Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Combinatie Dura-ace en Ultegra

cimecaron
Forum-lid

cimecaron 17 feb 2007 22:10

Is het ook mogelijk en gebruikelijk om een combinatie van Dura-ace en Ultegra op een fiets te hebben.  Bijvoorbeeld Ultegra Crankstel, ketting en Cassette en Dura-ace shifters.
Vindt namelijk de Crank van Dura-ace maar lelijk en de prijs van tegen de 1000 euro staat me ook tegen.

van-driel
Forum-lid

van-driel 18 feb 2007 15:21

Dura Ace en Ultegra ondedelen zijn te mixen.

Je ziet vaak genoeg complete fietsen staan waarvan de onderdelen zijn gemixt tussen Ultegra en Dura ace. Heb wel eens vernomen dat het enige verschil tussen dura ace en ultegra het gewicht is. Uiteraard zal de duurzaamheid ook wel ietsies beter zijn van de Dura Ace ten opzichte van de ultegra. Ik denk alleen zo, Dura Ace is echt voor de wedstrijd rijder die echt er echt belang belang bij heeft om een fiets paar grammen minder te laten wegen.

amro
Forum-lid

amro 18 feb 2007 15:41

Quote: Vaak de (achter) derailleur is dan van dura ace...

Waarom juist de (achter) derailleur van DA? Is die zoveel beter of lichter?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 18 feb 2007 22:20

Dat bij die mtb's is vooral marketing technisch, op de achter-derailleur staat het type namelijk lekker groot en dat kan je goed zijn. Een goede cassete en ketting waarvan de fiets echt beter gaat schakelen ziet de niet goed geinformeerde klant niet, dus dat doen ze niet.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

IBAN
Forum-lid

IBAN 18 feb 2007 22:57

Ik heb op mijn fiets de trapas en derailleurs van DA de rest ultegra. Werkt prima, maar volledig ultegra werkt net zo prima. kortom Shimano onderdelen zijn dus goed uitwisselbaar!

Plaats reactie