Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Bianchi Nirone met Ultegra Mix gekocht

ultima
Forum-lid

ultima 18 feb 2007 17:28

Beste Medefietsers,
Ik heb mij vorige week zaterdag een Bianchi Nirone gekocht bij Math Salden. Omdat ze frame ''55 niet meer hadden, moesten ze dat bijbestellen. Daarop ben ik nu aan het wachten, maar ondertussen nog heel erg verheugen tot ze me bellen! Maar nu zit ik even na te denken omdat het een Ultegra Mix groep is. De achterderailleur is van Ultegra, Shifters van Ultegra (allemaal 10spd) en de voorderailleur is van 105 10spd. Het crankstel en naafset is van FSA is mij verteld worden wat goed bleek te zijn.Maar mijn vraag is nu : Is het mogelijk om van die voorderailleur van 105, Ultegra te maken ?En is FSA een goed merk ?Laatste vraag : Met een FSA naafset, moet ik dan kijken bij Shimano wielen of Campa ?Groeten,
Ramon
het gaat zich om deze fiets, wel niet in die groene kleur (vind ik lelijk)  maar in het wit ..
http://www.salden.nl/default.asp?pid=20 ... catid=3095
Mijn foto's :
http://img261.imageshack.us/img261/3142 ... 427qj9.jpg
Is het een goede fiets ??

ultima
Forum-lid

ultima 18 feb 2007 21:13

Wat ik kon zien in de winkel waren Shimano wielen, ik neem aan dat ik dan ook shimano naafset heb ?  ?Groeten
Ramon

spietpiet
Forum-lid

spietpiet 18 feb 2007 21:26

Volgens de specificatie zijn het Shimano naven.
Als je perse een Ultegra voorderrailleur wil hebben moet je dat meteen regelen als je de fiets gaat ophalen,kun je de 105 inruilen.
Veel verschil in schakelgedrag zal er niet zijn, en volgens WW wegen ze beide hetzelfde nl 88 gram.

Mijn FSA SLK carbon crankstel voldoet voor mij goed.

ultima
Forum-lid

ultima 18 feb 2007 23:02

nja dat is mooi (van fsa). Ik snap best dat het niet veel verschil is tussen 105 en ultegra, maarja dan heb ik alles van Ultegra, en dat dan van 105.. dan doe ik het meteen goed :) is het niet lastig voor hun, hebben ze het net in elkaar gezet, en kom ik weer met gezeik van ja zet maar meteen ultegra op wat 10 euro duurder is, moeten ze dat weer gaan doen.. komt ook zo dom over denk k  njaa mijn vader kan dat ook wel erop zetten, maar dan ben ik 35 euro kwijt en dan krijg ik (2de hands) misschien nog maar 10 euro ervoor,
ik ben benuwd wat jullie zeggen haha

ultima
Forum-lid

ultima 19 feb 2007 00:55

Ik ga zo de zoekfunctie gebruiken, maar wat is er mis mee dan ?Het zijn niet de duurste nee, maar stel ik zou nieuwe pakken dankan ik die toch wel als reserve gebruiken ? Ik hoor het wel
Grtz
ram0n
PS : Die foto is wel erg klein van die witte  en kan geen topics vinden daarover

miegael
Forum-lid

miegael 19 feb 2007 10:24

Quote: Origineel geplaatst door Ultima op 18 Februari 2007
Ik ga zo de zoekfunctie gebruiken, maar wat is er mis mee dan ?
Het zijn niet de duurste nee, maar stel ik zou nieuwe pakken dan
kan ik die toch wel als reserve gebruiken ? Ik hoor het welGrtzram0nPS : Die foto is wel erg klein van die witte  en kan geen topics vinden daarover

Even onder racefietsen zoeken ipv onderdelen,daar staat oa. de bianchi site

wezep
Forum-lid

Gebruikersavatar wezep 19 feb 2007 10:56

Quoten: Origineel geplaatst door Ultima op 18 Februari 2007

nja dat is mooi (van fsa). Ik snap best dat het niet veel verschil is tussen 105 en ultegra, maarja dan heb ik alles van Ultegra, en dat dan van 105.. dan doe ik het meteen goed :) is het niet lastig voor hun, hebben ze het net in elkaar gezet, en kom ik weer met gezeik van ja zet maar meteen ultegra op wat 10 euro duurder is, moeten ze dat weer gaan doen.. komt ook zo dom over denk k  njaa mijn vader kan dat ook wel erop zetten, maar dan ben ik 35 euro kwijt en dan krijg ik (2de hands) misschien nog maar 10 euro ervoor,
ik ben benuwd wat jullie zeggen haha

Doe het dan gelijk goed en laat ook een Ultegra cassette monteren (voor zover ik kan zien (in de tabel) zit er een 105 op). Dit ga je namelijk (in tegenstelling tot de voorder.) wel merken. Zowel qua gewicht als schakelprestaties.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

ultima
Forum-lid

ultima 19 feb 2007 12:36

Ok. Dan ga ik woensdagmorgen meteen Math Salden bellen daarvoor.
Wat is een sprocket ?En dan wil ik dit veranderen in Ultegra :Hoeveel euro ben ik dan kwijt ?

Front Derailleur
Shimano 105 double FD-5600, §35mm

Sprocket
Shimano 105, CS-5600, 12/25

Rear Hub

Shimano WH-R500

wezep
Forum-lid

Gebruikersavatar wezep 19 feb 2007 14:33

Quoten: Origineel geplaatst door Ultima op 19 Februari 2007

Ok. Dan ga ik woensdagmorgen meteen Math Salden bellen daarvoor.
Wat is een sprocket ?En dan wil ik dit veranderen in Ultegra :Hoeveel euro ben ik dan kwijt ?

Front Derailleur
Shimano 105 double FD-5600, §35mm

Sprocket
Shimano 105, CS-5600, 12/25

Rear Hub

Shimano WH-R500

Is sprocket is dus een cassette. Wat je kwijt bent kunnen wij niet zeggen: je kunt hooguit kijken naar het prijsverschil tussen een 105 en een Ultegra onderdelen. Deze prijzen vind je op de site van Salden. Het kan namelijk zo zijn dat Salden ook nog iets in rekening brengt voor de aanpassingen, maar als ze een nette service hebben dan doen ze dat gratis.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

ultima
Forum-lid

ultima 19 feb 2007 15:59

laten we hopen dat ze het gratis doen, mijn pa kent hem goed.. heeft daar vroeger 5 groepen Campa Record meegenomen en later betaald en alles, frames, wielen dusja laten we het hopen hea  ..
ik heb erover nagedacht en ik ga me een ander set wielen halen !  ga er namelijk wedstrijd op rijden, wil ik wel goede wielen hebben omdat dat het enige contact met de weg is. De Shimano WHR 500 kosten 89, de nieuwe 199, dus het schil is : 110 die ik moet bijbetalen. Ik heb Easton Vista wielen op het oog! zijn dit goede wielen om wedstrijden te rijden + trainen ?
Foto Easton Vista : http://www.salden.nl/default.asp?pid=20 ... catid=3178 Daarbij vervang ik de Casette + Voorderailleur in Ultegra :http://www.salden.nl/default.asp?pid=20 ... catid=3004
Wat samen een schil is van 105 (casette) van : 11,40Van de voorderailleur is het : 10 euro. Dan kome ik op een schil van..
131,40 als ik het goed heb. Dan heb ik dus een Casette en voorderailleur van Ultegra + een Easten Vista wielen.. Goed ?  of nog iets ?Daarbij; iemand ervaring met Bianchi Remhoeven, of kan ik die beter ook vervangen voor Ultegra ?  en Trapas ? Kwil een volledige groep van Ultegra  of zo wel goed ? Ik heb het geld niet op mijn rug groeien, maarja ik doe het liever in 1x goed dan 2x hea..
Grtz
Ramon

Plaats reactie