Prachtig rondje veluwe klimmen!
Ik heb gister zelf een route gemaakt, en daarin alle klimmetjes die ik kon bedenken die leuk zijn erin gedaan.
Start en finish zijn bij Paleis het Loo in Apeldoorn, hij is natuurlijk ook overal te starten. Route is +- 135km, en je maakt zon 720 hm. Je zult verbaasd zijn dat je hier nog zoveel kunt "klimmen"! Ik hoor wel wat jullie er van vinden, een routebeschrijving ben ik uiteraard ook mee bezig maar komt nog. Als je een keer een mooie route wilt rijden en is het 1 uurtje met de auto rijden. Doen! Het is echt de moeite waard!
Hier de zelfgemaakte routekaart:
Hier het hoogteprofiel:
Vragen? Post het maar.
Groeten Michiel
Start en finish zijn bij Paleis het Loo in Apeldoorn, hij is natuurlijk ook overal te starten. Route is +- 135km, en je maakt zon 720 hm. Je zult verbaasd zijn dat je hier nog zoveel kunt "klimmen"! Ik hoor wel wat jullie er van vinden, een routebeschrijving ben ik uiteraard ook mee bezig maar komt nog. Als je een keer een mooie route wilt rijden en is het 1 uurtje met de auto rijden. Doen! Het is echt de moeite waard!
Hier de zelfgemaakte routekaart:
Hier het hoogteprofiel:
Vragen? Post het maar.
Groeten Michiel
Mooie rit, die je hebt uitgekozen.Ik wilde vanmiddag ook naar de veluwe, alleen ik kom vanuit Nijmegen.Nu vroeg ik me af of je ff op de kaart kan aangeven waar de heuvels ongeveer liggen.Want die bij de Postbank kende ik al, maar in het noorden van de veluwe, heb ik er nog niet zoveel gevonden.
Alvast bedankt, grtz.
Alvast bedankt, grtz.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
De weg van Hoenderloo naar de Woeste Hoeve is licht glooiend. Hoog Soeren een hoog Buurlo liggen beide op iets van 90m hoogte, je hebt geen steile klimmen daar naar toe, maar wel wegen die glooiend omhoog gaan.
Extra hoogtemeters kan je in Arnhem en Oosterbeek maken. Arnhem sla ik zelf alleen altijd over op hooguit een hoekje na omdat ik het niets vind om door de stad te moeten fietsen. Oosterbeek kan je steeds op en neer rijden naar de grote weg (aan de rijn kant).
Extra hoogtemeters kan je in Arnhem en Oosterbeek maken. Arnhem sla ik zelf alleen altijd over op hooguit een hoekje na omdat ik het niets vind om door de stad te moeten fietsen. Oosterbeek kan je steeds op en neer rijden naar de grote weg (aan de rijn kant).
-
- Forum-lid HC
Als je op de Posbank zelf zou starten, en dan via Oosterbeek naar Doorwerth, Itialiaanseweg of Holleweg en daarna de Boersberg terug via Heveadorp pak je nog wat extra hoogtemeters.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Lijkt me ook een mooie route. Wil hem binnenkort ook wel eens rijden
Zou je die route ook hier kunnen invullen op http://www.bikely.com/. Dan kun je namelijk heel precies inzoomen op de juiste wegen..... heb je de emma pyramide ook opgenomen in de route?
Zou je die route ook hier kunnen invullen op http://www.bikely.com/. Dan kun je namelijk heel precies inzoomen op de juiste wegen..... heb je de emma pyramide ook opgenomen in de route?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
als ik met mijn fietsmaatje naar de posbank rijd dan komen we vanaf de dierentuin en gaan dan bij een rotonde linksaf. (bedriegertjes volgens mij) De weg is dan glooiend naar de S-bochten waar we afdalen en onderaan gaan we dan via de gewone weg (niet het fietspad) naar boven totdat we bij een restaurant uitkomen. Terug nemen we dezelfde weg omdat we dan die S-bochten weer kunnen beklimmen. Kun je de posbank ook nog van een andere kant "beklimmen" en is dat dan ongeveer van hetzelfde niveau? en even leuk?
Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 14 Maart 2007
De weg van Hoenderloo naar de Woeste Hoeve is licht glooiend. Hoog Soeren een hoog Buurlo liggen beide op iets van 90m hoogte, je hebt geen steile klimmen daar naar toe, maar wel wegen die glooiend omhoog gaan. Extra hoogtemeters kan je in Arnhem en Oosterbeek maken. Arnhem sla ik zelf alleen altijd over op hooguit een hoekje na omdat ik het niets vind om door de stad te moeten fietsen. Oosterbeek kan je steeds op en neer rijden naar de grote weg (aan de rijn kant).
Jah, als je wilt kun je meer hoogtemeters maken. Posbank leent zich daarvoor uitstekend. Maar de route zoals hij hier boven staat is iets gevarieerder. Je komt zo over meer stukken dan alleen de posbank, alhoewel je je ook prima een hele dag op de posbank kan vermaken (mits het niet zo druk was als afgelopen zondag )
@ Auke: Ik zou er wel even deze week naar kijken, nu helaas even geen tijd voor.
@ Iban: Er zijn dacht ik een stuk of 8 klimmen die je kunt nemen.
De weg van Hoenderloo naar de Woeste Hoeve is licht glooiend. Hoog Soeren een hoog Buurlo liggen beide op iets van 90m hoogte, je hebt geen steile klimmen daar naar toe, maar wel wegen die glooiend omhoog gaan. Extra hoogtemeters kan je in Arnhem en Oosterbeek maken. Arnhem sla ik zelf alleen altijd over op hooguit een hoekje na omdat ik het niets vind om door de stad te moeten fietsen. Oosterbeek kan je steeds op en neer rijden naar de grote weg (aan de rijn kant).
Jah, als je wilt kun je meer hoogtemeters maken. Posbank leent zich daarvoor uitstekend. Maar de route zoals hij hier boven staat is iets gevarieerder. Je komt zo over meer stukken dan alleen de posbank, alhoewel je je ook prima een hele dag op de posbank kan vermaken (mits het niet zo druk was als afgelopen zondag )
@ Auke: Ik zou er wel even deze week naar kijken, nu helaas even geen tijd voor.
@ Iban: Er zijn dacht ik een stuk of 8 klimmen die je kunt nemen.
Quote: Origineel geplaatst door Rufio op 14 Maart 2007
Mooie rit, die je hebt uitgekozen.
Ik wilde vanmiddag ook naar de veluwe, alleen ik kom vanuit Nijmegen.
Nu vroeg ik me af of je ff op de kaart kan aangeven waar de heuvels ongeveer liggen.
Want die bij de Postbank kende ik al, maar in het noorden van de veluwe, heb ik er nog niet zoveel gevonden.Alvast bedankt, grtz.
ZO ongeveer: Nu kan je de heuvels op het hoogteprofiel ongeveer matchen met die aangegeven op de kaart.
Mooie rit, die je hebt uitgekozen.
Ik wilde vanmiddag ook naar de veluwe, alleen ik kom vanuit Nijmegen.
Nu vroeg ik me af of je ff op de kaart kan aangeven waar de heuvels ongeveer liggen.
Want die bij de Postbank kende ik al, maar in het noorden van de veluwe, heb ik er nog niet zoveel gevonden.Alvast bedankt, grtz.
ZO ongeveer: Nu kan je de heuvels op het hoogteprofiel ongeveer matchen met die aangegeven op de kaart.
Halllo, Deze route vond ik op internet, http://www.gpstracks.nl/fietsroutes-gel ... p?id=852Is deze route wel helemaal geasfalteerd? Zie namelijk onderaan een berichtje staan dat er al ergens zandpad is. De route gaat door de veluwe zoom en gaat dus niet langs de grote weg (A50) je gaat op een gegeven moment linksaf, vanaf daar vraag ik mij af, is dat zandpad of geasfalteerd? klik bij route niet op downloaden maar op google maps.Het is ook moeilijk te bekijken of het asfalt is als je bij het kaartje op beide klikt.
Ik heb de vrijheid maar genomen om hem te editten/stelen... ik hoop dat je het niet erg vindt...
Ik heb hem gelijk op http://www.bikely.comgezet. De route moet nog even getest worden, en een paar onduidelijkheden eruit gehaald worden. De site geeft niet alle fietspaden aan die ik erin verwerkt heb en waar ik normaal over fiets. Ik heb de route gemaakt via een kaart van de Veluwe waar de paddestoel nummers opstaan en een route knooppunt netwerk...
Ik wil hem nog niet publiek maken omdat hij nog niet klaar is maar je kunt het wel sharen via google earth, is er een mogelijk om zo'n file ergens te posten?? of zijn er nog andere suggesties om zoiets te doen???
Heb het al gevonden...
http://www.bikely.com/maps/bike-path/Ro ... nstruction
Ik heb hem gelijk op http://www.bikely.comgezet. De route moet nog even getest worden, en een paar onduidelijkheden eruit gehaald worden. De site geeft niet alle fietspaden aan die ik erin verwerkt heb en waar ik normaal over fiets. Ik heb de route gemaakt via een kaart van de Veluwe waar de paddestoel nummers opstaan en een route knooppunt netwerk...
Ik wil hem nog niet publiek maken omdat hij nog niet klaar is maar je kunt het wel sharen via google earth, is er een mogelijk om zo'n file ergens te posten?? of zijn er nog andere suggesties om zoiets te doen???
Heb het al gevonden...
http://www.bikely.com/maps/bike-path/Ro ... nstruction
-
- Forum-lid
Het begin (langs julianatoren, aarhuisweg richting Uddel) zou ook nog door de bossen kunnen en niet langs de grote weg. Dit is een glooiende weg en loopt via Gortel, Vierhouten en Elspeet naar Uddel.