Ik heb nu net 1 jaar mijn fiets.
Maar onder het fietsen als ik op het buitenblad(voor) rijd, dan schiet de ketting naar het middelste blad.
Is de ketting nu versleten?
Of is het gewoon een kwestie van bijstellen?
Ketting is nooit voor het echte mtb. werk gebruikt.
De fiets word meer gebruikt als cross-hybride.
LX ketting versleten?
-
- Forum-lid HC
Quoten: Origineel geplaatst door mountainmike op 18 Februari 2007
Een lx ketting gaat ongeveer 100 km mee dan is het in de regel over.Beter is om over te stappen op Sram kettingen of op Wipperman(rvs!)Groet Mike
100 km????
Een lx ketting gaat ongeveer 100 km mee dan is het in de regel over.Beter is om over te stappen op Sram kettingen of op Wipperman(rvs!)Groet Mike
100 km????
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Quote: Origineel geplaatst door mountainmike op 18 Februari 2007
Een lx ketting gaat ongeveer 100 km mee dan is het in de regel over.
Beter is om over te stappen op Sram kettingen of op Wipperman(rvs!)
Groet Mike
Op de racefiets heb ik met de LX/105 HG73 ketting er 8000 km mee gedaan en was toen volgens de ketting meter toe aan vervanging.
Om dat ik hem op tijd heb vervangen kon ik met een nieuwe ketting op dezelfde cassette doorrijden zonder problemen.
Op de MTB moet je onder zware omstandigheden zonder problemen 2000 km kunnen draaien.
Met Shimano kettingen is nix mis mee, prima prijs/kwaliteits verhouding.
Denk dat het probleem in de afstelling van de voorderrailleur zit, kabel zal mischien iets gerekt zijn en zal afgesteld moeten worden.
Een lx ketting gaat ongeveer 100 km mee dan is het in de regel over.
Beter is om over te stappen op Sram kettingen of op Wipperman(rvs!)
Groet Mike
Op de racefiets heb ik met de LX/105 HG73 ketting er 8000 km mee gedaan en was toen volgens de ketting meter toe aan vervanging.
Om dat ik hem op tijd heb vervangen kon ik met een nieuwe ketting op dezelfde cassette doorrijden zonder problemen.
Op de MTB moet je onder zware omstandigheden zonder problemen 2000 km kunnen draaien.
Denk dat het probleem in de afstelling van de voorderrailleur zit, kabel zal mischien iets gerekt zijn en zal afgesteld moeten worden.
Quote: Origineel geplaatst door spietpiet op 18 Februari 2007
Ik heb er nu zo'n 6000km meegereden.
Een kleine maand geleden nog een beurtje gehad, dus vindt ik het wat vreemd dat ze niks hebben gezegt. Bijv. dat de ketting bijna versleten was. Overgens hebben ze er voor mijn gevoel er toch al te weinig mee gedaan, qua afstelling etc.
Ik heb er nu zo'n 6000km meegereden.
Een kleine maand geleden nog een beurtje gehad, dus vindt ik het wat vreemd dat ze niks hebben gezegt. Bijv. dat de ketting bijna versleten was. Overgens hebben ze er voor mijn gevoel er toch al te weinig mee gedaan, qua afstelling etc.
Koop een eenvoudige slijtagemeter van BBB of Rohlof. Weet je altijd precies waar je aan toe bent. Niet echt handig trouwens van die fietsenmaker. Had ie wellicht een nieuwe ketting en dan mogelijk ook nieuwe tandwielen kunnen verkopen.
Quote: Origineel geplaatst door jonytj op 20 Februari 2007
een ketting kan na 100 km niet versleten zijn p.s. wat kost zo een slijtagemeter grtz jony
Dat zou ik nou ook wel eens willen weten
Nu bij de fm
Buitenblad, ketting, 2 tandwielen worden vervangen.
een ketting kan na 100 km niet versleten zijn p.s. wat kost zo een slijtagemeter grtz jony
Dat zou ik nou ook wel eens willen weten
Nu bij de fm
Buitenblad, ketting, 2 tandwielen worden vervangen.