Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

EXM Merckx

wali
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 07 nov 2006 19:39

wali 01 feb 2007 11:37

Ik heb in oktober een EXM bestelt, blijkbaar is er een leverings probleem, met de fabrikant in Italie volgens mijn fietshandelaar, de levering kan nog enkele maanden duren , heeft hier nog iemand weet van , die bv ook een EXM bestelt heeft ?
altijd goed, is niet beter

freddybms
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 17 okt 2006 15:29

freddybms 05 feb 2007 10:01

Quoten: Origineel geplaatst door wali op 01 Februari 2007

Ik heb in oktober een EXM bestelt, blijkbaar is er een leverings probleem, met de fabrikant in Italie volgens mijn fietshandelaar, de levering kan nog enkele maanden duren , heeft hier nog iemand weet van , die bv ook een EXM bestelt heeft ?


Ik heb eveneens een EXm besteld ! Had ook ergens gelezen dat er problemen zijn met levering ! Minder goed nieuws want ik heb een trip van hieruit naar de Middellandse Zee gepland begin april.
Ik heb een mail gestuurd naar Merckx en wacht op antwoord. Zodra ik iets meer weet zal ik het hier posten
Freddy 

freddybms
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 17 okt 2006 15:29

freddybms 05 feb 2007 10:30

Hi Wally,
 
Ik heb net antwoord van Luc Naudts van Merckx gekregen; Er zijn daad werkelijk problemen bij de carbonfrabrikant in Italië. De twee belangrijkste ingenieurs hebben daar ontslag genomen en vandaar dat er vertraging is met de uitlevering. Ik zelf heb mijn kader in november besteld en zou hem eind februari krijgen. Zij die nu een kader bestellen zullen die in mei krijgen.
Wel degelijk een tegenvaller voor Merckx ! Aangezien ik het gevoel had, dat dit wel eens een succesnummer voor Merkcx kon worden.
 
groeten

wali
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 07 nov 2006 19:39

wali 05 feb 2007 18:00

Quoten: Origineel geplaatst door freddybms op 05 Februari 2007


Hi Wally,
 
Ik heb net antwoord van Luc Naudts van Merckx gekregen; Er zijn daad werkelijk problemen bij de carbonfrabrikant in Italië. De twee belangrijkste ingenieurs hebben daar ontslag genomen en vandaar dat er vertraging is met de uitlevering. Ik zelf heb mijn kader in november besteld en zou hem eind februari krijgen. Zij die nu een kader bestellen zullen die in mei krijgen.
Wel degelijk een tegenvaller voor Merckx ! Aangezien ik het gevoel had, dat dit wel eens een succesnummer voor Merkcx kon worden.
 
groeten


Beste Freddy,
Alvast bedankt voor de info , ik heb nog geen bericht van Merckx gekregen , dank zij U weet ik het nu ook,ik heb mijn fiets in oktober besteld, dus mag ik hopen dat ik hem binnen een paar weken zal hebben ?
Nogmaals dank , en veel succes met je nieuwe fiets.
Wali
altijd goed, is niet beter

stef@eddy
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 feb 2007 15:42

stef@eddy 06 feb 2007 16:22

Beste Eddy Merckx vrienden,
Bij deze enige verduidelijking omtrent de levering van het EXM frame. Zoals mijn collega, Luc Naudts, reeds aangaf zijn er wel degelijk logistieke problemen bij onze fabrikant in Italië waardoor de aanlevering van de ruwe carbon frames achterstand heeft opgelopen. Wij werken hier bijzonder hard aan om deze achterstand zo snel mogelijk ongedaan te maken.
Toch wil ik even aanhalen dat het EXM frame zowieso te vroegste eind januari, begin februari uitgeleverd zou kunnen worden. Dit werd bij de voorstelling van het frame op Eurobike in Friederichshafen, Expo Velo en Bike Motion duidelijk gesteld en staat ook op onze prijslijst (Belgische) genoteerd.
Kwaliteit dragen we bij EDDY MERCKX hoog in het vaandel en daar geven wij dan ook steeds voorrang aan. Wij zijn er dan ook van overtuigd dat de extra levertermijn snel vergeten zal zijn door de gegadigden die dit frame in bestelling hebben. "Dit frame is het wachten waard" en dat zijn de woorden van de grootmeester zelf.
Stef

freddybms
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 17 okt 2006 15:29

freddybms 07 feb 2007 09:57

Quoten: Origineel geplaatst door stef@eddy op 06 Februari 2007


Beste Eddy Merckx vrienden,
Bij deze enige verduidelijking omtrent de levering van het EXM frame. Zoals mijn collega, Luc Naudts, reeds aangaf zijn er wel degelijk logistieke problemen bij onze fabrikant in Italië waardoor de aanlevering van de ruwe carbon frames achterstand heeft opgelopen. Wij werken hier bijzonder hard aan om deze achterstand zo snel mogelijk ongedaan te maken.
Toch wil ik even aanhalen dat het EXM frame zowieso te vroegste eind januari, begin februari uitgeleverd zou kunnen worden. Dit werd bij de voorstelling van het frame op Eurobike in Friederichshafen, Expo Velo en Bike Motion duidelijk gesteld en staat ook op onze prijslijst (Belgische) genoteerd.
Kwaliteit dragen we bij EDDY MERCKX hoog in het vaandel en daar geven wij dan ook steeds voorrang aan. Wij zijn er dan ook van overtuigd dat de extra levertermijn snel vergeten zal zijn door de gegadigden die dit frame in bestelling hebben. "Dit frame is het wachten waard" en dat zijn de woorden van de grootmeester zelf.


Beste Stef,
 
Ben volledig met je akkoord en vind het schittereeend dat je zo opkomt voor je werkgever. Teken dat je met hart en ziel met je werk begaan bent.
Maar ik kan je via een mail die van jullie (Merckx) gekregen heb toch bewijzen dat de originele leveringsdatum wel degelijk vanaf half januari was! Maar goed als de vooropgesteld datum nu gerespecteerd wordt heb ik daar geen problemen mee. Het is nu toch beginnen sneeuwen
Groeten Freddy

wali
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 07 nov 2006 19:39

wali 10 feb 2007 19:08

Quoten: Origineel geplaatst door stef@eddy op 06 Februari 2007


Beste Eddy Merckx vrienden,
Bij deze enige verduidelijking omtrent de levering van het EXM frame. Zoals mijn collega, Luc Naudts, reeds aangaf zijn er wel degelijk logistieke problemen bij onze fabrikant in Italië waardoor de aanlevering van de ruwe carbon frames achterstand heeft opgelopen. Wij werken hier bijzonder hard aan om deze achterstand zo snel mogelijk ongedaan te maken.
Toch wil ik even aanhalen dat het EXM frame zowieso te vroegste eind januari, begin februari uitgeleverd zou kunnen worden. Dit werd bij de voorstelling van het frame op Eurobike in Friederichshafen, Expo Velo en Bike Motion duidelijk gesteld en staat ook op onze prijslijst (Belgische) genoteerd.
Kwaliteit dragen we bij EDDY MERCKX hoog in het vaandel en daar geven wij dan ook steeds voorrang aan. Wij zijn er dan ook van overtuigd dat de extra levertermijn snel vergeten zal zijn door de gegadigden die dit frame in bestelling hebben. "Dit frame is het wachten waard" en dat zijn de woorden van de grootmeester zelf.


Beste Stef,
Bedankt voor de info, nu hebben we het  uit eerste hand, je weet hoe dat gaat , je hoort links en rechts wat vertellen , de wildste verhalen eerst, en de twijfel slaat toe,ik heb reeds bestelt eind oktober, dus lang zal het dan niet meer duren.
Nogmaals dank
wali
 
altijd goed, is niet beter

tony
Forum-lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 16 nov 2005 20:19

tony 10 feb 2007 19:53

Hai Stef,
Ik heb via Bike-Life in Bussum een kleding set van 2007 van Eddy Merckx binnen en ik moet zeggen het ziet er zeer mooi uit en het zit echt perfect,volgens mij was jij ook met Eddy mee tijdens de nieuwjaarsshow bij Bike Life, ik ben met de videoproductie bezig van de show.
Cameraman/Editor/ HD Videoproducties.
Zannata Z45 Cyclocross

freddybms
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 17 okt 2006 15:29

freddybms 11 feb 2007 14:02

Quoten: Origineel geplaatst door Tony op 10 Februari 2007


Hai Stef,
Ik heb via Bike-Life in Bussum een kleding set van 2007 van Eddy Merckx binnen en ik moet zeggen het ziet er zeer mooi uit en het zit echt perfect,volgens mij was jij ook met Eddy mee tijdens de nieuwjaarsshow bij Bike Life, ik ben met de videoproductie bezig van de show.


Nog een vraagje Stef,
 
Er is me beloofd dat ik het eerste frame 44 krijg. Hoe ver staan jullie. Zijn de carbon frames al binnen vanuit Italië of heb je een datum wanneer ze verwacht worden. Puur uit belangstelling, hoe lang hebben jullie nog werk als die ruwe carbon binnenkomt om hem af te werken? En klopt het dat er nog verbeteringen aan de orignele versie zijn uitgevoerd?
Groeten (Fr)eddy 

stef@eddy
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 feb 2007 15:42

stef@eddy 14 feb 2007 23:31

Ik was inderdaad samen met Eddy in bij BIKE LIFE Bussum. Prachtige wielerzaak met een op en top service. De EM kledij wordt voor ons bij Giordana gemaakt en is bijgevolg van heel grote kwaliteit.
Wat de EXM betreft kan ik jullie laten weten dat wij sedert een 2-tal weken de frames bij ons geleverd krijgen vanuit Italië. Welliswaar nog niet in grote aantallen en niet in alle maten, waardoor de levertermijn toch nog aanzienlijk blijft. Momenteel bedraagt de levertermijn 10 a 12 weken. Er is namelijk nog heel veel werk aan de kaders als ze bij ons geleverd worden. Laten we stellen dat wanneer de kaders uit de "moulds" komen, deze onmiddellijk naar ons worden verstuurd om hier verder volledig afgewerkt te worden.
De levertermijn is naar onze normen veel te lang en werken hier hard aan om dit zo spoedig mogelijk te verhelpen. Wij willen onze klanten dan ook correct informeren omdat ze daar recht op hebben.
Stef

freddybms
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 17 okt 2006 15:29

freddybms 12 mar 2007 11:21

We zijn een maand verder !! Hoe staat het met de leveringen van de EXM???? Ik wacht nog steeds op mijn 44, al wat nieuws. Want ik vrees dat de gedane beloftes niet gehouden worden.

ae-soft
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 feb 2007 20:23

ae-soft 12 mar 2007 16:37

Geen idee of dit de plaats is om vragen te stellen over leveringen, maar dat lees ik vanzelf. Ik heb zo'n 3 weken geleden een 1XM besteld en die zou deze week binnen komen. Maar als ik de berichten lees van de EXM krijg ik een beeld dat het leveren voor de 1XM ook wel eens problemen zou kunnen opleveren en dat juist nu het mooi weer begint te worden.
Ik blijf de log volgen,
Ad
"N\'est pas fou qui monte au Ventoux, mais est bien fou qui y retourne"

Plaats reactie