Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Zipp 404

pietalala
Forum-lid
Berichten: 673
Lid geworden op: 26 dec 2005 11:10

pietalala 04 mar 2007 20:49

Hoi,
Ik kan Zipp 404 kopen voor tubes voor een heel zachte prijs. Met veloflex carbon tubes. Het betreft de gedimpelde versie.
Zou ik met mijn 75 kilo hiervoor geschikt zijn? Ook ben ik 1 van de krachtigere renners in het peleton.
Zipp rijders, laat je horen.
Greets
Pietalala
http://www.passievoorwielrennen.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
<br>
<br>

ekuijer
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 30 okt 2006 16:06

ekuijer 04 mar 2007 22:59

Welk modeljaar?
Ik rijdt op een setje 404's met draadbanden uit 2006. Superstrak setje en ik weeg nu 90 kilo.
http://www.pimfoundation.com" onclick="window.open(this.href);return false;

pietalala
Forum-lid
Berichten: 673
Lid geworden op: 26 dec 2005 11:10

pietalala 05 mar 2007 20:00

Model '06. Tubes. Ziet me er een leuk setje uit.
http://www.passievoorwielrennen.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
<br>
<br>

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 05 mar 2007 20:25

Zoek eens op Zipp hier op het wielen forum, heb er verder geen ervaring mee, maar de Zipp 404 staan niet best aangeschreven. Sterker nog deze velgen staan erom bekend  dat ze nog weleens scheuren.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

pietalala
Forum-lid
Berichten: 673
Lid geworden op: 26 dec 2005 11:10

pietalala 05 mar 2007 20:39

Ja dat weet ik wel...
Veel mensen die dit beweren hebben  het horen zeggen. Voorts zijn sinds 05 de velgen beter geworden. (heb ik me laten wijsmaken)
http://www.passievoorwielrennen.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
<br>
<br>

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 05 mar 2007 20:41

Je weet hoe ik er over denk. In P-R 05 gingen er bij CSC nog meer dan genoeg setjes Zipp wielen aan gort. Het merk is gewoon over-hyped.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 05 mar 2007 20:55

Wat reviews van gebruikers:
ZIPP 404 Tubulars and Tires I only use them on race day or 6 times a year. Every single time I use them, the wheels have to be trued and my front tire always wobbles. The ZIPP tires are terrible and wouldnt recommend them. If other reviews point to poor quality. Listen to them! Am actually happier with my Training Wheels.
--------------------------------------------------------------------------------------------
ne week into their use one of the rear spokes becomes as loose as a spaghetti noodle, okay no problem as the bike store tightens and trues the rear rim. Approximately four weeks later I hear a clicking sound in the rear wheel when I stomp on the cranks. Back to the bike shop we go. Diagnosis, the bearings are blown up. Bike store puts in some generic rear bearings, problem corrected. Now mind you, I keep my bikes very clean to avoid needless wear and tear on the drive train. During cleanings i am noticing that the hubs are not becoming clean, closer inspection reveals that they are oxidixing. Back goes the wheels to the bike store. Old blown up bearings put back in and wheels shipped backed to zipp. Zipp refuses to return the wheels, says oxidation problem were some wheels that did not get 'treated', they replaced the blown bearings, with 'polished' hubs. This has all taken place in 2 months. Guess what, about 2 months later wheels oxidizing again. POS wheels. Zipp does not stand behind their product!!!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

pietalala
Forum-lid
Berichten: 673
Lid geworden op: 26 dec 2005 11:10

pietalala 05 mar 2007 21:05

Ja ik ben overtuigd. Ik kende al langer de reputatie van Zipp maar staarde me blind op de prijs. N00b mistake.
Ik ga voor corima of M5 (als daar wat ervaringen mee zijn)
Thx guys
http://www.passievoorwielrennen.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
<br>
<br>

morel
Forum-lid
Berichten: 801
Lid geworden op: 21 jan 2007 00:23

morel 05 mar 2007 21:18

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 05 Maart 2007

Je weet hoe ik er over denk. In P-R 05 gingen er bij CSC nog meer dan genoeg setjes Zipp wielen aan gort. Het merk is gewoon over-hyped.


 
Hoi,
 
Ik heb ergens gelezen dat vrijwel alle wielen die zijn gesneuveld in
P-R 2005 al meer dan één seizoen hadden gedraaid bij de profploeg ...................!!
 
En daar komt nog eens bij dat een aerowiel niets heeft te zoeken in P-R !
De renners die dit gebruiken (vooral CSC) moeten dit waarschijnlijk om sponsor gebonden reden.
Een prof zal toch wel weten dat een lage velg heel wat prettiger rijdt op kasseien denk ik maar ja sponsors.....
Ik denk dat er in Benelux heel wat sets 404's bollen waar nooit iets mee gebeurt is.
Kijk voor wat revieuws b.v. eens naar deze link
http://www.roadbikereview.com/cat/wheel ... 45crx.aspx
op deze 24 reviews haald de 404 tubular set toch een mooie 4.21 op 5.
Dat is toch vrij vertaald bijn 8.5 op 10 of niet ?
Ik denk dat er carbon wielen zijn welke minder presteren 
Natuurlijk kan er altijd iets gebeuren een ongelukje zit in een klein hoeje en dan ja, heb je gewoon pech gehad en indien het een fabrieksfout betreft wordt er gewoon garantie aangevraagt.
 
Dus als iemand die deze wielen mooi vind en zo'n set goedkoop kan kopen
waarom niet !?  
 
Graag reactie,
 
Ciao.
 
 
 

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 05 mar 2007 21:33

Misschien heb je daar een punt, natuurlijk zijn er ook vele tevreden gebruikers, maar je kan niet ontkennen dat er ook veel klachten zijn over deze wielen. Dus de kans dat je dan net zo'n setje treft is groter.
Hetzelfde heb ik gehad met mijn Ksyriums ES, gekocht voor de "looks" alhoewel er hier op het forum gezegd werd slap, overgewaarderd e.d.Toch gekocht, niets dan ellende 4x spaakbreuk in 1 seizoen, en natuurlijk ik ken genoeg tevreden gebruikers zonder klachten.
Maar nu ik Eurus wielen heb, moet ik toegeven dat deze gewoon stijver zijn en beter lopen! Dus luisteren naar gebruikers en het delen van ervaringen kan geen kwaad.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 05 mar 2007 21:38

Quoten: Origineel geplaatst door Morel op 05 Maart 2007


Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 05 Maart 2007

Je weet hoe ik er over denk. In P-R 05 gingen er bij CSC nog meer dan genoeg setjes Zipp wielen aan gort. Het merk is gewoon over-hyped.


 
Hoi,
 
Ik heb ergens gelezen dat vrijwel alle wielen die zijn gesneuveld in
P-R 2005 al meer dan één seizoen hadden gedraaid bij de profploeg ...................!!
 
En daar komt nog eens bij dat een aerowiel niets heeft te zoeken in P-R !
 


Heb afgelopen jaar de gekste dingen gezien met Zipp-velgen,  remvlak dat zich afscheid met de velg tot andere scheuren.
Aero-wielset niks te zoeken bij P-Roubaix? Hmm.. CSC rijdt bijna overal met de 404's en als het "aero" wielset van Zipp zou ik ze niet neerzetten dat is nog altijd de 808. Toch blijft Zipp met CSC's rijders (zie Cervelo.tv) hun Carbon-wielen testen op de kassei'tjes waarbij ze nogsteeds sneuvelen. Dus ik ben van mening dat die wielen wel degelijk op P-Roubaix wat te zoeken hebben. Alleen ze houden nogal van lekker "kapot" gaan.

morel
Forum-lid
Berichten: 801
Lid geworden op: 21 jan 2007 00:23

morel 05 mar 2007 21:55

Quoten: Origineel geplaatst door Kuiper op 05 Maart 2007


Quoten: Origineel geplaatst door Morel op 05 Maart 2007


Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 05 Maart 2007

Je weet hoe ik er over denk. In P-R 05 gingen er bij CSC nog meer dan genoeg setjes Zipp wielen aan gort. Het merk is gewoon over-hyped.


 
Hoi,
 
Ik heb ergens gelezen dat vrijwel alle wielen die zijn gesneuveld in
P-R 2005 al meer dan één seizoen hadden gedraaid bij de profploeg ...................!!
 
En daar komt nog eens bij dat een aerowiel niets heeft te zoeken in P-R !
 


Heb afgelopen jaar de gekste dingen gezien met Zipp-velgen,  remvlak dat zich afscheid met de velg tot andere scheuren.
Aero-wielset niks te zoeken bij P-Roubaix? Hmm.. CSC rijdt bijna overal met de 404's en als het "aero" wielset van Zipp zou ik ze niet neerzetten dat is nog altijd de 808. Toch blijft Zipp met CSC's rijders (zie Cervelo.tv) hun Carbon-wielen testen op de kassei'tjes waarbij ze nogsteeds sneuvelen. Dus ik ben van mening dat die wielen wel degelijk op P-Roubaix wat te zoeken hebben. Alleen ze houden nogal van lekker "kapot" gaan.


Hoi,
 
Ja en zo kunnen we nog wel even doorgaan...............;
 
Er zijn voor elk product voor en tegen standers het is maar wat je ervaring is ok ?
Ken mensen die doen jaaaaren met een k't klokkie uit de Hema maar ook mensen die die na enkele dagen al balen van een Breitling !!
 
Toch blijf ik er bij , dat een Zipp 404 wielset niets méér te zoeken heeft in
P-R dan b.v. een Wielset met Mavic Open Pro Reflex velgen in een tijdrit !
 
Niet mee eens ?, Het zij zo.
 
Ciao
 

Plaats reactie