Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

wat veranderen?

tes_
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 mei 2006 16:37

tes_ 01 feb 2007 16:28

Ik heb m'n fiets toch al weer langer dan een half jaar, dus het wordt hoog tijd om iets te veranderen voor de variatie.
Wat zouden jullie als eerste aan mijn fiets veranderen/verbeteren?
Ik weet dat de wielset niet echt denderend is, maar weeg 56 kg, dus houdt dat in je achterhoofd.
Het gaat om een Cube Peleton met de volgende afmontage etc:
SPECIFICATIESFRAME Alu 7005 buttedVORK CarbonBALHOOFDSTEL Ritchey Logic Geintegreerd 1 1/8“STUUR/STUURPEN Deda Nera / Deda NeroZADELPEN Scape Lite 31.6ZADEL Scape Active 3CRANKSTEL TiagraBOTTOM-BRACKET TiagraDERAILLEUR-ACHTER Shimano 105DERAILLEUR-VOOR Shimano TiagraREMMEN Shimano TiagraREMHENDELS Shimano TiagraSHIFTERS Shimano TiagraCASSETTE/KETTING TiagraWIELSET Shimano WH-R 550BANDEN Schwalbe BlizzardFRAMEKLEUR Gloss Black / Aluminium brushed

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27941
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 01 feb 2007 16:46

Wat is je budget voor veranderingen?

Setje hogere velgen staat sowieso wel mooi vind ik persoonlijk.

erice3
Forum-lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 01 mar 2006 19:28

erice3 01 feb 2007 16:58

Hangt inderdaad af van je budget, een leuk nieuw kwalitatief goed wielset heb je als je tussen de € 200,00 en € 300,00. 
Je kan dan denken aan de Easton Vista of Vista SL (resp. € 199,00 en € 279,00 webshop prijzen, of een setje Fulcrum Racing 5 (€ 199,00) of wat denk ik erg mooi zal staan een setje Fulcrum Racing 3. Maar dan ga je gelijk richting € 400,00, maar heb je wel een topwielsetje.
Gezien je gewicht is dat misschien niet echt het meest noodzakelijke. Verder valt het meeste voordeel te halen uit een nieuwe groep. Dan zal je toch minimaal 105 moeten nemen en dan ben je zo rond de € 380,00 kwijt. Ultegra zo rond de € 450,00 (beide zijn ff geplukt van de webshop van salden)
Verder zou ik niet gaan beginnen met het upgraden van zadelpennen, stuurpennen, stuur en dergelijke. Als dat goed is, dan moet je dat zo houden.
Ik weet niet hoe de kwaliteit van deze voorvork is, maar daar zou je ook nog wel eens een leuk voordeel mee kunnen halen.
You can never be too Specialized

mikesbike
Forum-lid
Berichten: 177
Lid geworden op: 20 aug 2004 13:39

mikesbike 01 feb 2007 17:22

Eerlijk gezegd zou ik aan deze fiets niet te veel upgraden, wordt toch een beetje vlag op modderschuit
Niet zeuren maar rijden

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 01 feb 2007 17:34

Tiagra onderdelen vervangen voor 105

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 feb 2007 17:50

Doe dan meteen Ultegra zou ik zo zeggen. Beetje kleine upgrade die wel veel geld kost van Tiagra naar 105.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4229
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 01 feb 2007 20:42

Quote: Origineel geplaatst door MikesBike op 01 Februari 2007
Eerlijk gezegd zou ik aan deze fiets niet te veel upgraden, wordt toch een beetje vlag op modderschuit



ja, gooi hem gelijk in de vuilcontainer en koop direct een nieuwe. Een parlee, campa record, 0G's of M5, clavicula, gouden ketting, leightweights, tune, dugast en wat carbon links en rechts and you're my (wo)man!
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

joshua
Forum-lid
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 apr 2006 12:34

joshua 01 feb 2007 22:40

Quoten: Origineel geplaatst door MikesBike op 01 Februari 2007

Eerlijk gezegd zou ik aan deze fiets niet te veel upgraden, wordt toch een beetje vlag op modderschuit

Beetje jammere opmerking, wat voor jou een modderschuit is kan voor iemand anders een mooi jacht zijn bij wijze van spreken. En wat is er op tegen om een degelijke amuninium fiets hier en daar een beetje te pimpen? Goed, lightweights in dit frame gooien is misschien wat zonde, maar waarom niet een ander wielsetje of een nieuw zadeltje of stuurlintje. Lijkt me niets mis mee, zo blijf je plezier hebben van een fiets.

tes_
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 mei 2006 16:37

tes_ 01 feb 2007 23:05

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik denk dat ik er maar een gehele 105 groep op ga zetten (of laat zetten). En over de bandjes denk ik nog even na. Vind die Eastons wel mooi!
En voor mij is m'n fiets inderdaad heel mooi. Ben maar een studente en heb hard voor deze fiets gespaard, dus weggooien doe ik hem zeker niet!
Ik snap heus wel dat sommige mensen het onzin vinden om deze fiets te gaan upgraden en dat ze er niet eens over na zouden denken om een fiets als deze aan te schaffen, maar niet iedereen is even rijk.
En vind het alleen maar leuk om mannen/vrouwen eraf te rijden met veel betere fietsen. Ieder zo z'n eigen ding. Maar ik weet waar ik voor moet gaan sparen! Verdere tips zijn natuurlijk altijd welkom
groetjes tessa

georges
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 mei 2006 13:18

georges 01 feb 2007 23:34

 
2 ideetjes
duwd zere lopt zere

juri
Forum-lid
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 nov 2005 19:26

juri 01 feb 2007 23:34

Ik zou zelf marktplaats regelmatig afspeuren naar leuke koopjes. Zo kun je voor erg weinig geld je fiets toch met hele leuke onderdelen oppimpen. Zo had ik voor mijn fiets onlangs carbon zadelpennetje gekocht voor 20 euro, selle italia slr koste me 40 euro, 2 elite carbon bidonhoudertjes waren 20 euro per stuk.
Ook wielsets a la cosmic carbon kosten niet echt te veel op marktplaats, tegen de 350 kun je wel een (oud) setje op de kop tikken als je geduld hebt en regelmatig even kijkt. Ook qua groep kun je je groepje een beetje op tunen met wat dura ace onderdeeltjes, allemaal van marktplaats.

Plaats reactie