Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

brede banden, slijtvast & lekvrij

auke
Forum-lid

auke 05 feb 2007 05:49

Voor mijn toerracefietsje zoek ik een paar mooie brede bandjes die nooit lek zullen gaan en die mede door de breedte eveneens comfortabel rijden en soepel de schokken in het wegdek kunnen opvangen. Snelheid is onbelangrijk in deze. Wat ik wil is breder dan de standaard 700-23c, lek- en slijtvast, en normaal betaalbaar.... Misschien wil ik soms ook nog eens een schelpenpaadje of bospaadje nemen.... Dus ook stootlekproof gewenst.
Mijn vraag is wat zo'n beetje de breedste type banden zijn die nog door een shimano ultegra remhoefje passen, en welke type band raden jullie aan.....
Op mijn toer- en woonwerkfietsje heb ik de Schwalbe Marathon. Die fiets heb ik nu drie jaar, en nog nooit een buitenband verwisseld of lekgereden, ondanks duizenden kilometers (inclusief fietsvakanties met bagage). Zelfs slijtage is van een afstand nauwelijks zichtbaar.......
http://www.renemaassen.nl/tips/fietsbanden.html
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... ccb6db0866

spietpiet
Forum-lid

spietpiet 05 feb 2007 11:53

De Schwalbe Marathon Plus is ook verkrijgbaar in 700-25C en 700-28C.

robbyrobby
Forum-lid

robbyrobby 05 feb 2007 12:36

een 25 mm band past wel door je remhoef maar zal waarschijnlijk met de achterband wel \net niet tegen de achterkant van je zitbuis komen.
neem gewoon een comfortabel bandje van 23 mm bv vittoria open corsa cx

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 05 feb 2007 16:18

25 mm band past in nagenoeg ieder wegframe, enkele TT frames uitgezonderd. 28 mm kan wel eens lastig gaan worden, dan houd je bij de remmen ook maar weinig ruimte over als het al gaat passen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie