq R cranksetCranks: multidirectional carbon fibre with structure in unidirectional carbon fibre.Chainrings: aluminiumScrews: steelToothing: 53/39 – 50/34 Lengths: 170 – 172.5 – 175 mmWeight: 751 grams (including cups and bearings)
Fulcrum crank
Geplaatst: 01 apr 2007 17:36
door alfie
Ik vind alleen die "hobbel" bij de as niet zo mooi, Campagnolo heeft dit toch niet?
Fulcrum crank
Geplaatst: 01 apr 2007 17:58
door daniel1975
Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 31 Maart 2007
Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 31 Maart 2007Pieter heeft misschien nog meer nieuws?
Uw percentages slaan op het volledige Campagnolo gamma muv. de meeste wielen.
Dus ze gaan zichzelf nog meer uit de markt prijzen? Shimano geeft de groepen zowat weg als je kijkt naar de afmontage van veel fietsen.
Fulcrum crank
Geplaatst: 01 apr 2007 18:17
door erice3
Casran, ik weet dat ze ook in compact komen, maar daar heb ik persoonlijk 85 van de tijd dat ik fiets niets aan, dan fiets ik liever met een klassieke dubbel. Dus vandaar mijn vraag of ik voor die paar keer per jaar dar ik in de ardennen fiets even een ander blad kan steken?
Fulcrum crank
Geplaatst: 01 apr 2007 18:21
door erice3
Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 01 April 2007
Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 31 Maart 2007
Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 31 Maart 2007
Pieter heeft misschien nog meer nieuws?
Uw percentages slaan op het volledige Campagnolo gamma muv. de meeste wielen.
Dus ze gaan zichzelf nog meer uit de markt prijzen? Shimano geeft de groepen zowat weg als je kijkt naar de afmontage van veel fietsen.
Tja, maar Shimano is als onderneming dan ook tig keer groter dan Campagnolo. Die schaalvoordelen en waarschijnlijk ook de goedkopere arbeid in Azie zullen Campa noodzaken dit te doen. Daarbij hebben ze als groot voordeel dat voor een groot deel van de fietsers Campa nog steeds 'het' merk is, waardoor een grote doelgroep dat prijsverschil voor lief neemt.
Maar het is inderdaad wel opvallend dat steeds meer Italiaanse framebouwers ook fietsen met Shimano standaard gaan afmonteren, waarschijnlijk vanwege de prijs.
Back on topic: inderdaad die 'hobbel' bij as valt me nu pas op, inderdaad minpuntje qua looks. Maar aangezien hij mij nu pas opvalt ook geen groot drama.