ridley Noah
-
- Forum-lid
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 25 nov 2005 08:23
Zijn er bikers die ervaring hebben met de Ridley Noah ik wil er een gaan aanschaffen met de Xentis mark 1 wielen, een tijdrit stuur van profile disign CBX pro en voorzien van campa Chorus compact zodat ik hier bij ons met 53-39 kan rijden en voor klim activiteiten er een 50-34 op kan leggen.
of heeft iemand een beter idee
of heeft iemand een beter idee
S.C.F.
Een vriend van me heeft 2 Noah's, ploegfietsen. Hij had wat problemen met het installeren van z'n SRM op de trainings-Noah (heeft een speciaal sensorstukje nodig, wat wel vaker het geval is met de carbonframes van tegenwoordig) en vindt de fiets vooral zwaar: enkel met zijn Lightweights krijgt hij de fiets -overigens volledig Dura-Ace en Ritchey WCS afgemonteerd- onder de 8kg!
Ik zou die Chorus compact dan proberen nemen in 36-50 voor het vlakke, en 34-50 voor het klimwerk. Een 53-39 op een compact crankstel draaien is nergens voor nodig. Probeer dit op te vangen door een 11-21 of 11-23 cassette te steken op Vlaamse wegen. Overigens is Campa cassettes wisselen naargelang het terrein een goedkoper en zinniger oplossing dan tandbladen omruilen.
Ik zou die Chorus compact dan proberen nemen in 36-50 voor het vlakke, en 34-50 voor het klimwerk. Een 53-39 op een compact crankstel draaien is nergens voor nodig. Probeer dit op te vangen door een 11-21 of 11-23 cassette te steken op Vlaamse wegen. Overigens is Campa cassettes wisselen naargelang het terrein een goedkoper en zinniger oplossing dan tandbladen omruilen.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Geen ervaringen met de Noah, vind hem wel netjes tonen.
Wat is het hoofdzakelijke-doel precies voor de fiets? Tijdrijden? Triatlon? Wegwedstrijden? Toeren?
53-39 puur voor rijden en dan wisselen naar 50-34 voor het klimmen vind ik aparte keuze, wellicht enkel dan gewoon 50 voorblad en dan binnenblad wisselen, je heb ook nog de mogelijkheid om verschillende cassettes te nemen, neem aan dat je het niet bij één wielset houdt.
Wat is het hoofdzakelijke-doel precies voor de fiets? Tijdrijden? Triatlon? Wegwedstrijden? Toeren?
53-39 puur voor rijden en dan wisselen naar 50-34 voor het klimmen vind ik aparte keuze, wellicht enkel dan gewoon 50 voorblad en dan binnenblad wisselen, je heb ook nog de mogelijkheid om verschillende cassettes te nemen, neem aan dat je het niet bij één wielset houdt.
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 17 Maart 2007
....
vindt de fiets vooral zwaar: enkel met zijn Lightweights krijgt hij de fiets -overigens volledig Dura-Ace en Ritchey WCS afgemonteerd- onder de 8kg!
....
Zware bak...
....
vindt de fiets vooral zwaar: enkel met zijn Lightweights krijgt hij de fiets -overigens volledig Dura-Ace en Ritchey WCS afgemonteerd- onder de 8kg!
....
Zware bak...
http://www.passievoorwielrennen.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
Quoten: Origineel geplaatst door Kuiper op 17 Maart 2007
Geen ervaringen met de Noah, vind hem wel netjes tonen.Wat is het hoofdzakelijke-doel precies voor de fiets? Tijdrijden? Triatlon? Wegwedstrijden? Toeren?53-39 puur voor rijden en dan wisselen naar 50-34 voor het klimmen vind ik aparte keuze, wellicht enkel dan gewoon 50 voorblad en dan binnenblad wisselen, je heb ook nog de mogelijkheid om verschillende cassettes te nemen, neem aan dat je het niet bij één wielset houdt.
De Noah is een wegfiets, geen tijdritfiets. Maar triathleten en duathleten gebruiken wel vaker wegfietsen als wedstrijdfiets.
Die 2e alinea is dus hetgeen ik al zei.
Dit is dus die fiets van een vriend van me (team Davo), al moet ik wel even mededelen dat de foto gedateerd is (zit nieuwe stuurpen en stuur op):
Geen ervaringen met de Noah, vind hem wel netjes tonen.Wat is het hoofdzakelijke-doel precies voor de fiets? Tijdrijden? Triatlon? Wegwedstrijden? Toeren?53-39 puur voor rijden en dan wisselen naar 50-34 voor het klimmen vind ik aparte keuze, wellicht enkel dan gewoon 50 voorblad en dan binnenblad wisselen, je heb ook nog de mogelijkheid om verschillende cassettes te nemen, neem aan dat je het niet bij één wielset houdt.
De Noah is een wegfiets, geen tijdritfiets. Maar triathleten en duathleten gebruiken wel vaker wegfietsen als wedstrijdfiets.
Die 2e alinea is dus hetgeen ik al zei.
Dit is dus die fiets van een vriend van me (team Davo), al moet ik wel even mededelen dat de foto gedateerd is (zit nieuwe stuurpen en stuur op):
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 17 Maart 2007
De Noah is een wegfiets, geen tijdritfiets. Maar triathleten en duathleten gebruiken wel vaker wegfietsen als wedstrijdfiets.
Ja dat weet ik ook wel, maar aangezien die over Xentis mark 1 wielen begon en een tijdrit stuur van profile disign CBX pro dan denk je al gauw dat iemand hem ook voor tijdrit/triatleet-doeleinden/ gaat gebruiken.
Weet je toevallig wat het frame weegt, Casran?
Excalibur/Damocles (weet niet uit me hoofd wat de probleem-serie was) hebben ze ook flink zwaarder laten maken. Wellicht wil Ridley een eerdere grootschalige herplaatsing verkomen.
De Noah is een wegfiets, geen tijdritfiets. Maar triathleten en duathleten gebruiken wel vaker wegfietsen als wedstrijdfiets.
Ja dat weet ik ook wel, maar aangezien die over Xentis mark 1 wielen begon en een tijdrit stuur van profile disign CBX pro dan denk je al gauw dat iemand hem ook voor tijdrit/triatleet-doeleinden/ gaat gebruiken.
Weet je toevallig wat het frame weegt, Casran?
Excalibur/Damocles (weet niet uit me hoofd wat de probleem-serie was) hebben ze ook flink zwaarder laten maken. Wellicht wil Ridley een eerdere grootschalige herplaatsing verkomen.
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 17 Maart 2007
Een vriend van me heeft 2 Noah's, ploegfietsen. Hij had wat problemen met het installeren van z'n SRM op de trainings-Noah (heeft een speciaal sensorstukje nodig, wat wel vaker het geval is met de carbonframes van tegenwoordig) en vindt de fiets vooral zwaar: enkel met zijn Lightweights krijgt hij de fiets -overigens volledig Dura-Ace en Ritchey WCS afgemonteerd- onder de 8kg!
.
Dat is inderdaad zwaar ,ik wou me op het einde van het seizoen een noah aanschaffen van de lotto-predictor ploeg.Welke maat is de fiets van u vriend?Zou dat hoge gewicht mischien komen door die srm???Als je ziet op de site van ridley welk gewicht ze opgeven voor frame 1290 gr ?waarschijnlijk kleinste maat?Natuurlijk moet je altijd oppassen met gewichten die ze opgeven
Een vriend van me heeft 2 Noah's, ploegfietsen. Hij had wat problemen met het installeren van z'n SRM op de trainings-Noah (heeft een speciaal sensorstukje nodig, wat wel vaker het geval is met de carbonframes van tegenwoordig) en vindt de fiets vooral zwaar: enkel met zijn Lightweights krijgt hij de fiets -overigens volledig Dura-Ace en Ritchey WCS afgemonteerd- onder de 8kg!
.
Dat is inderdaad zwaar ,ik wou me op het einde van het seizoen een noah aanschaffen van de lotto-predictor ploeg.Welke maat is de fiets van u vriend?Zou dat hoge gewicht mischien komen door die srm???Als je ziet op de site van ridley welk gewicht ze opgeven voor frame 1290 gr ?waarschijnlijk kleinste maat?Natuurlijk moet je altijd oppassen met gewichten die ze opgeven
-
- Forum-lid
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 25 nov 2005 08:23
ik kies bewust voor een tijdrit stuur en dan ook nog het type cbx pro omdat dat het enige stuur is waar ik met een rechteronderarm prothese goed mee kan rijden.
Ik rij idd op de vlaamse en zeeuwse wegen en hier gebruik heb ik op n liggen Excalibur 53-39 en 21 - 11 nu wordt er echter tegen mij gezegt dat ik beter 50 34 leg omdat ik door mijn arm meer en langr blijf ziten en hierdoor geen bijzondere klimmer ben.
De wielen kies ik omdat ze mooi zijn maar ik weet niet hoe ze rijden wind gevioeligheid stijf etc?
Ik rij idd op de vlaamse en zeeuwse wegen en hier gebruik heb ik op n liggen Excalibur 53-39 en 21 - 11 nu wordt er echter tegen mij gezegt dat ik beter 50 34 leg omdat ik door mijn arm meer en langr blijf ziten en hierdoor geen bijzondere klimmer ben.
De wielen kies ik omdat ze mooi zijn maar ik weet niet hoe ze rijden wind gevioeligheid stijf etc?
S.C.F.
Quoten: Origineel geplaatst door The number off op 18 Maart 2007
ik kies bewust voor een tijdrit stuur en dan ook nog het type cbx pro omdat dat het enige stuur is waar ik met een rechteronderarm prothese goed mee kan rijden.
Ik rij idd op de vlaamse en zeeuwse wegen en hier gebruik heb ik op n liggen Excalibur 53-39 en 21 - 11 nu wordt er echter tegen mij gezegt dat ik beter 50 34 leg omdat ik door mijn arm meer en langr blijf ziten en hierdoor geen bijzondere klimmer ben.
De wielen kies ik omdat ze mooi zijn maar ik weet niet hoe ze rijden wind gevioeligheid stijf etc?
Zo krijg ik wat inzicht in je keuzes. Je rijdt momenteel met behoorlijk zware verzetten rond, al vraag ik me af of dit nu is omdat je eenmaal zwaar rijdt (lage trapfrequenties) dan wel weinig beklimmingen tegenkomt. Met jou specifieke situatie kan ik me voorstellen dat jij beter op souplesse klimt vanuit een ligstuur, en dan lijkt 50-34 aan te raden; voor Zeeuws-Vlaanderen moet 50-36 volstaan.
Ik rijd zelf met Xentis Mark 1 wielen, en deze zijn voor mij een perfecte combinatie tussen aerodynamica en weinig windgevoeligheid. Ik merkte in het Kuota topic dat Trifox dezelfde ervaring ermee heeft. En ze zijn stijf, wat wel eens vergeten wordt bij veel van dergelijke aerostetjes.Dus de Mark 1 (clincher of tubular) moet voor jou wel een optie zijn. Met de nieuwe Mark 1 TT (hogere velg) heb ik nog geen rijervaring; er staat wel een setje op me te wachten, maar tubes moeten nog gekleefd worden. Ik denk dat deze uiteraard windgevoeliger is met zijn 57mm hoge velg.
ik kies bewust voor een tijdrit stuur en dan ook nog het type cbx pro omdat dat het enige stuur is waar ik met een rechteronderarm prothese goed mee kan rijden.
Ik rij idd op de vlaamse en zeeuwse wegen en hier gebruik heb ik op n liggen Excalibur 53-39 en 21 - 11 nu wordt er echter tegen mij gezegt dat ik beter 50 34 leg omdat ik door mijn arm meer en langr blijf ziten en hierdoor geen bijzondere klimmer ben.
De wielen kies ik omdat ze mooi zijn maar ik weet niet hoe ze rijden wind gevioeligheid stijf etc?
Zo krijg ik wat inzicht in je keuzes. Je rijdt momenteel met behoorlijk zware verzetten rond, al vraag ik me af of dit nu is omdat je eenmaal zwaar rijdt (lage trapfrequenties) dan wel weinig beklimmingen tegenkomt. Met jou specifieke situatie kan ik me voorstellen dat jij beter op souplesse klimt vanuit een ligstuur, en dan lijkt 50-34 aan te raden; voor Zeeuws-Vlaanderen moet 50-36 volstaan.
Ik rijd zelf met Xentis Mark 1 wielen, en deze zijn voor mij een perfecte combinatie tussen aerodynamica en weinig windgevoeligheid. Ik merkte in het Kuota topic dat Trifox dezelfde ervaring ermee heeft. En ze zijn stijf, wat wel eens vergeten wordt bij veel van dergelijke aerostetjes.Dus de Mark 1 (clincher of tubular) moet voor jou wel een optie zijn. Met de nieuwe Mark 1 TT (hogere velg) heb ik nog geen rijervaring; er staat wel een setje op me te wachten, maar tubes moeten nog gekleefd worden. Ik denk dat deze uiteraard windgevoeliger is met zijn 57mm hoge velg.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
- Forum-lid
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 25 nov 2005 08:23
Casran
Als ik volledig carbon Xentis wielen koop(het oog wil ook wat) heb ik dan aangepaste remblokken nodig, en hoe komen mijn velg randen eruit als ik lek rij dan ga je vlgs mij op je velg rijden en dus carbon beschadigen met alle gevolgen van dien.
Tubes vind ik persoonlijk niks, ik rij momenteel met michelin pro 2 en die bevallen goed die zou ik er dus ook op monteren , maar dit is puur mijn smaak.
Als ik volledig carbon Xentis wielen koop(het oog wil ook wat) heb ik dan aangepaste remblokken nodig, en hoe komen mijn velg randen eruit als ik lek rij dan ga je vlgs mij op je velg rijden en dus carbon beschadigen met alle gevolgen van dien.
Tubes vind ik persoonlijk niks, ik rij momenteel met michelin pro 2 en die bevallen goed die zou ik er dus ook op monteren , maar dit is puur mijn smaak.
S.C.F.
Dan heb je de Xentis wielen voor clinchers nodig (bandjes). Als je ze voor bandjes pakt en je rijd plat, gewoon op tijd stoppen, dan doe je het minste verkeerd aan je wiel. Je rijd overigens op het alu gedeelte dan, in tegenstelling tot de carbon versie (de High Modulus me dunkt)
http://www.passievoorwielrennen.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
Quoten: Origineel geplaatst door The number off op 20 Maart 2007
Casran
Als ik volledig carbon Xentis wielen koop(het oog wil ook wat) heb ik dan aangepaste remblokken nodig, en hoe komen mijn velg randen eruit als ik lek rij dan ga je vlgs mij op je velg rijden en dus carbon beschadigen met alle gevolgen van dien.
Tubes vind ik persoonlijk niks, ik rij momenteel met michelin pro 2 en die bevallen goed die zou ik er dus ook op monteren , maar dit is puur mijn smaak.
Als je lekrijdt, moet je gewoon stoppen en een nieuw bandje steken. Nooit verder rijden op een lekke band, dat geldt zowel voor wielen met alu als carbon velgrand.De Xentis wielen met carbon remrand vereisen geen speciale carbonremblokken. Xentis wielen zijn zodanig ontworpen dat ze best remmen met de gewone remblokken!
@ Pietalala: je haalt de Xentis wielen wat dooreen. In 2007 komen er ook Xentis carbon clinchers op de markt, die ook een carbon remrand hebben; ik had vandaag Xentis aan de lijn en de Mark 1 TT carbon clincher (hoge Xentis wiel in clincher) is vandaag in produktie gegaan. Dit naar de bestaande clinchers met alu remrand.De carbon tubular bestaat in Mark 1 en Mark 1 TT.En van die Mark 1 bestaat dan nog een High Modulus, in een duurder en lichter carbontype.... noem dat zowat de Obermayer van de Xentis wielen.
Casran
Als ik volledig carbon Xentis wielen koop(het oog wil ook wat) heb ik dan aangepaste remblokken nodig, en hoe komen mijn velg randen eruit als ik lek rij dan ga je vlgs mij op je velg rijden en dus carbon beschadigen met alle gevolgen van dien.
Tubes vind ik persoonlijk niks, ik rij momenteel met michelin pro 2 en die bevallen goed die zou ik er dus ook op monteren , maar dit is puur mijn smaak.
Als je lekrijdt, moet je gewoon stoppen en een nieuw bandje steken. Nooit verder rijden op een lekke band, dat geldt zowel voor wielen met alu als carbon velgrand.De Xentis wielen met carbon remrand vereisen geen speciale carbonremblokken. Xentis wielen zijn zodanig ontworpen dat ze best remmen met de gewone remblokken!
@ Pietalala: je haalt de Xentis wielen wat dooreen. In 2007 komen er ook Xentis carbon clinchers op de markt, die ook een carbon remrand hebben; ik had vandaag Xentis aan de lijn en de Mark 1 TT carbon clincher (hoge Xentis wiel in clincher) is vandaag in produktie gegaan. Dit naar de bestaande clinchers met alu remrand.De carbon tubular bestaat in Mark 1 en Mark 1 TT.En van die Mark 1 bestaat dan nog een High Modulus, in een duurder en lichter carbontype.... noem dat zowat de Obermayer van de Xentis wielen.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -