Volgens mij is dit al eens eerder een topic geweest, maar toen waren ze nog erg nieuw! Heeft er al iemand wat meer ervaring met deze bandjes?
Grip? Lekproof? Slijtvast?
Schwalbe Ultremo bandjes
-
- Forum-lid HC
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Dat ze heel erg goed zijn. (beetje typisch Delius Klasing Verlag en Schwalbe). Het worden ook mijn volgende dat is zeker.
Ze hebben een reg test gedaan met de band. Even opruwen mt schuurpapier en super grip.
Ze hebben een reg test gedaan met de band. Even opruwen mt schuurpapier en super grip.
http://www.cyclemania-c.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Quoten: Origineel geplaatst door lancev7 op 08 Februari 2007
ik heb ze hier liggen.. echter nog niet gemonteerd of meegereden.. zal ook niet gebeuren voor half maart.. dan komt m'n fiets pas.. tot die tijd. op de mountainbike
Ik zit toevallig ook te kijken naar deze banden,
zou je eens een foto kunnen maken van het banden profile.
wat ik me vooral afvraag is lekbestendigheid, grip in de regen.
ik heb ze hier liggen.. echter nog niet gemonteerd of meegereden.. zal ook niet gebeuren voor half maart.. dan komt m'n fiets pas.. tot die tijd. op de mountainbike
Ik zit toevallig ook te kijken naar deze banden,
wat ik me vooral afvraag is lekbestendigheid, grip in de regen.
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
Quoten: Origineel geplaatst door Kuiper op 08 Februari 2007
Dat gaat je enorm veel bijleren!
Deze foto is trouwens niet genomen om het "profiel" te tonen, maar wel het excellente gewicht van de Ultremo's (claimed weight is 195gr):
Deze foto is trouwens niet genomen om het "profiel" te tonen, maar wel het excellente gewicht van de Ultremo's (claimed weight is 195gr):
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 08 Februari 2007
En dan moet dat rekkertje er nog vanaf !
Neeje, sorry maar ... ik kon het niet laten
Quoten: Origineel geplaatst door TS-Biker op 08 Februari 2007
Telkens is een gewichtsfoto toon van een bandje op een weegschaal komt een of andere kwiet met dat grauw flapje aandraven... Weten jullie nog niet dat ik mijn weegschaal eerst calibreer mét een rekkertje erop?
Telkens is een gewichtsfoto toon van een bandje op een weegschaal komt een of andere kwiet met dat grauw flapje aandraven... Weten jullie nog niet dat ik mijn weegschaal eerst calibreer mét een rekkertje erop?
@ Casran,
Hoe bevallen ze kan je enige ervaring delen? en hoe is de duurzaamheid?
Hoe bevallen ze kan je enige ervaring delen? en hoe is de duurzaamheid?
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
Quoten: Origineel geplaatst door Kuiper op 08 Februari 2007 @ Casran, Hoe bevallen ze kan je enige ervaring delen? en hoe is de duurzaamheid? Ze liggen hier mooi te wezen. Ik train momenteel op een setje Maxxis Detonator, Michelin Krylion carbon, Michelin Lithion en tubes; deze leg ik misschien eens op een setje Eurus.Misschien heb je wat aan wat Nils (pk0r) erover schreef. Hij testte ze reeds uitvoerig:"These are great tires, yet I'd be careful in calling them awesome - they are definitely not "Dugast-like". In dry conditions they don't feel any faster than the other top runners (Veloflex Pave/Black/Corsa, Vittoria Evo/UltraSpeed, Michelin Pro²Race), which is to say they don't feel any worse either though. In wet conditions they really shine though.
The highly praised Vectran breaker is not really perfect though.. Wear-resistance seems to be pretty good.
I wouldn't say these are a-must-to-have, but for me they range very high on the clincher tire scale: they are definitely very capable all-rounders."
The highly praised Vectran breaker is not really perfect though.. Wear-resistance seems to be pretty good.
I wouldn't say these are a-must-to-have, but for me they range very high on the clincher tire scale: they are definitely very capable all-rounders."