Hoe horizontaal staat jullie zadel?
Hoi,
Om te voorkomen dat je een "slapend kruis" krijgt kun je de positie van je zadel ies voor of acher over plaatsen.
Ideaal zou perfect horizontaal zijn, maar wie is er nu perfect!!!
Dus hoe ver staat jullie zadel voor of achter over om deze zitproblemen te voorkomen?
Greetz,Eric
Om te voorkomen dat je een "slapend kruis" krijgt kun je de positie van je zadel ies voor of acher over plaatsen.
Dus hoe ver staat jullie zadel voor of achter over om deze zitproblemen te voorkomen?
Greetz,Eric
---- Think ahead, Cycling forward. ----
Quoten: Origineel geplaatst door krommenek op 28 Maart 2007
Hoi,
Greetz,Eric
Hoi,
Terwijl ik rij mag dat kruis rustig slapen. Als het wakker wordt gaat het pas echt vervelend worden....
Ik probeer mijn zadel zo horizontaal mogelijk te houden, zet je het met de tip naar achter is dat dikwijls oorzaak van nog meer problemen met de edele delen en ook nog eens klachten in de onderrug.
Zet je het met de neus wat naar beneden worden de polsen extra belast en heb je vaak het gevoel teveel naar voor toe te hangen.
Nu, als je zadelpen micometrische aanpassingen toelaat dan kan je proberen de tip van je zadel enkele graden te laten zakken. Of dat je probleem nu zal oplossen betwijfel ik maar je kan alleen maar proberen....
Ciao,
Hoi,
Greetz,Eric
Hoi,
Terwijl ik rij mag dat kruis rustig slapen. Als het wakker wordt gaat het pas echt vervelend worden....
Ik probeer mijn zadel zo horizontaal mogelijk te houden, zet je het met de tip naar achter is dat dikwijls oorzaak van nog meer problemen met de edele delen en ook nog eens klachten in de onderrug.
Zet je het met de neus wat naar beneden worden de polsen extra belast en heb je vaak het gevoel teveel naar voor toe te hangen.
Nu, als je zadelpen micometrische aanpassingen toelaat dan kan je proberen de tip van je zadel enkele graden te laten zakken. Of dat je probleem nu zal oplossen betwijfel ik maar je kan alleen maar proberen....
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Een heel klein tikkie voorover lost vaak slaapzak problemen op. Probeer na verloop van tijd je zadel weer je gewoon horizontaal te zetten je zal zien dat de slaapzak weg blijft.
Achterover is zoals fdegrove al zegt geen goed idee. Als je deze stand per se nodig hebt kun je ervan uitgaan dat je lang of te kort op de fiets zit (qua houding).Horizontaal is overigens een lastig begrip. Veel zadels zijn gewoon niet recht dus wat is dan horizontaal?
Achterover is zoals fdegrove al zegt geen goed idee. Als je deze stand per se nodig hebt kun je ervan uitgaan dat je lang of te kort op de fiets zit (qua houding).Horizontaal is overigens een lastig begrip. Veel zadels zijn gewoon niet recht dus wat is dan horizontaal?
- de zwarten
- Forum-lid HC
horizontaal. Als dat niet lukt, zadel korterbij je stuur zetten! Als je zadel met de punt omhoog staat, is meestal de fiets te klein en staat het zadel te laag. Als het bij mij niet goed gaat horizontaal, is dat voor mij een teken dat er wat schort aan de gehele positie op de fiets!
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
-
- Forum-lid
waterpas!
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
Zet hem juit ietsje achterover om een "slaapzak" te voorkomen. Hierdoor drukt het gewicht op je zitbotjes ipv op je scrotum. Moet iedereen zelf weten natuurlijk,maar bij mij zorgt ietsje voorover er juist voor dat ik ietsje naar voren glij met juist meer druk waar ikhet niet wil hebben. Maar je kunt het toch gewoon uitproberen ?Is dat niet de beste optie. En begin vanuit waterpas. En ook met de waterpas dus.
In order to fit a bicycle, you need a saddle you can sit N. That may seem too obvious to even mention. But sadly, most bikes seem to be sold with saddles designed by people who have never ridden a bicycle. In order to ease the pain of using these implements of torture, people often angle the saddle with the nose down. This makes it impossible to sit N the saddle. You tend to slide forward. You end up pushing against the handlebar just to keep yourself on the saddle. Get yourself a saddle you can sit on so that your pelvis is resting on a level surface. For most saddles that would put the nose of the saddle a bit higher than the rear. Women's saddles should be wider than men's since a woman's pelvis is wider. Many women's saddles now have a cutout or low density foam section in the center to take pressure off the pubic bone while allowing a level saddle position. The closer you can get to a level platform, the easier it will be to find the best fore-aft position of saddle and handlebar.
bron: http://www.peterwhitecycles.com/fitting.htm
bron: http://www.peterwhitecycles.com/fitting.htm
-
- Forum-lid
"Horizontaal" is wel mooi in theorie, maar de vorm van de meeste zadels is meestal zo dat de achterkant wat hoger is. Als je dan een waterpas legt over de hele lengte van het zadel en je stelt hem ook "waterpas" af dan zal de punt van het zadel toch wat omhoog wijzen.
Bij de meeste zadels die al goed ingereden zijn is het middendeel toch wel wat doorgezakt, hierdoor kan de zadelpunt ook wel wat extra druk geven.
Ik zou daarom mijn zadel toch enkele graden laten afhellen.
Bij de meeste zadels die al goed ingereden zijn is het middendeel toch wel wat doorgezakt, hierdoor kan de zadelpunt ook wel wat extra druk geven.
Ik zou daarom mijn zadel toch enkele graden laten afhellen.
Hoewel het ideale zadel niet bestaat en welk zadel ook bij iedereen anders aanvoelt, zijn bij mij alle perikelen verdwenen sedert ik een anatomisch zadel (met gleuf) heb gemonteerd. Overigens hoort een zadel horizontaal te staan; als je het gaat kantelen duiken andere problemen op. Praktisch elke vorm van pijn bij het fietsen is te wijten aan een verkeerde positie en/of een verkeerde framemaat. Best eens bij een ervaren FM langsgaan om je positie in het algemeen misschien wat bij te schaven. Als die man zijn vak echt beheerst en voldoende tijd voor je uittrekt, zal je versteld staan van het resultaat.