Ik rij dit jaar met de continental grand prix 4000. Vorig jaar de 3000. Deze 3000 heb ik vervangen omdat er scheurtjes in de overgang tussen het loopvlak en de zijkanten constateerde. Had er ongeveer 5000 km mee gefietst. Het betrof alleen de achterband.
Nu zie ik bij de 4000 op de achterband dezelfde scheurtjes komen. Ze zijn nu ongeveer 0,5 cm lang. Heb er nu 2300 km mee gefietst. Weet iemand wat de oorzaak is?
scheurtjes in de band
Vandaag bij mijn fm de gewone Grand Prix gekocht...
Er werd mij wel verteld dat slijtage bijna niet voorkwam, alleen aan de zijkanten dus..
Misschien bij jouw gewoon slijtage?
Zelf ga ik het ook even in de gaten houden..
Er werd mij wel verteld dat slijtage bijna niet voorkwam, alleen aan de zijkanten dus..
Misschien bij jouw gewoon slijtage?
Zelf ga ik het ook even in de gaten houden..
Ik reed eerst met GP3000, gingen alles behalve lang mee na zeer korte tijd zag ik het draad al. Scheurtjes kwamen ook veel voudig voor.
Weet wat mensen die ook niet tevreden waren over de GP4000 ook kwa. wegligging in de regen, maar ook kwa. slijtage.
Ik ben van GP3000 naar Pro2Race gegaan
Weet wat mensen die ook niet tevreden waren over de GP4000 ook kwa. wegligging in de regen, maar ook kwa. slijtage.
Ik ben van GP3000 naar Pro2Race gegaan
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
-
- Forum-lid
probeer je wielen op te hangen aan fietshaken. Maak je banden droog als je in nat weer gereden heb. Laat je banden nooit op spanning staan, even af laten lopen en maak je banden regelmatig schoon met schoonmaakazijn, dan blijven ze langer mooi en soepel en als er een scheurtje in komt plak deze dicht met 2 seconde lijm, werkt prima (wel even leeg laten lopen) en je zelf niet aan je band vastplakken, fietst niet echt lekker met een paar vingers er aan
Ik vind 5000 km met een band wel erg veel, ik rij met vittoria's cx ik red het er niet mee, die gaan er na ongeveer 2500 km af en ik ben niet echt zwaar,
misschien heb je wat aan dit advies
mvg carlo
Ik vind 5000 km met een band wel erg veel, ik rij met vittoria's cx ik red het er niet mee, die gaan er na ongeveer 2500 km af en ik ben niet echt zwaar,
misschien heb je wat aan dit advies
mvg carlo
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid
-
- Forum-lid
Bij mij gaan de GP3000's toch maar een kleine 2000km mee. Ben ruime 90kg en rem tamelijk hard (maar niet lang): ze slijten gewoon snel als je het rubber gebruikt op de limiet. Als je ze er zo snel weer af gooien moet heb je ook weinig last van rafeltjes en scheurtjes.