Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Kabelrubbertjes

leonie
Forum-lid

leonie 13 feb 2007 22:03

Als je echt alles aan je fiets hebt "getuned" en/of je een behoorlijke materiaalfreak bent net als ik: in de nieuwsbrief 2/07 van Fiets  las ik over de  "spiral frame protectors" voor om je binnenkabel langs de bovenbuis van je frame.
Aan die rubber ringetjes om je kabel denk je niet zo snel maar ook die zijn nu zonder loshalen van de kabel makkelijk te  vervangen!
Navraag gedaan bij Verwimp en ze bij nline bikestore.nl besteld. In no-time binnen.

Groeten aan alle mede-fietsers.

drifer
Forum-lid

drifer 16 feb 2007 13:50

Ik heb de Spiral Protectors ook besteld en binnen...
Op zich erg handig dat je ze later om de kabel kunt aanbrengen, de oude waren helemaal week geworden en er inmiddels al vanaf. Ze zien er leuk uit, in verschillende "kleuren" (transparant/zwart/antaciet), maar er zitten toch wat nadelen aan.
Zo is de binnendiameter van de Spirals net te groot voor de dunne versnellingskabels waardoor ze dus niet op hun plek blijven zitten.Verder zijn ze behoorlijk hard, waardoor het tikken van de kabels tegen het frame nog steeds goed hoorbaar is (de afstand is nu dus zelfs kleiner geworden).
Maar even zien hoe ze zich houden, anders gaan er de volgende keer dat de kabels los liggen weer mooi van die "ouderwetse" zacht rubberen ringetjes op.

Plaats reactie