Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Gevoeligheid fietscomputer

mandar
Forum-lid

mandar 09 mar 2007 14:12

Hallo,

Ik heb vandaag een fietscomputer op mijn fiets gemonteerd en deze werkt prima als ik maar niet harder als 17 km/h ga fietsen. Wanneer ik dat wel doe dan heeft de fietscomputer er moeite meer om alle omwentelingen van het wiel te registreren/detecteren. Dit resulteerd in het af en toe wegvallen van de snelheid, dus een te lage weergave van de actuele snelheid. Zelfs wanneer ik het magneetje in de spaken zo afstel dat het rakelings langs de sensor komt blijf ik dit probleem houden.

Mijn vraag is; Hoe kan zoiets gebeuren? Is mijn sensor niet gevoelig genoeg? Is het magneetje niet sterk genoeg?

Ik moet hierbij wel vermelden dat het om een zeer goedkope fietscomputer gaat (€ 4,50).

whocares
Forum-lid

whocares 09 mar 2007 18:28

Quote: Origineel geplaatst door Mandar op 09 Maart 2007

......

Ik moet hierbij wel vermelden dat het om een zeer goedkope fietscomputer gaat (€ 4,50).

Dat kan 1 van de mogelijkheden zijn !!

Wat staat er in de "bijsluiter"
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

mandar
Forum-lid

mandar 11 mar 2007 17:13

Ik de bijsluiter staat niets over het afstellen. Dat zal ook wel met de prijs te maken hebben ;)

Ik heb al besloten een betere fietscomputer te kopen bij een betere rijwielhandel.
Als iemand suggesties heeft voor een goede fietscomputer dan hoor ik het graag.

Plaats reactie