remblokjes schijremmen
Sinds kort heb ik een MTB met schijfremmen. Tot mijn stomme verbazing waren de remblokjes al na 300 kilkometer versleten.Althans dat zei mij FM. Wat zijn blokjes die wat minder snel verslijten, want dit wordt anders een duren hobby wat betreft remblokjes?
Quoten: Origineel geplaatst door assen20 op 22 Februari 2007
Sinds kort heb ik een MTB met schijfremmen. Tot mijn stomme verbazing waren de remblokjes al na 300 kilkometer versleten.Althans dat zei mij FM. Wat zijn blokjes die wat minder snel verslijten, want dit wordt anders een duren hobby wat betreft remblokjes?
BBB doen het erg goed, echter is 300 gewoon belachelijk snel en kan dit gewoon niet.
Slechte service als hij dat nu al laat vervangen en je dus op de kosten jaagt.
Sinds kort heb ik een MTB met schijfremmen. Tot mijn stomme verbazing waren de remblokjes al na 300 kilkometer versleten.Althans dat zei mij FM. Wat zijn blokjes die wat minder snel verslijten, want dit wordt anders een duren hobby wat betreft remblokjes?
BBB doen het erg goed, echter is 300 gewoon belachelijk snel en kan dit gewoon niet.
Slechte service als hij dat nu al laat vervangen en je dus op de kosten jaagt.
Train ze!
-
- Forum-lid
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 25 aug 2006 13:45
Quoten: Origineel geplaatst door assen20 op 22 Februari 2007
Sinds kort heb ik een MTB met schijfremmen. Tot mijn stomme verbazing waren de remblokjes al na 300 kilkometer versleten.Althans dat zei mij FM. Wat zijn blokjes die wat minder snel verslijten, want dit wordt anders een duren hobby wat betreft remblokjes?
Heb je ze wel goed ingeremd? Als je dit niet doet slijten ze veel sneller.
Sinds kort heb ik een MTB met schijfremmen. Tot mijn stomme verbazing waren de remblokjes al na 300 kilkometer versleten.Althans dat zei mij FM. Wat zijn blokjes die wat minder snel verslijten, want dit wordt anders een duren hobby wat betreft remblokjes?
Heb je ze wel goed ingeremd? Als je dit niet doet slijten ze veel sneller.
Slijtage is ook erg afhankelijk van de omstandigheden.
Vorige jaar werd er in de LCMT bijvoorbeeld in sommige etappes een setje remblokjes opgeremt. Het was toen buitengewoon nat en modderig op de afdalingen in de ardennen.
Vorige jaar werd er in de LCMT bijvoorbeeld in sommige etappes een setje remblokjes opgeremt. Het was toen buitengewoon nat en modderig op de afdalingen in de ardennen.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
Quoten: Origineel geplaatst door Il Grasso op 22 Februari 2007
Slijtage is ook erg afhankelijk van de omstandigheden.
Vorige jaar werd er in de LCMT bijvoorbeeld in sommige etappes een setje remblokjes opgeremt. Het was toen buitengewoon nat en modderig op de afdalingen in de ardennen.
gewone remblokjes of disk remblokken? van de eerste sta ik niet van te kijken, de tweede echter weer wel..
Slijtage is ook erg afhankelijk van de omstandigheden.
Vorige jaar werd er in de LCMT bijvoorbeeld in sommige etappes een setje remblokjes opgeremt. Het was toen buitengewoon nat en modderig op de afdalingen in de ardennen.
gewone remblokjes of disk remblokken? van de eerste sta ik niet van te kijken, de tweede echter weer wel..
Train ze!
Quoten: Origineel geplaatst door Evers op 22 Februari 2007
Quoten: Origineel geplaatst door Il Grasso op 22 Februari 2007
Slijtage is ook erg afhankelijk van de omstandigheden.
Vorige jaar werd er in de LCMT bijvoorbeeld in sommige etappes een setje remblokjes opgeremt. Het was toen buitengewoon nat en modderig op de afdalingen in de ardennen.
gewone remblokjes of disk remblokken? van de eerste sta ik niet van te kijken, de tweede echter weer wel..
Schijfremblokjes. Ik geloof dat de organisatie halverwege dag twee al door alle reserve onderdelen heen was t.g.v. de extreme omstandigheden.
Quoten: Origineel geplaatst door Il Grasso op 22 Februari 2007
Slijtage is ook erg afhankelijk van de omstandigheden.
Vorige jaar werd er in de LCMT bijvoorbeeld in sommige etappes een setje remblokjes opgeremt. Het was toen buitengewoon nat en modderig op de afdalingen in de ardennen.
gewone remblokjes of disk remblokken? van de eerste sta ik niet van te kijken, de tweede echter weer wel..
Schijfremblokjes. Ik geloof dat de organisatie halverwege dag twee al door alle reserve onderdelen heen was t.g.v. de extreme omstandigheden.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
-
- Forum-lid
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 01 mei 2006 13:31
Als het shimano blokjes zijn: Er zijn twee soorten, te weten Metal en Resin
Metalblokjes remmen iets minder maar gaan veel langer mee, dus voor gebruik in de winter.
Resin zijn kunststofblokjes, meer remkracht maar ook meer slijtage. Geschikt voor in de zomer
Metalblokjes remmen iets minder maar gaan veel langer mee, dus voor gebruik in de winter.
Resin zijn kunststofblokjes, meer remkracht maar ook meer slijtage. Geschikt voor in de zomer
Quoten: Origineel geplaatst door assen20 op 24 Februari 2007
ik heb ze gezien, ze waren tot het metaal afgesleten. ngelofelijk, hoe snel dat is gegaan. Heb nu wat slijtvastere laten monteren.
Heb erg gelezen dat je ze moet inremmen. Is dat een fabeltje of is dit echt aan te raden?
inremmen is echt noodzakelijk, anders gaat het een dure grap worden !
ik heb ze gezien, ze waren tot het metaal afgesleten. ngelofelijk, hoe snel dat is gegaan. Heb nu wat slijtvastere laten monteren.
Heb erg gelezen dat je ze moet inremmen. Is dat een fabeltje of is dit echt aan te raden?
inremmen is echt noodzakelijk, anders gaat het een dure grap worden !
-
- Forum-lid
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 01 mei 2006 13:31
Nieuwe blokken altijd in droge omstandigheden inremmen.
Een keer of 10 hard remmen, zodat ze goed op temperatuur komen.
Een keer of 10 hard remmen, zodat ze goed op temperatuur komen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40491
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Veel gehoorde klacht van mensen die op schijven overstappen. Die blokken slijten snel onder de volgende omstandigheden:
- remgedrag (ben je een goede (pulserende) remmer of vaak slepend) - gemonteerde remblokken (harde compount remt iets minder maar gaat langer meer) - ondergrond (in zanderige omgeving vliegen je remblokken weg, schuurt meer dan klei) - goed ingeremmen vooraf verlengt de levensduur (paar keer flink warmstoken door van hoge snelheid flink te remmen zodat het ff goed heet wordt)
- remgedrag (ben je een goede (pulserende) remmer of vaak slepend) - gemonteerde remblokken (harde compount remt iets minder maar gaat langer meer) - ondergrond (in zanderige omgeving vliegen je remblokken weg, schuurt meer dan klei) - goed ingeremmen vooraf verlengt de levensduur (paar keer flink warmstoken door van hoge snelheid flink te remmen zodat het ff goed heet wordt)
Less is bore
In het geval van Shimi blokjes gewoon de metal (ietwat koperkleurige) blokjes nemen (ook wel bekend als XTR blokjes). Schijnen wat minder te remmen (maar goed, het zijn schijven, dus je remt nog steeds als een gek...) Kosten geloof ik rond de 20 euro per setje , dus voor en achter ben je 40 euro kwijt.
Als je ze dan ook nog goed in gaat remmen, dan heb je er veel langer dan 300 km plezier van!! Inremmen is gewoon (op een droge straat!!) een keer of 10 knetterhard remmen (voor en achter) of een paar honderd meter met ingeknepen remmen rijden zodat je blokken goed heet zijn geworden. Hierdoor verharden ze wat en gaan dus een stuk langer mee!
Als je ze dan ook nog goed in gaat remmen, dan heb je er veel langer dan 300 km plezier van!! Inremmen is gewoon (op een droge straat!!) een keer of 10 knetterhard remmen (voor en achter) of een paar honderd meter met ingeknepen remmen rijden zodat je blokken goed heet zijn geworden. Hierdoor verharden ze wat en gaan dus een stuk langer mee!
Gang is alles!!