Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

fietsverzekering

chuck
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 apr 2006 14:30

chuck 05 mar 2007 17:27

ik heb zonet een nieuwe racefiets gekocht  en vroeg me af of er in België de mogelijkheid is om hem te laten verzekeren tegen schade èn diefstal, in de Fiets van februari heb ik hierover een artikel gelezen, maar die polis dekt geen diefstal dacht ik.
weet iemand hier soms meer over?

bvs1
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 feb 2007 19:51
Locatie: utrecht

bvs1 05 mar 2007 17:50

 Ik ben ook wel benieuwd, waar en hoe je je racefiets kan verzekeren tegen schade als je niet lid bent van een fietsclub.....en dan in Nederland

tyrw
Forum-lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 18 mei 2004 13:58

tyrw 05 mar 2007 17:54

In Nederland is het vrij lastig om je fiets te verzekeren omdat de verzekeraar meestal eist dat je een goed slot meeneemt en dat is natuurlijk nogal onhandig.
Verzekeren zou ik alleen doen als de kans op diefstal thuis erg groot is.
Het lijkt me dat de Belgische verzekeraars niet echt anders denken.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5608
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 05 mar 2007 18:27

Quoten: Origineel geplaatst door BVS1 op 05 Maart 2007

 Ik ben ook wel benieuwd, waar en hoe je je racefiets kan verzekeren tegen schade als je niet lid bent van een fietsclub.....en dan in Nederland


Kijk eens op de startpagina van Fiets zou ik zeggen!
En klik op fietsverzekering.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

koersklak
Forum-lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 15 jul 2004 01:03

koersklak 06 mar 2007 13:25

Quoten: Origineel geplaatst door chuck op 05 Maart 2007


ik heb zonet een nieuwe racefiets gekocht  en vroeg me af of er in België de mogelijkheid is om hem te laten verzekeren tegen schade èn diefstal, in de Fiets van februari heb ik hierover een artikel gelezen, maar die polis dekt geen diefstal dacht ik.
weet iemand hier soms meer over?


Er is in België sinds kort een speler op de markt waar je je fiets kan verzekeren: Callant Verzekeringen. 
Voor het volledige verhaal verwijs ik naar: http://koersklak.blogspot.com/2007/01/v ... fiets.html
http://koersklak.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5019
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 06 mar 2007 17:19

 
Mijn stelling is altijd:
Verzeker alleen de risico's die je zelf niet kunt dragen. In andere gevallen is het zonde om de premie af te dragen (in de premie zit toch een flinke opslag om de winst van de verzekeraars veilig te stellen...).
 
 

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9150
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 06 mar 2007 18:38

Toen ik mijn fiets aanschafte heb ik me ook een tijdje georienteerd op fietsverzekeringen. Mijn bevindingen:- Fiets is verzekerbaar tot 3000 euro (mijn fiets was duurder...)- Slot verplicht (Niet echt praktisch op een racefiets...)- Als je in een risicogebied woont komt er een flinke toeslag op de premie (ik woon in Amsterdam...)
Al met al kwam ik op een premie uit waar ik na 3 jaar ook gewoon een nieuwe fiets voor zou kunnen kopen. Mijn fiets is dus onverzekerd. Het vreemde is dat een reisverzekering voor de fiets dan weer helemaal niet zo duur is, en dat ze, in ieder geval bij kleinere bedragen, ook helemaal niet moeilijk doen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5608
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 06 mar 2007 18:55

Quoten: Origineel geplaatst door 53x11 op 06 Maart 2007


Toen ik mijn fiets aanschafte heb ik me ook een tijdje georienteerd op fietsverzekeringen. Mijn bevindingen:- Fiets is verzekerbaar tot 3000 euro (mijn fiets was duurder...)- Slot verplicht (Niet echt praktisch op een racefiets...)- Als je in een risicogebied woont komt er een flinke toeslag op de premie (ik woon in Amsterdam...)
Al met al kwam ik op een premie uit waar ik na 3 jaar ook gewoon een nieuwe fiets voor zou kunnen kopen. Mijn fiets is dus onverzekerd. Het vreemde is dat een reisverzekering voor de fiets dan weer helemaal niet zo duur is, en dat ze, in ieder geval bij kleinere bedragen, ook helemaal niet moeilijk doen.

Bij dit alles praat je hier over een diefstalverzekering, bij een schade verzekering is wel een hoger verzekerbaar bedrag mogelijk.Verder is de uitkering bij een reisverzekering vaak erg laag, dit staat meestal in de kleine lettertjes. Bij diefstal of verloren gaan van een fiets wordt vaak maar een bepaald maximum uitgekeerd omdat de fiets gewoon als bagage gezien wordt in dit geval. Als je in dit geval je fiets goed wil verzekeren doe je er goed aan dit apart te doen.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

chuck
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 apr 2006 14:30

chuck 08 mar 2007 22:04

Quoten: Origineel geplaatst door koersklak op 06 Maart 2007


Quoten: Origineel geplaatst door chuck op 05 Maart 2007


ik heb zonet een nieuwe racefiets gekocht  en vroeg me af of er in België de mogelijkheid is om hem te laten verzekeren tegen schade èn diefstal, in de Fiets van februari heb ik hierover een artikel gelezen, maar die polis dekt geen diefstal dacht ik.
weet iemand hier soms meer over?


Er is in België sinds kort een speler op de markt waar je je fiets kan verzekeren: Callant Verzekeringen. 
Voor het volledige verhaal verwijs ik naar: http://koersklak.blogspot.com/2007/01/v ... htmlthanks! 'k heb net een offerte aangevraagd, ben nu eens benieuwd!

Plaats reactie