Dura Ace 11 speed
Zag vandaag (even getest) de eerste fiets met Dura Ace 11 speed.
Het systeem is nu offiecieel op de markt en komt van Linder. Geen idee wat je ermee moet (had een jaartje geleden al een Campa 11 speed systeem) maar je bent in ieder geval één van de eerste eigenaar.
(dit zijn overigens de eerder vrijgegeven demo foto's van Ulrich fietsen)
Het systeem is nu offiecieel op de markt en komt van Linder. Geen idee wat je ermee moet (had een jaartje geleden al een Campa 11 speed systeem) maar je bent in ieder geval één van de eerste eigenaar.
(dit zijn overigens de eerder vrijgegeven demo foto's van Ulrich fietsen)
Quoten: Origineel geplaatst door Daveke op 20 Februari 2007
Wat een foeilelijk ding aan je stuur, als ik daarvoor een extra kransje kreeg mochten ze hem houden!
Ben het helemaal met je eens! Je fiets ziet er niet meer uit en heb trouwens kransjes genoeg!
Wat een foeilelijk ding aan je stuur, als ik daarvoor een extra kransje kreeg mochten ze hem houden!
Ben het helemaal met je eens! Je fiets ziet er niet meer uit en heb trouwens kransjes genoeg!
Life\'s short - Race hard!
Vind het niet foeilelijk. Als het goed werkt en het is betaalbaar... Zal wel niet, schat ik zo. Vraag is alleen wie er mee wil rijden. Misschien dat de profs het voor bepaalde bergetappes wel willen hebben. Bepaalde etappes in Giro en Vuelta vergen een 25. Als je zowel de 11 als de 19, 20, 21, 23, 25 wil hebben, dan zit je wel aan de 11 speed. Of dat zou kunnen, ivm sponsoring, zou ik niet weten.
-
- Forum-lid
- Berichten: 212
- Lid geworden op: 26 apr 2006 21:16
Ging dit ook zo toen de 10-speed werd geintroduceerd? (Heb ik niet fietsend meegemaakt) Lijkt mij toch een zelfde verandering.
En dit kwam ik ook nog tegen:
http://www.rouesartisanales.com/article-5722954.html
En dit kwam ik ook nog tegen:
http://www.rouesartisanales.com/article-5722954.html
rare vraag, maar hoe doe je dat dan idd met je kransjes??? die opvulringen zijn voor 10speed en hebben dus een bepaalde dikte zodat die op je body past, maar hoe doe je dat dan met die 11speed??? lijkt me dat je alles moet gaan aanpassen. Maar dan lijkt mij dat je ketting ook weer te dik is of hoe zit dat? ben wel benieuwd naar een nadere verklaring...
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Je laat gewoon bij een Cnc shop een cassete uit 1 blok vrezen bijv. Of je vervangt enkel de spacers voor dunnere.
Misschien moet ik mijn mtb ook nog eens naar 10 speed ombouwen, een nieuwe index ring in de shifter en een 10 speed cassete+ketting zijn al voldoende. (Want ik heb een 10 speed ultegra achter-derailleur).
Misschien moet ik mijn mtb ook nog eens naar 10 speed ombouwen, een nieuwe index ring in de shifter en een 10 speed cassete+ketting zijn al voldoende. (Want ik heb een 10 speed ultegra achter-derailleur).