Fiets februari
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Beter dan Casran's bijdragen op dit forum?
What makes the boat go faster?
Quote: Origineel geplaatst door Livio Livius op 02 Februari 2007
Beter dan Casran's bijdragen op dit forum?
Dat weet ik niet want ik heb het artikel nog niet gelezen. Daarnaast kan ik het niet vergelijken want ik ken de bijdragen van Casran in deze niet.
Beter dan Casran's bijdragen op dit forum?
Dat weet ik niet want ik heb het artikel nog niet gelezen. Daarnaast kan ik het niet vergelijken want ik ken de bijdragen van Casran in deze niet.
Nee, ik vind het inhoudelijk zeker niet verder gaan dan Casran's topic. Wel komen de systemen redelijk gelijk uit de bus. SRM op nr. 1, Ergomo en Powertap volgen kort daarna. Polar, zoals bekend, is minder nauwkeurig en lastiger te calibreren, maar wordt toch ook niet als slecht getest.
Weinig verrassende test (staat toch al op diverse sites en andere bladen) en de uitslag is al even onverrassend. Ik ben evengoed benieuwd naar de diepgang van dit artikel. Toch iets dat veel artikelen in de Fiets ontbeert.
Ik zal zo even naar de sigarenhandel lopen om het artikel even te scannen, mocht het de moeite waard zijn koop ik het blad.
Een leuke online test kun je trouwens hier lezen:
ttp://www.biketechreview.com/archive/pm_review.htm
Foto'tje uit die test
Ik zal zo even naar de sigarenhandel lopen om het artikel even te scannen, mocht het de moeite waard zijn koop ik het blad.
Een leuke online test kun je trouwens hier lezen:
ttp://www.biketechreview.com/archive/pm_review.htm
Foto'tje uit die test
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Het stuk over de reden van trainen met vermogen vond ik behoorlijk goed, als ik er wat aan zou mogen veranderen zou ik hooguit er nog wat meer nadruk op leggen dat je blokkentraining veel mooier afkunt werken. Ik vind het een goed stuk, voor velen is het heel informatief.
Het stuk over de vermogensmeters zelf vond ik een beetje een flop. Ik krijg de indruk dat de hele tekst is geschreven zonder er ook maar echt meegereden te hebben. Het vergelijken van de verschillende systemen op 1 fiets is een gemiste kans voor een mooi artikel. Verder kwam ik nog wat kleine foutjes tegen, zo wordt er bijv gesteld dat als het kouder wordt een vermogensmeter minder aangeeft, dit ligt gewoon aan het ontwerp. Srm krijgt de temperatuurcorrectie niet helemaal voor elkaar, waardoor je zelf moet calibreren. (Voor de geinteresseerde: door het gebruik van een meetbrug, waarbij bijv 2 van de 4 rekstrookjes op een zelfde metaal zitten. Echter dit metaal wordt niet belast waardoor deze strookjes enkel beinvloed worden door de temperatuur. Op zo'n manier sluit je de invloed van temperatuur uit, in theorie werkt het perfect, in de praktijk is het wat lastiger). Verder had van mij wel wat duidelijker gesteld mogen worden dat de Polar enkel een speeltje is, maar niet geschikt om mee op vermogen te trainen.
Het interview met de 2 managers van mtb ploegen vond ik wel aardig om eventjes te lezen. Werd nu dus ook eens duidelijk waarom die DH'er en die 4X'er bij al die XC jongens in hetzelfde team zitten.
Het stuk over de vermogensmeters zelf vond ik een beetje een flop. Ik krijg de indruk dat de hele tekst is geschreven zonder er ook maar echt meegereden te hebben. Het vergelijken van de verschillende systemen op 1 fiets is een gemiste kans voor een mooi artikel. Verder kwam ik nog wat kleine foutjes tegen, zo wordt er bijv gesteld dat als het kouder wordt een vermogensmeter minder aangeeft, dit ligt gewoon aan het ontwerp. Srm krijgt de temperatuurcorrectie niet helemaal voor elkaar, waardoor je zelf moet calibreren. (Voor de geinteresseerde: door het gebruik van een meetbrug, waarbij bijv 2 van de 4 rekstrookjes op een zelfde metaal zitten. Echter dit metaal wordt niet belast waardoor deze strookjes enkel beinvloed worden door de temperatuur. Op zo'n manier sluit je de invloed van temperatuur uit, in theorie werkt het perfect, in de praktijk is het wat lastiger). Verder had van mij wel wat duidelijker gesteld mogen worden dat de Polar enkel een speeltje is, maar niet geschikt om mee op vermogen te trainen.
Het interview met de 2 managers van mtb ploegen vond ik wel aardig om eventjes te lezen. Werd nu dus ook eens duidelijk waarom die DH'er en die 4X'er bij al die XC jongens in hetzelfde team zitten.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40476
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar na een aantal erg leuke nummers was ik hier binnen een half uur doorheen... Vermogensmeters bijvoorbeeld hebben totaal mijn interesse niet (dus dat ligt aan mij), dus hopelijk de volgende keer beter.
Less is bore
blijven hopen jongens, er komt normaal gezien een nieuwe kop in de fietsredactie, de hoofdredacteur. Hopelijk is het ene die eens wat zal porren in de redactie en er zo na al die jaren slappe artikels eens een diepgaander stuk uit krijgt in combinatie met welgevormde conclusies.
Deze keer sla ik fiets over , heb er eventje mijn buik van vol om 5 euro te betalen voor 30 min oppervlakkig leesplezier.
Als er mensen van de fietsredactie dit moesten lezen, JONGENS kom getver van die stoel af ! Kweek wat haar op je tanden en stop jullie adverteerders op te vrijen aub ! Met een meer kritisch blad ga je heus geen adverteerders verliezen hoor, integendeel je wint misschien lezers en ze meer inkomsten.
De algemene kritiek op jullie blad is de oppervlakkigheid en het niet durven trekken van conclusies, dit is hier al vele vele malen aan bod gekomen, doe er dan toch wat aan. Vinden het jullie zelf niet erg dat er hier een jongen (c a s r a n) een topic over vermogenmeters zet dat meer uitgebreid is dan jullie artikel ? Contacteer eens wat meer mensen om wat meer info los te krijgen hier en daar .
Deze keer sla ik fiets over , heb er eventje mijn buik van vol om 5 euro te betalen voor 30 min oppervlakkig leesplezier.
Als er mensen van de fietsredactie dit moesten lezen, JONGENS kom getver van die stoel af ! Kweek wat haar op je tanden en stop jullie adverteerders op te vrijen aub ! Met een meer kritisch blad ga je heus geen adverteerders verliezen hoor, integendeel je wint misschien lezers en ze meer inkomsten.
De algemene kritiek op jullie blad is de oppervlakkigheid en het niet durven trekken van conclusies, dit is hier al vele vele malen aan bod gekomen, doe er dan toch wat aan. Vinden het jullie zelf niet erg dat er hier een jongen (c a s r a n) een topic over vermogenmeters zet dat meer uitgebreid is dan jullie artikel ? Contacteer eens wat meer mensen om wat meer info los te krijgen hier en daar .
Quoten: Origineel geplaatst door rombaft op 02 Februari 2007
blijven hopen jongens, er komt normaal gezien een nieuwe kop in de fietsredactie, de hoofdredacteur. Hopelijk is het ene die eens wat zal porren in de redactie en er zo na al die jaren slappe artikels eens een diepgaander stuk uit krijgt in combinatie met welgevormde conclusies.
Deze keer sla ik fiets over , heb er eventje mijn buik van vol om 5 euro te betalen voor 30 min oppervlakkig leesplezier.
Als er mensen van de fietsredactie dit moesten lezen, JONGENS kom getver van die stoel af ! Kweek wat haar op je tanden en stop jullie adverteerders op te vrijen aub ! Met een meer kritisch blad ga je heus geen adverteerders verliezen hoor, integendeel je wint misschien lezers en ze meer inkomsten.
De algemene kritiek op jullie blad is de oppervlakkigheid en het niet durven trekken van conclusies, dit is hier al vele vele malen aan bod gekomen, doe er dan toch wat aan. Vinden het jullie zelf niet erg dat er hier een jongen (c a s r a n) een topic over vermogenmeters zet dat meer uitgebreid is dan jullie artikel ? Contacteer eens wat meer mensen om wat meer info los te krijgen hier en daar .
Tja, wat moet ik hier nog aan toevoegen.........
blijven hopen jongens, er komt normaal gezien een nieuwe kop in de fietsredactie, de hoofdredacteur. Hopelijk is het ene die eens wat zal porren in de redactie en er zo na al die jaren slappe artikels eens een diepgaander stuk uit krijgt in combinatie met welgevormde conclusies.
Deze keer sla ik fiets over , heb er eventje mijn buik van vol om 5 euro te betalen voor 30 min oppervlakkig leesplezier.
Als er mensen van de fietsredactie dit moesten lezen, JONGENS kom getver van die stoel af ! Kweek wat haar op je tanden en stop jullie adverteerders op te vrijen aub ! Met een meer kritisch blad ga je heus geen adverteerders verliezen hoor, integendeel je wint misschien lezers en ze meer inkomsten.
De algemene kritiek op jullie blad is de oppervlakkigheid en het niet durven trekken van conclusies, dit is hier al vele vele malen aan bod gekomen, doe er dan toch wat aan. Vinden het jullie zelf niet erg dat er hier een jongen (c a s r a n) een topic over vermogenmeters zet dat meer uitgebreid is dan jullie artikel ? Contacteer eens wat meer mensen om wat meer info los te krijgen hier en daar .
Tja, wat moet ik hier nog aan toevoegen.........
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......
Mannen!
even reageren. Wij komen wel van die stoel, we trekken wel conclusies, we schrijven niet naar de mond van de adverteerder, we fietsen zeker wel met de fietsen & materiaal en monteren, onderhouden en 'knutselen' zelf. Met behulp van derden, zoeken naar 'partners' die uitgebreide en prijzige testmethodes mogelijk maken. Ook wij lezen TOUR. Leuk, lekker technisch hoor, heel doordacht ook. Maar ook veelal geschreven vanuit een 'ingenieurs achtergrond' en niet vanuit 'het wiel'. Goede redacteuren, maar om nu te zeggen dat dit 'wielrenners' zijn... Wij zijn geen ook 'echte coureurs', maar gewoon fietsen in de wind en in een peloton levert vaak andere en meer doordachte info op dan al die technische testen. En laten we eerlijk zijn: veel betaalbaar koers- 'spul' is gewoon goed. Wie meer betaalt dan nodig, is zeker niet beter uit! En voor de prijs van een stel lichtgewicht carbon wielen kun je ook twee weken gaan trainen. En dat levert meer op. Ook zonder vermogensmeters...
even reageren. Wij komen wel van die stoel, we trekken wel conclusies, we schrijven niet naar de mond van de adverteerder, we fietsen zeker wel met de fietsen & materiaal en monteren, onderhouden en 'knutselen' zelf. Met behulp van derden, zoeken naar 'partners' die uitgebreide en prijzige testmethodes mogelijk maken. Ook wij lezen TOUR. Leuk, lekker technisch hoor, heel doordacht ook. Maar ook veelal geschreven vanuit een 'ingenieurs achtergrond' en niet vanuit 'het wiel'. Goede redacteuren, maar om nu te zeggen dat dit 'wielrenners' zijn... Wij zijn geen ook 'echte coureurs', maar gewoon fietsen in de wind en in een peloton levert vaak andere en meer doordachte info op dan al die technische testen. En laten we eerlijk zijn: veel betaalbaar koers- 'spul' is gewoon goed. Wie meer betaalt dan nodig, is zeker niet beter uit! En voor de prijs van een stel lichtgewicht carbon wielen kun je ook twee weken gaan trainen. En dat levert meer op. Ook zonder vermogensmeters...
...het is niet de fiets die plezier geeft, het is het Fietsen....
rombaft, goed stuk, helemaal mee eens!
@ rijden!: er is ook nog wel een middenweg tussen Tour en Fiets denk ik.
@ rijden!: er is ook nog wel een middenweg tussen Tour en Fiets denk ik.