Ik ben van plan om een nieuwe atb aan te schaffen
alleen ik heb nog twijfels over de remmen moet ik voor shimano XT disc 6 rotors of voor de Magura HS33
Wat denken jullie
schijfremmen
Quoten: Origineel geplaatst door jonytj op 04 Februari 2007
heb gehoord dat je met schijfremmen allen maar miserie hebt dus ik zou voor hydrolisch magura remmen gaan
grtz
Ik zelf heb nooit anders gereden dan met schijfremmen. Mijn eerste fiets was er een met mechanische schijfremmen en uiteraard is dat rommel.
Ervaring heeft mij geleerd dat hydraulische schijfremmen super zijn! Zelf heb ik de xtr en xt gehad en deze zijn gewoonweg super! Nooit problemen mee gehad.
Voordeel met slecht weer is dat je altijd direct remt en geen langere remweg nodig hebt bij natte blokken.
Als ik moest kiezen ging ik voor de xt, uiteraard in combinatie met dual control
heb gehoord dat je met schijfremmen allen maar miserie hebt dus ik zou voor hydrolisch magura remmen gaan
grtz
Ik zelf heb nooit anders gereden dan met schijfremmen. Mijn eerste fiets was er een met mechanische schijfremmen en uiteraard is dat rommel.
Ervaring heeft mij geleerd dat hydraulische schijfremmen super zijn! Zelf heb ik de xtr en xt gehad en deze zijn gewoonweg super! Nooit problemen mee gehad.
Voordeel met slecht weer is dat je altijd direct remt en geen langere remweg nodig hebt bij natte blokken.
Als ik moest kiezen ging ik voor de xt, uiteraard in combinatie met dual control
Train ze!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Quote: Origineel geplaatst door andromeda op 04 Februari 2007
Geen problemen met afstellen, betaalbaar en probleemloos rondrijden...Hayes HFX 9
Sluit ik mij helemaal bij aan. Ben je ook niet gebonden aan het waardeloze dual control systeem van Shimano.
Geen problemen met afstellen, betaalbaar en probleemloos rondrijden...Hayes HFX 9
Sluit ik mij helemaal bij aan. Ben je ook niet gebonden aan het waardeloze dual control systeem van Shimano.
Less is bore
Toch nog een kleine opmerking van mijn kant. In het hogere segment van de schijfremmen zijn er geen slechte produkten meer. Hope Moni, Hayes FX9, 8ormulo Oro, Avid Juicy enz.
Welke remmen je kiest hangt af van wat je belangrijk/mooi vindt.
Welke remmen je kiest hangt af van wat je belangrijk/mooi vindt.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Quote: Origineel geplaatst door jonytj op 04 Februari 2007
heb gehoord dat je met schijfremmen allen maar miserie hebt dus ik zou voor hydrolisch magura remmen gaan grtz
Oja, en hier was ik nog op vergeten te reageren!!
Veel te veel mensen roepen hier iets omdat "ze iets hebben horen zeggen". Mijn advies zou zijn om dan gewoon geen advies te geven, mits zeer goed onderbouwd.
heb gehoord dat je met schijfremmen allen maar miserie hebt dus ik zou voor hydrolisch magura remmen gaan grtz
Oja, en hier was ik nog op vergeten te reageren!!
Veel te veel mensen roepen hier iets omdat "ze iets hebben horen zeggen". Mijn advies zou zijn om dan gewoon geen advies te geven, mits zeer goed onderbouwd.
Less is bore
Ik zou echt voor de schijfremmen gaan. Remt super en regen heeft ook wat minder invloed op de remkracht. Een ander voordeel is dat je velgen ook niet slijten, de schijf en de blokken wel maar een schijf en remblokken vervangen is altijd nog goedkoper dan je velg vervangen. Ook heb ik het idee dat de remblokken van schijfremmen wat langer meegaan dan de remblokken van velgremmen (is natuurlijk afhankelijk van hoeveel je remt en welke omstandigheden). Wat mij betreft dus voor de schijfremmen gaan.
Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt.
Groeten
Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt.
Groeten