Vraag hier naar het door jou gezochte onderdeel of fiets

Gezocht: Fietsmaker

pascalsimons
Forum-lid

pascalsimons 27 feb 2007 13:44

Beste,

Ik zoek iemand die voor mij een fiets(racefiets) in elkaar kan zetten. Ik ga namelijk losse onderdelen kopen zoals een groep e.d. en wil zo mijn eigen fiets creëren. Het probleem is alleen dat ik zelf niet technisch ben en dit dus niet zelf kan. Er staat natuurlijk betaling tegenover! Ik woon in Gouda dus het is denk ik makkelijk wanneer je in dezelfde ongeving woont.

Pascal

asjemenou
Forum-lid

asjemenou 27 feb 2007 14:04

Een complete fiets kopen is veeeel makkelijker.
De mijne is nog steeds te koop, je kent de prijs.

Als je echt geen verstand hebt van fietsen kun je beter een fiets kopen / op laten bouwen door een fietsenmaker.
Dat kost misschien wel iets meer maar dan weet je zeker dat alles in orde is en dat je ook service krijgt na de koop als er al een probleempje mocht opduiken.

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 27 feb 2007 14:18

Quoten: Origineel geplaatst door asjemenou op 27 Februari 2007

Als je echt geen verstand hebt van fietsen kun je beter een fiets kopen / op laten bouwen door een fietsenmaker.

Idd, da's toch wel een beetje de deal in fietsenland... koopjes scoren houdt in: zelf sleutelen.
Je zal ongetwijfeld wel een puistenkop van 17 bereid kunnen vinden om voor een paar tientjes je fiets in elkaar te draaien, maar wat als die de boutjes van je stuurpen lam draait en je derailleur verkeerd afstelt zodat die in je achterwiel vliegt?
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

pascalsimons
Forum-lid

pascalsimons 27 feb 2007 14:31

Haha naja beter dat ik iemand zoek dat er ervaring in heeft. Ik ga namelik een derosa frame kopen is 4 jaar oud en overjarig voor 400 euro (nieuwprijs 2800 euro). Daarop wil ik een ultegra groep zetten (weet dat het geen gezicht is op een derosa) maar ja kan een chorus niet betalen op dit moment.

pascal

w0uter
Forum-lid

w0uter 27 feb 2007 14:36

Waarom probeer je het zelf niet? ZOu moeilijk is het nou ook weer niet. 'It isn't exactly rocketscience!'
Ik heb gister net mijn nieuwe frame opgebouwd. Als je een paar trucjes door hebt (balhoofd en kabels zijn het lastigst vond ik) is het appeltje eitje

pascalsimons
Forum-lid

pascalsimons 27 feb 2007 14:39

Balhoofd zit er al in van pro carbon (rijden ze bij de rabo ook mee). Verder zitten de volgende onderdelen er al bij:
voorderailleur campa record carbon 2006
zadelpen geheel carbon
trapas campa record ultra
voorvork geheel carbon
Ik ben totaal niet handig en wil hem niet verpesten

asjemenou
Forum-lid

asjemenou 27 feb 2007 15:00

Met de voorderrailleur en bracketas zit je eigenlijk al aan Campa gebonden, deze onderdelen zijn niet te mixen met Shimano.
Om een bracketas te (de)monteren heb je speciaal gereedschap nodig die vaak alleen door fietsenmakers worden aangeschaft.
Je zal ook niet de eerste zijn die bij het monteren van zijn carbon zadelpen of stuurpen te vast draait en zo de zadelpen of voorvork om zeep helpt (hoe moeilijk kan het zijn om een boutje aan te draaien!)
Uit je omschrijving maak ik op dat je het frame koopt bij een fietsenmaker, laat hem de fiets opbouwen.
Goedkoop is vaak duurkoop.
ps. ben zelf  geen fietsenmaker

pascalsimons
Forum-lid

pascalsimons 27 feb 2007 15:02

Beste,

Nee het is geen fietsenmaker helaas. Is een particulier die dit frame heeft gekocht maar van de club een c40 heeft gehad. Hij kan hem eventueel wel opbouwen dus opzich is dat geen probleem meer.
Echter rest mij de vraag of er bij een ultegra groepset al kabels e.d. zitten....

ultima
Forum-lid

ultima 27 feb 2007 17:30

waar woon je precies?

pascalsimons
Forum-lid

pascalsimons 27 feb 2007 17:40

Ik woon in gouda waarom?

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 28 feb 2007 10:52

Quoten: Origineel geplaatst door asjemenou op 27 Februari 2007

Met de voorderrailleur en bracketas zit je eigenlijk al aan Campa gebonden, deze onderdelen zijn niet te mixen met Shimano.
Om een bracketas te (de)monteren heb je speciaal gereedschap nodig die vaak alleen door fietsenmakers worden aangeschaft.
Je zal ook niet de eerste zijn die bij het monteren van zijn carbon zadelpen of stuurpen te vast draait en zo de zadelpen of voorvork om zeep helpt (hoe moeilijk kan het zijn om een boutje aan te draaien!)
Uit je omschrijving maak ik op dat je het frame koopt bij een fietsenmaker, laat hem de fiets opbouwen.
Goedkoop is vaak duurkoop.
ps. ben zelf  geen fietsenmaker

maak die jongen niet bang ajb. Een bracketsleutel is 3 euro, draai je ook gelijk je cassette mee los van campa. De voorderailleur is perfect met shimano te combineren, de vierkante trapas is dat minder omdat shimano de laatste jaren afwijkende ideeen van de vierkante as heeft: octalink en een systeem met de as en crank in één geheel. Dus een oudere shimano crank (new old stock) doet het wel nog! Anders zoek je maar naar diverse andere (campa) die nog cranks met vierkante passing maken...
Voor carbon onderdelen koop je een momentsleutel, maar jaag die jongen nu geen schrik aan dat het sowieso verkeerd zal gaan! Met enkele simpele mechanicawetten (lengte van je sleutel, kracht die je erop zet) kan je bepaalde momenten op den duur ook goed afschatten (10Nm wil bvb zeggen je zet een kilogram gewicht op 1 meter sleutel, of als je sleutel 10 cm lang is zet je er 10 kg op)
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 28 feb 2007 11:01

Shimano vierkante assen hebben zgn JIS passing, de vierkante van Campa ISO.... subtiel verschil waardoor het vaak net niet mooi past...
En natuurlijk zijn de paar euro's die de benodigde gereedschapjes kosten het probleem niet... het gaat er meer om of je enige idee hebt waar je mee bezig bent als je aan een fiets sleutelt.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Plaats reactie