Ik ben laatst eens een compleet getunede XTR achterderailleur tegen gekomen op het internet die nog krap 94,6 gram woog. Nu heb ik hier nog wel een foto van terug gevonden, maar wat ik interessanter vond was het plaatje wat er bij stond met alle onderdelen die hij gebruikt had. Heeft iemand hier een link van? Ik kan hem nergens meer vinden.
Alvast bedankt,
Lichtgewicht Carbon Derailleur
Zojuist mijn Dura Ace derailleur eens onder handen genomen. Ik had er nog een liggen waarvan de kooi scheef was getrokken omdat de achterderailleur in het achterwiel was geslagen.
Kooi verwijderd, wieltjes weggegooid, stelschroef eruit gehaald en plastic omhulsels weggelaten, buitenste veer weggegooid, kabelbout weggemikkerd en ook de derailleurbout zelf is weggegooid.
Hierna heb ik op internet een carbon kooi besteld bestaande uit een Carbon Inner and Outer Plate met aluminium bus, carbon wieltjes met titanium wielboutjes, een titanium buitenste veer, een aluminium derailleurbout en titanium kabelboutje. Ook heb ik de stelschroef, kabelklemmetje en een ander onderdeel zwart gespoten. Ik ben nog aan het wachten op twee boutjes en als dat binnen is zal ik detailfoto's posten!
Kooi verwijderd, wieltjes weggegooid, stelschroef eruit gehaald en plastic omhulsels weggelaten, buitenste veer weggegooid, kabelbout weggemikkerd en ook de derailleurbout zelf is weggegooid.
Hierna heb ik op internet een carbon kooi besteld bestaande uit een Carbon Inner and Outer Plate met aluminium bus, carbon wieltjes met titanium wielboutjes, een titanium buitenste veer, een aluminium derailleurbout en titanium kabelboutje. Ook heb ik de stelschroef, kabelklemmetje en een ander onderdeel zwart gespoten. Ik ben nog aan het wachten op twee boutjes en als dat binnen is zal ik detailfoto's posten!
Science of Performance!
-
- Forum-lid
Zou een voorderailleur eigenlijk ook op zo'n manier te tunen zijn?
Built for speed and driven by passion
Ik was laatst bij hem thuis en toen heeft hij hem nog laten zien. Hij heeft hem nog wel dus. Zal hem eens sms'en