remschoen loopt iedere keer opnieuw aan
Als ik een paar km gefietst heb, loopt mijn remschoentje tegen de velg. Als ik dan vervolgens de rem opnieuw positioneer, dan rijd ik probleemloos verder. Kom ik thuis en hang mijn fiets op, dan zie ik na 1 dag dat mijn remschoen weer tegen de velg aan staat. Als ik hem dan weer mooi centreer, dan loopt hij bij de volgende keer dat ik ga fietsen weer aan na een paar km. Het lijkt wel een perpepitum mobile.
Ik hierop iemand na mijn remmen en velg latenm kijken voordat ik op de fiets stap en als ik op de fiets zit. Het blijkt dan dat of de velg 3-4 mm naar een kant verschuift, of dat mijn rem (frame?) naar de andere kant verschuift. Wat zou dit kunnen zijn???
Ik hierop iemand na mijn remmen en velg latenm kijken voordat ik op de fiets stap en als ik op de fiets zit. Het blijkt dan dat of de velg 3-4 mm naar een kant verschuift, of dat mijn rem (frame?) naar de andere kant verschuift. Wat zou dit kunnen zijn???
Ik heb hetzelfde probleem maar volgens mij is dit gekomen nadat ik een langere stuurpen monteerde,zou het daaraan kunnen liggen ivm minder speling op de remkabel bij het sturen naar rechts.Denk zelf eigenlijk van niet,gewoon remmen doet bijna hetzelfde alleen blijft de kabelhuls dan op zijn plaats.
-
- Forum-lid
Waarschijnlijk is je rem niet vast genoeg in je frame gemonteerd. Gewoon even de bevestigingsbout (imbus) die in de achtervork schroeft goed aandraaien terwijl de rem goed gecentreerd is (je kan hem dichtknijpen bv), en dan zou hij moeten blijven zitten.
Quoten: Origineel geplaatst door vlopik op 21 Februari 2007
Ovrigens ik heb eeb Red Bull Pro SL (toch een van de stijfste alu frames). Ik heb Ultegra remmen en Aero xtreme wielen. Ik weeg 103 kg.
Even een gekarteld ringetje van Campagnolo tussen remklauw en frame
monteren, je FM heeft die wel liggen.
Vevolgens goed aandraaien en centeren met het daarvoor bedoelde centreer schroefje (inbus) op de Ultegra remklauw !
Veel succes,
Ciao.
Ovrigens ik heb eeb Red Bull Pro SL (toch een van de stijfste alu frames). Ik heb Ultegra remmen en Aero xtreme wielen. Ik weeg 103 kg.
Even een gekarteld ringetje van Campagnolo tussen remklauw en frame
monteren, je FM heeft die wel liggen.
Vevolgens goed aandraaien en centeren met het daarvoor bedoelde centreer schroefje (inbus) op de Ultegra remklauw !
Veel succes,
Ciao.
-
- Forum-lid
De bus waar je je rem mee vast zet in je framemannetje kan wel eens net een beetje te lang zijn waardoor de rem voor je gevoel muurvast zit, maar dat dus niet is.
Even een kleine mm afvijlen van het busje geeft dan een goede oplossing..
Even een kleine mm afvijlen van het busje geeft dan een goede oplossing..
"Keihard door de bochten, aan snelheid gewend"