Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Montage tijdrit shifters

arjan916
Forum-lid

Gebruikersavatar arjan916 26 mar 2007 00:27

Hallo,
Wie weet of er een setje verloopbusjes te koop is om een setje Dura-Ace tijdrit shifters te monteren op de uiteinden van een tijdritstuur?
't Probleem is namelijk dat de shifters normaliter geschikt zijn voor een stuur met een ronde binnekant, maar mijn carbon stuurhelften hebben ovale uiteinden.
Of zijn er ook shifters te koop met ovale klempassing?
Fotootje ter info volgt.
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

alan3
Forum-lid

alan3 27 mar 2007 00:32

Arjan,

Of er kant en klare bussen bestaan, ik betwijfel het.
Je kan natuurlijk zelf ook ronde pasbusjes maken die je in het uiteinde van je stuur lijmt. Vervolgens plaats je de shifters die je dan ook goed vast kan draaien.
Wat je ook kan doen is de expanderplaatjes die door een veer bij elkaar worden gehouden zo afvlakken dat het de vorm van je stuur benadert. Ik ben alleen bang als de boel te hard aandraait dat je stuur pang zegt.

thenumberoff
Forum-lid

thenumberoff 27 mar 2007 11:38

Quoten: Origineel geplaatst door arjan916 op 25 Maart 2007

Hallo,
Wie weet of er een setje verloopbusjes te koop is om een setje Dura-Ace tijdrit shifters te monteren op de uiteinden van een tijdritstuur?
't Probleem is namelijk dat de shifters normaliter geschikt zijn voor een stuur met een ronde binnekant, maar mijn carbon stuurhelften hebben ovale uiteinden.
Of zijn er ook shifters te koop met ovale klempassing?
Fotootje ter info volgt.

Ik rij zelf met een stuur van Profile disign met ovale uiteinden het ene stuur is aluminium en het andere carbon in het ene stuur zit Dura Ace shifters in het andere Campa Record shifters, geen problemen. 
S.C.F.

Plaats reactie