Pantani
-
- Forum-lid
Aangezien het vandaag 3 jaar geleden is dat Marco Pantani stierf wil ik jullie vragen wat jullie van hem vonden. Beste klimmer van zijn generatie of een bedrieger (dopingschandalen)
man 24 limburger muziekgek, filmgek en wielergestoord:<br>
Its a disease I tell you, A disease. And of this disease I dont want to be cured.
Its a disease I tell you, A disease. And of this disease I dont want to be cured.
- de zwarten
- Forum-lid HC
een echte liefhebber van de fiets ook, heeft karakter getoond door na zijn valpartij in het najaar van 1995 en een off-jaar in 1996 helemaal terug te komen. Een persoonlijkheid in het peloton en een zeer kleurrijk renner...
Heeft zowel met indurain, ullrich als pantani hun voeten gespeeld, bovendien zeer fotogeniek in alle bergritten die hij reed.
Is één keer op een te hoge hematocriet gewezen, en wat hij dan ook heeft uitgespookt met zijn lijf, er zijn renners genoeg (Tyler Hamilton!) die nu nog rondrijden en die minder nagewezen worden.
over de doden niets dan goed!
Heeft zowel met indurain, ullrich als pantani hun voeten gespeeld, bovendien zeer fotogeniek in alle bergritten die hij reed.
Is één keer op een te hoge hematocriet gewezen, en wat hij dan ook heeft uitgespookt met zijn lijf, er zijn renners genoeg (Tyler Hamilton!) die nu nog rondrijden en die minder nagewezen worden.
over de doden niets dan goed!
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Doping of geen doping: doping doet vrij weinig met de prestaties. (met doping word je niet ineens een heel goede tijdrijder, klimmer, sprinter; een rode lantaarndrager wordt niet ineens een tourwinnaar....)
Dus: grootse prestaties blijven grootse prestaties.
Wat pantani aangaat, zoals de zwarten al zei: "over de doden niets dan goeds!"
Dus: grootse prestaties blijven grootse prestaties.
Wat pantani aangaat, zoals de zwarten al zei: "over de doden niets dan goeds!"
Mee eens. In Pantani's jaren gebruikte praktisch iedereen. Dat maakt op een ironische manier iedereen weer gelijk, of niet. Wat ik eigenlijk zijn grootste prestatie vond was dat hij in 2003 nauwelijks voorbereid aan zijn laatste Giro begon, verslaafd aan de coke, en notabene 13e of 14e werd in het eindklassement; driekwart jaar later is hij dood. Lees het boek "de dood van Marco Pantani" en geniet van dit unieke talent, dat zo ellendig aan zijn eind kwam.
voetballen is een spel, wielrennen een sport
Was de laatste échte berggeit; kon achter elke haarspeldbocht zeer snel optrekken met zijn klein molentje. Sedert Van Impe hadden we dat niet meer gezien.
Ik herinner mij toch ook die ene keer toen hij met Armstrong naar de streep ging (ik herinner mij niet meer op de top van welke col die getrokken lag) en hij van Armstrong de rit mocht winnen, waarna hij ten onrechte beweerde dat er niets was afgesproken en hij die dag gewoon de beste was, terwijl iedereen op TV had gezien hoe de vork in de steel zat. Dat vond ik wel heel klein, een renner van zijn formaat onwaardig!
Ik herinner mij toch ook die ene keer toen hij met Armstrong naar de streep ging (ik herinner mij niet meer op de top van welke col die getrokken lag) en hij van Armstrong de rit mocht winnen, waarna hij ten onrechte beweerde dat er niets was afgesproken en hij die dag gewoon de beste was, terwijl iedereen op TV had gezien hoe de vork in de steel zat. Dat vond ik wel heel klein, een renner van zijn formaat onwaardig!