Hallo,
Ik ben van plan om een nieuwe race-fiets aan te schaffen en ik heb een budget van ongeveer € 1000. Ik heb geen enkele voorkeur voor een bepaald merk, wel zou ik ervoor willen kiezen dat er een degelijke groep op ligt.
Kunnen jullie mij bepaalde merken van race-fietsen (voor dames) aanbevelen?
Alvast bedankt!
Race fiets
Beste Kaatje,
afgelopen week heeft mijn partner een Red Bull SL 200 gekocht bij Roseversand.
Prachtige fiets. Met mooi sloping frame.
Het is een specifiek damesframe (relatief kortere bovenbuis in relatie tot zitbuis; STI-hendels met kortere grip voor kleinere handen) en afgemonteerd met Shimano Ultegra triple. Prijs 1.345,-
Is iets boven je aangegeven budget, maar zo'n fiets voor dat geld vind je nergens.
Voor (ik geloof) honderd euro minder heb je dezelfde fiets afgemonteerd met Shimano 105.
Succes met je zoektocht
afgelopen week heeft mijn partner een Red Bull SL 200 gekocht bij Roseversand.
Prachtige fiets. Met mooi sloping frame.
Het is een specifiek damesframe (relatief kortere bovenbuis in relatie tot zitbuis; STI-hendels met kortere grip voor kleinere handen) en afgemonteerd met Shimano Ultegra triple. Prijs 1.345,-
Is iets boven je aangegeven budget, maar zo'n fiets voor dat geld vind je nergens.
Voor (ik geloof) honderd euro minder heb je dezelfde fiets afgemonteerd met Shimano 105.
Succes met je zoektocht
Trek heeft speciale damesmodellen vanaf 650 euro.
Trek 1000T kost 730 euro
Trek 1200T kost 1000 euro
Daarnaast hebben de volgende merken ook damesmodellen Specialized, Connondale, Red Bull en Stevens.
Ga gewoon eens bij een fietsenmaker langs en laat je eens adviseren wat er te koop is voor je budget.
Overigens hoef je niet perse naar een vrouwenmodel te kijken, soms werkt een mannenmodel ook prima.
Succes met zoeken en alvast veel plezier met fietsen!
Trek 1000T kost 730 euro
Trek 1200T kost 1000 euro
Daarnaast hebben de volgende merken ook damesmodellen Specialized, Connondale, Red Bull en Stevens.
Ga gewoon eens bij een fietsenmaker langs en laat je eens adviseren wat er te koop is voor je budget.
Overigens hoef je niet perse naar een vrouwenmodel te kijken, soms werkt een mannenmodel ook prima.
Succes met zoeken en alvast veel plezier met fietsen!
Alleszins allemaal al heel erg bedankt voor jullie reacties.
Ik ben van plan om jullie voorstellen eens te bekijken via internet. Die Red Bull lijkt me wel interessant, hij is wel iets boven mijn budget. Zou je mij eens kunnen zeggen welke maat je vriendin gekocht heeft. Op de site vind ik niet direct de maten van de vrouwelijke kaders van Red Bull. Ik vind enkel deze van de mannelijke frames terug. Ik zal zo snel mogelijk eens mijn binnen been lengte meten.
Ik ben van plan om jullie voorstellen eens te bekijken via internet. Die Red Bull lijkt me wel interessant, hij is wel iets boven mijn budget. Zou je mij eens kunnen zeggen welke maat je vriendin gekocht heeft. Op de site vind ik niet direct de maten van de vrouwelijke kaders van Red Bull. Ik vind enkel deze van de mannelijke frames terug. Ik zal zo snel mogelijk eens mijn binnen been lengte meten.
De Red Bull die zij gekocht heeft is maat M.
De fiets wordt gemaakt in drie maten (S, M, L)
S is volgens mij 48 cm (zitbuis)
M is 50 cm
L is 53cm
http://www.roseversand.de/output/pic.aspx?vid=19433
Het is overigens de Red Bul Red Rose 300 (ipv SL 200)
In plaats van een triple ook met compact cranckstel te verkrijgen.
(met een compact 105 groep kost hij 1.199,-)
De fiets wordt gemaakt in drie maten (S, M, L)
S is volgens mij 48 cm (zitbuis)
M is 50 cm
L is 53cm
http://www.roseversand.de/output/pic.aspx?vid=19433
Het is overigens de Red Bul Red Rose 300 (ipv SL 200)
In plaats van een triple ook met compact cranckstel te verkrijgen.
(met een compact 105 groep kost hij 1.199,-)
... een nieuwe race-fiets aan te schaffen en ik heb een budget van ongeveer € 1000. ... dat er een degelijke groep op ligt. ...van race-fietsen (voor dames) aanbevelen?
Geen nieuwe, maar wel vrijwel nieuwe fiets heb ik, geen handelaar, te koop, indien je klein van stuk bent. Kleiner dan ca. 1.60m.
Hier zijn de details: blijft ook nog binnen je budget:
Vitus Virage R, racefiets met 650C frame en wielen, speciaal voor kleine vrouwen (1,47 - 1,60 m). Lengte zadelbuis (c/t) 46 cm, standover (binnenbeenlengte) min. 70 cm, zithoek 73 graden, bovenbuis horizontaal 50,0 cm, dus je kunt rechtop zitten. Frame van alu 6061 met carbon voor en achtervork, van augustus 2004. Wielen: Fir EA 10/Shimano 600. Shimano 105 remmen. Cane Creek AHeadset. Slechts enkele cyclo's mee gereden. Cranckstel Dura Ace 52/39, voorderailleur Dura Ace, cassette Ultegra 12/27.
Inclusief de volgende NIEUWE onderdelen: Shimano ST R600 (27sp-Ultegra groep) dual control grepen voor kleine handen. Banden Continental Grand Prix en Michelin (en 3 reservebanden). Deda Piega stuur, 38cm, voor kleine handen. Roestvrijstalen TH balhoofdlagers. Ahead expander. Stuurlint en binnen en buitenkabels. Nieuw zadel: Selle Italia Lady Gel Flow. Sram pc79 ketting. Stuurpen Litestem. Gewicht zonder pedalen 8,1 kg. Fiets kan naar wens uitgerust worden met ander verzet en pedalen naar keuze. Prijs, incl reservebanden en gevuld zadeltasje, € 850,- Interesse? voor een snelle reactie:
klimmer@home.nl
Geen nieuwe, maar wel vrijwel nieuwe fiets heb ik, geen handelaar, te koop, indien je klein van stuk bent. Kleiner dan ca. 1.60m.
Hier zijn de details: blijft ook nog binnen je budget:
Vitus Virage R, racefiets met 650C frame en wielen, speciaal voor kleine vrouwen (1,47 - 1,60 m). Lengte zadelbuis (c/t) 46 cm, standover (binnenbeenlengte) min. 70 cm, zithoek 73 graden, bovenbuis horizontaal 50,0 cm, dus je kunt rechtop zitten. Frame van alu 6061 met carbon voor en achtervork, van augustus 2004. Wielen: Fir EA 10/Shimano 600. Shimano 105 remmen. Cane Creek AHeadset. Slechts enkele cyclo's mee gereden. Cranckstel Dura Ace 52/39, voorderailleur Dura Ace, cassette Ultegra 12/27.
Inclusief de volgende NIEUWE onderdelen: Shimano ST R600 (27sp-Ultegra groep) dual control grepen voor kleine handen. Banden Continental Grand Prix en Michelin (en 3 reservebanden). Deda Piega stuur, 38cm, voor kleine handen. Roestvrijstalen TH balhoofdlagers. Ahead expander. Stuurlint en binnen en buitenkabels. Nieuw zadel: Selle Italia Lady Gel Flow. Sram pc79 ketting. Stuurpen Litestem. Gewicht zonder pedalen 8,1 kg. Fiets kan naar wens uitgerust worden met ander verzet en pedalen naar keuze. Prijs, incl reservebanden en gevuld zadeltasje, € 850,- Interesse? voor een snelle reactie:
klimmer@home.nl
Hallo,
Ik heb deze namiddag een fiets gekocht. Een nieuwe zelfs . Ik heb geen specifieke dames race fiets gekocht. Na het raadplegen van diverse fora had ik reeds beseft dat ik niet persé voor een vrouwenmodel moest kiezen.
Wat heb ik nu gekocht? Een Bianchi Via Nirone 7 alu/carbon Ultegra.
Hier vind je een fototje van de fiets: http://www.bianchi.it/en/products2007/Road_Y7B07.aspx
Morgen het eerste testritje. Ik ben echt wel benieuwd. Ik zie het super zitten.
Merci voor alle reacties!
Ik heb deze namiddag een fiets gekocht. Een nieuwe zelfs . Ik heb geen specifieke dames race fiets gekocht. Na het raadplegen van diverse fora had ik reeds beseft dat ik niet persé voor een vrouwenmodel moest kiezen.
Wat heb ik nu gekocht? Een Bianchi Via Nirone 7 alu/carbon Ultegra.
Hier vind je een fototje van de fiets: http://www.bianchi.it/en/products2007/Road_Y7B07.aspx
Morgen het eerste testritje. Ik ben echt wel benieuwd. Ik zie het super zitten.
Merci voor alle reacties!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Bianchi met Shimano
Maar verder een hele mooie fiets! Veel plezier ermee!
Maar verder een hele mooie fiets! Veel plezier ermee!
Less is bore
Wahah! Die heb ik ook gekocht bij Math Salden (afgelopen zaterdag)Mijn maat van frame moest uit Italie komen dus ben nog wachtenik hoop dat hij woensdag na de carnaval klaar is ! Laat me weten hoe die rijdt Dan geef ik deze week ook commentaarvanuit mijn kant Grtz
ram0n
Trouwens, hoeveel heb jij betaald ? Ik 1079,00 bij Salden.. Kheb het trouwens in het Wit met Junioren verzet (Double)
ram0n
Trouwens, hoeveel heb jij betaald ? Ik 1079,00 bij Salden.. Kheb het trouwens in het Wit met Junioren verzet (Double)