Aspide Tuning
Naar aanleiding van het topic SLR-Tuning heb ik besloten om het ook te proberen, dus ben ik gaan snuffelen in mijn oude spullen en ik vond daar nog een San Marco Aspide zadeltje waarvan het leer kapot was.
Ben meteen aan de slag gegaan.
Het oorspronkelijke gewicht was, volgens mijn oud weegschaaltje, 185gr.
Na het leer en de vulling eraf te halen kwam het gewicht al op een mooie 149gr.
Nu ga ik er morgen aan werken met de dremel en zal ik het zadel afschuren. Ik zal dan zeker foto's posten!
Ben meteen aan de slag gegaan.
Het oorspronkelijke gewicht was, volgens mijn oud weegschaaltje, 185gr.
Na het leer en de vulling eraf te halen kwam het gewicht al op een mooie 149gr.
Nu ga ik er morgen aan werken met de dremel en zal ik het zadel afschuren. Ik zal dan zeker foto's posten!
Voila, ik heb er al wat aan gewerkt en dit is het voorlopig resultaat.
Foto's zijn met gsm genomen, dus excuseer me voor de kwaliteit.
Werkwijze:
Ik heb de vulling en het leer erafgehaald en onderaan alles afgeschuurt. Zou ik er speciale vormen met de dremel moeten inmaken? Volgens mij is de vorm zo goed. Nadat ik dat kleine bultje in het midden van het zadel heb verwijderd en er een grondlaag heb opgezet, zal het zadel in het wit gespoten worden. Mat of met vernis over, daar ben ik nog niet uit. Ik denk wel dat het nog mooi zal worden.
Greetz,
Foto's zijn met gsm genomen, dus excuseer me voor de kwaliteit.
Werkwijze:
Ik heb de vulling en het leer erafgehaald en onderaan alles afgeschuurt. Zou ik er speciale vormen met de dremel moeten inmaken? Volgens mij is de vorm zo goed. Nadat ik dat kleine bultje in het midden van het zadel heb verwijderd en er een grondlaag heb opgezet, zal het zadel in het wit gespoten worden. Mat of met vernis over, daar ben ik nog niet uit. Ik denk wel dat het nog mooi zal worden.
Greetz,
-
- Forum-lid
Wat is het gewicht nu? Ziet er supervet uit btw!
Quote: Origineel geplaatst door -KDS- op 05 Februari 2007
Quote: Origineel geplaatst door Jouke Buissink op 05 Februari 2007
Gewicht nu bedraagt 142gr na nog wat extra afschuurwerk. Binnenkort zal ik er de grondlaag op zetten en nadien zal hij in het wit worden gespoten.
Gewicht nu bedraagt 142gr na nog wat extra afschuurwerk. Binnenkort zal ik er de grondlaag op zetten en nadien zal hij in het wit worden gespoten.
Quote: Origineel geplaatst door -KDS- op 05 Februari 2007
ps : in een ander topic heeft iemand vragen over een colnago active +, misschien dat jij wat ervaringen daar kan uitdelen !
http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... age=Active
ps : in een ander topic heeft iemand vragen over een colnago active +, misschien dat jij wat ervaringen daar kan uitdelen !
http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... age=Active
Na wat vertraging is mijn zadel toch gespoten geraakt.
Ik vind het resultaat zeer geslaagd! Het gewicht is nog wat vermeerderd maar dat komt door de lak.
Maar ik doe het niet voor het gewicht maar voornamelijk voor 'de looks'
Foto 1
Foto 2
Foto 3
Wat vinden jullie er van ?
Morgen ga ik het zadel monteren en zal ik een foto posten van mijn fiets in zijn geheel.
Ik vind het resultaat zeer geslaagd! Het gewicht is nog wat vermeerderd maar dat komt door de lak.
Maar ik doe het niet voor het gewicht maar voornamelijk voor 'de looks'
Foto 1
Foto 2
Foto 3
Wat vinden jullie er van ?
Morgen ga ik het zadel monteren en zal ik een foto posten van mijn fiets in zijn geheel.