Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

beginner =)

_nathalieee
Forum-lid

_nathalieee 20 mar 2007 10:29

hallo ... ff een kort verslagje van me zelf ...
ik heet nathalie ben 16 jaar en woon in den haag ... ik ben 1.63m ...
en ben op zoek naar een race fiets ... ik heb er al 1 gezien op marktplaza ..
die man zegt dat die 27 insch is ... maar is dat te groot voor mij of niet ?
verder wil ik dingen weten over de onderhoud enzo

gr. nathalie
hoi allemaal =)<br>
ik ben nathalie en wil gaan race fietsen dus ik zoek info over de fietsen gr nathalie

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 20 mar 2007 10:33

Alles begint met de juiste maat!
Meet jezelf even op, d.w.z. je totale lengte en je binnenbeenlengte.

_nathalieee
Forum-lid

_nathalieee 20 mar 2007 11:38

hahaha en hoe doe ik dat dan ?
kan je merken dat ik blonT ben ?
hoi allemaal =)<br>
ik ben nathalie en wil gaan race fietsen dus ik zoek info over de fietsen gr nathalie

maus_1990
Forum-lid

maus_1990 20 mar 2007 15:12

Quoten: Origineel geplaatst door *Nathalieee op 20 Maart 2007

en niet geverfd ook, je heb toch wel een schuifmaatje ofzo waarmee je je lengte van je binnenbeen kan opmeten ;)  1.63meter is trouwens wel redelijk klein, zeker dat je je goed heb opgemeten!?
Afbeelding

kuiper
Forum-lid
Contact

kuiper 20 mar 2007 15:27

Leuk dat je gaat beginnen met Wielrennen
doen helaas niet veel meisjes van jou leeftijd in Den Haag, ik zelf woon in Wateringen en jaartje ouder.
Om de juiste fiets te bepalen moet je vooral kijken naar je Binnenbeenlengte en lichaamslengte. Laat je goed adviseren door een fietsenmaker en maar dan niet op een manier dat hij je wat loopt aan te smeren. Kijk eerst heel goed rond voor dat je wat gaat kopen. Met racefietsen word vaak gesproken over center-top maten of center-center dus bijv. (noem maar een getal) 54cm c-t of 54cm c-c
Met een 2x10 speed (2 voorbladen voor en 10 kransjes op cassette achter) kan je het langst mee door, aangezien de meeste huidige groepen 10 speed zijn. Wellicht is 2x9 speed ook een optie kan je ook nog wel mee vooruit, maar 8 of 7 speed zou ik zeker vermijden.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 20 mar 2007 16:12

Hoe je je binnenbeenlengte opmeet kun je bijvoorbeeld hier lezen. Succes!

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 20 mar 2007 16:25

nathalieee, vraag eens aan big rosa of jullie niet kunnen afspreken (die is ook van Den Haag), en met een beetje geluk (hij is ook niet van de grootste), pas je wel op zijn fiets ...
als je een fiets gevonden hebt naar je wensen, geef dan even een link in dit topic:
http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... Position=1

Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

_nathalieee
Forum-lid

_nathalieee 20 mar 2007 16:39

Quoten: Origineel geplaatst door maus_1990 op 20 Maart 2007

en niet geverfd ook, je heb toch wel een schuifmaatje ofzo waarmee je je lengte van je binnenbeen kan opmeten ;)  1.63meter is trouwens wel redelijk klein, zeker dat je je goed heb opgemeten!?

hahaha ja is zeker ( kan misschien een cm langer zijn ) want ik moet om het half jaar naar het ziekenhuis voor me schildklier want die werkt te traag
hoi allemaal =)<br>

_nathalieee
Forum-lid

_nathalieee 20 mar 2007 16:41

Quoten: Origineel geplaatst door de zwarten op 20 Maart 2007

nathalieee, vraag eens aan big rosa of jullie niet kunnen afspreken (die is ook van Den Haag), en met een beetje geluk (hij is ook niet van de grootste), pas je wel op zijn fiets ...
als je een fiets gevonden hebt naar je wensen, geef dan even een link in dit topic:
http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... Position=1

ja is goed ik vraag het we een x       gaat me broer ook wel mee denk ik die houd er ook wel van
hoi allemaal =)<br>

_nathalieee
Forum-lid

_nathalieee 20 mar 2007 16:42

Quoten: Origineel geplaatst door Kuiper op 20 Maart 2007

Leuk dat je gaat beginnen met Wielrennen
doen helaas niet veel meisjes van jou leeftijd in Den Haag, ik zelf woon in Wateringen en jaartje ouder.
Om de juiste fiets te bepalen moet je vooral kijken naar je Binnenbeenlengte en lichaamslengte. Laat je goed adviseren door een fietsenmaker en maar dan niet op een manier dat hij je wat loopt aan te smeren. Kijk eerst heel goed rond voor dat je wat gaat kopen. Met racefietsen word vaak gesproken over center-top maten of center-center dus bijv. (noem maar een getal) 54cm c-t of 54cm c-c
Met een 2x10 speed (2 voorbladen voor en 10 kransjes op cassette achter) kan je het langst mee door, aangezien de meeste huidige groepen 10 speed zijn. Wellicht is 2x9 speed ook een optie kan je ook nog wel mee vooruit, maar 8 of 7 speed zou ik zeker vermijden.

misschien als ik een fiets heb kunnen we met z'n 3e gaan race ( met me broer enzo ) ... meer mensen mogen ook hahaha altijd gezellig
hoi allemaal =)<br>

_nathalieee
Forum-lid

_nathalieee 20 mar 2007 16:50

ik had eergister ofzo gereageerd op marktplaza
en daar stond een fiets ... ik mag hem overkopen voor 30 euro ..
maarja zal denk ik niks zijn ...
dit is de link :
http://www.marktplaza.nl/Mooie-Raleigh-2226564.php

ik was vandaag wel naar een fietsen zaak gegaan en daar zag ik een race fiets die zijn speciaal voor vrouwen gemaakt .... zo die is moooiiiii  ...
maarja die is 700 euro nog wat ... dus maar vragen voor me verjaardag

ik zal een foto opzoeken

gr.nathalie

hoi allemaal =)<br>

11-speed
Forum-lid

11-speed 20 mar 2007 16:58

ik had eergister ofzo gereageerd op marktplaza
en daar stond een fiets ... ik mag hem overkopen voor 30 euro ..
maarja zal denk ik niks zijn ...
dit is de link :
http://www.marktplaza.nl/Mooie-Raleigh-2226564.php

Laten staan bij de huidige eigenaar deze fiets en nog even doorsparen! Hij kost niets maar het is ook helemaal niks!
Succes met verder zoeken!

Plaats reactie