Ik ben van plan om een Campa chorus compact te kopen op mijn nieuwe fiets maar wil graag wat info over de mogelijkheden.
Ik heb reeds gelezen dat TA bladen maakt voor de juiste BCD met de maten 38, 39. en dat er verschillende casettes te koop zijn.
Nu wil ik eigenlijk de volgende combinatie maken.
In aanschaf een 50- 34 met 13-29 casette en deze zo nodig wijzigen in
50 -38 voor en 12,13,14, 16,17,19,21,23,26,29. achter.
Dus de 15 eruit en de 12 erbij.
Kan dat makkelijk? Is een losse 12 verkrijgbaar?
Volgens Roseversand heb ik geheel nieuwe casette nodig?
Is het wisselen van het voorblad mogelijk zonder de crank te demonteren?
Campagnolo Compact mogelijkheden
Hoi,
De 13 begin-kroon kan je niet gebruiken in 2é positie !
Volgendende oplossing dringt zich op;
1é pos. = 12 A = bestelnr. 10 S-032 (1é positie kroon)
2é pos. = 13 A = bestelnr. 10 S-131 ( normale kroon)
De tussenring welke vervald tussen de 14 en 15 gebruik je tussen de
13 en 14 !
Ciao.
De 13 begin-kroon kan je niet gebruiken in 2é positie !
Volgendende oplossing dringt zich op;
1é pos. = 12 A = bestelnr. 10 S-032 (1é positie kroon)
2é pos. = 13 A = bestelnr. 10 S-131 ( normale kroon)
De tussenring welke vervald tussen de 14 en 15 gebruik je tussen de
13 en 14 !
Ciao.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
-
- Forum-lid
- Berichten: 610
- Lid geworden op: 20 okt 2004 23:51
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 22 Maart 2007
Als je een 13-29 cassete nodig hebt bij een 34-50 crankstel ben je volgens mij veel beter af met een triple crankstel. Kan je met een 13-26 of 12-25 cassete rijden. Zonder 15 en 18 zou ik niet willen.
Ik begrijp niet waarom iemand een 12 wil, als je om te klimmen een 34-29 nodig hebt.
Als je een 13-29 cassete nodig hebt bij een 34-50 crankstel ben je volgens mij veel beter af met een triple crankstel. Kan je met een 13-26 of 12-25 cassete rijden. Zonder 15 en 18 zou ik niet willen.
Ik begrijp niet waarom iemand een 12 wil, als je om te klimmen een 34-29 nodig hebt.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
Quoten: Origineel geplaatst door Ben1 op 22 Maart 2007
Ik ben van plan om een Campa chorus compact te kopen op mijn nieuwe fiets maar wil graag wat info over de mogelijkheden.
Ik heb reeds gelezen dat TA bladen maakt voor de juiste BCD met de maten 38, 39. en dat er verschillende casettes te koop zijn.
Nu wil ik eigenlijk de volgende combinatie maken.
In aanschaf een 50- 34 met 13-29 casette en deze zo nodig wijzigen in
50 -38 voor en 12,13,14, 16,17,19,21,23,26,29. achter.
Dus de 15 eruit en de 12 erbij.
Kan dat makkelijk? Is een losse 12 verkrijgbaar?
Volgens Roseversand heb ik geheel nieuwe casette nodig?
Is het wisselen van het voorblad mogelijk zonder de crank te demonteren?
Ik zou, met compact, een 12-26 of 12-25 aanschaffen en vervolgens een extra 28 of 29 tandje kopen, dan kan je als je gaat klimmen de 13, 14 of 15 eruit halen. Zelfs met veloce kun je (behalve met het kleinste tandje) gewoon wisselen als je de sprong maar niet te groot maakt.
Ik heb zelf altijd met 53/39 en 13-29 gereden en ben nu overgestapt op 50/34 en 12-25. De oude cassette bewaar ik voor het hooggebergte en gebruik ik tussen door op mijn tacx, het is echter alleen maar nuttig bij de Mortirolo video.
Ik weeg 93 kilo en woon in zd limburg maar de 34-25 is toch behoorlijk licht, ik heb het nog niet geprobeerd maar ik heb het idee dat ik zittend de keuteberg opkom. Als ik de cassette moet gaan vernieuwen zou ik wel eens voor de 11-23 gaan kiezen.
Ik ben van plan om een Campa chorus compact te kopen op mijn nieuwe fiets maar wil graag wat info over de mogelijkheden.
Ik heb reeds gelezen dat TA bladen maakt voor de juiste BCD met de maten 38, 39. en dat er verschillende casettes te koop zijn.
Nu wil ik eigenlijk de volgende combinatie maken.
In aanschaf een 50- 34 met 13-29 casette en deze zo nodig wijzigen in
50 -38 voor en 12,13,14, 16,17,19,21,23,26,29. achter.
Dus de 15 eruit en de 12 erbij.
Kan dat makkelijk? Is een losse 12 verkrijgbaar?
Volgens Roseversand heb ik geheel nieuwe casette nodig?
Is het wisselen van het voorblad mogelijk zonder de crank te demonteren?
Ik zou, met compact, een 12-26 of 12-25 aanschaffen en vervolgens een extra 28 of 29 tandje kopen, dan kan je als je gaat klimmen de 13, 14 of 15 eruit halen. Zelfs met veloce kun je (behalve met het kleinste tandje) gewoon wisselen als je de sprong maar niet te groot maakt.
Ik heb zelf altijd met 53/39 en 13-29 gereden en ben nu overgestapt op 50/34 en 12-25. De oude cassette bewaar ik voor het hooggebergte en gebruik ik tussen door op mijn tacx, het is echter alleen maar nuttig bij de Mortirolo video.
Ik weeg 93 kilo en woon in zd limburg maar de 34-25 is toch behoorlijk licht, ik heb het nog niet geprobeerd maar ik heb het idee dat ik zittend de keuteberg opkom. Als ik de cassette moet gaan vernieuwen zou ik wel eens voor de 11-23 gaan kiezen.
OP mijn huidige fiets heb ik als kleinste verzet 39 -28. op een 9v.Dit vind een prettig verzet voor de stevige korte klimmetjes zoals in LBL. of zd limburg. Dit verzet wil ik standaard ter beschikking hebben. vandaar de vraag compact ombouwen naar een 50-39 en een casette met 28 of 29. Helaas zit er dan een 13 op. die moet eraf.
Als ik het nu goed begrijp kan ik beter een 12-26 kopen en dan de 15 eruit en de 28 of 29 erop?
Als ik dan naar de echte bergen ga wil ik een 34 monteren voor. Hoef ik achter niets te doen.
Kan natuurlijk ook op het vlakke nederland een 39 voor doen. voor zd limburg en LBL een 36 en voor de echte bergen een 34. dit dan met de standaard 12-26. Wat is een goede optie. S.v.p. advies.
Mijn 2e vraag is ; kan ik de bladen voor wisselen zonder de crank te demonteren.
Als ik het nu goed begrijp kan ik beter een 12-26 kopen en dan de 15 eruit en de 28 of 29 erop?
Als ik dan naar de echte bergen ga wil ik een 34 monteren voor. Hoef ik achter niets te doen.
Kan natuurlijk ook op het vlakke nederland een 39 voor doen. voor zd limburg en LBL een 36 en voor de echte bergen een 34. dit dan met de standaard 12-26. Wat is een goede optie. S.v.p. advies.
Mijn 2e vraag is ; kan ik de bladen voor wisselen zonder de crank te demonteren.
Antwoord op vraag 2: ja, is nog geen 5 minuten werk.