welke dt swiss wielen ???
hallo,
Ik ben van plan om mij een paar nieuwe koerswielen aan te schaffen en voorlopig gaat bij mij de aandacht naar dt swiss wielen.Nu is mijn vraag welke jullie mij zouden aanraden: de RR1450 of de RR1850 en wat de verschillen tussen deze 2 zijn want kwestie prijs zijn ze ongeveer hetzelfde.
alvast bedankt, Seppe
Ik ben van plan om mij een paar nieuwe koerswielen aan te schaffen en voorlopig gaat bij mij de aandacht naar dt swiss wielen.Nu is mijn vraag welke jullie mij zouden aanraden: de RR1450 of de RR1850 en wat de verschillen tussen deze 2 zijn want kwestie prijs zijn ze ongeveer hetzelfde.
alvast bedankt, Seppe
het grootste verschil zit in de velg en spaken.. de 1450 is zoals de naam al vermoed 1450gram.. de 1850, 1850gram... welke de voorkeur geniet is oa. afhankelijk van je eisen, ze zegt er wedstrijden mee te willen gaan rijden, wat is je gewicht.. ik rijd nu al 1jaar op de 1450's en ze bevallen perfect.. echter ik ben dan ook maar 60-65kg.
lees ook eens dit topic. http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... age=Search
dt swiss 1850
http://www.dtswiss.com/index.asp?fuseac ... tail&id=10
dt swiss 1450
http://www.dtswiss.com/index.asp?fuseac ... etail&id=1
geef eens wat meer info over jezelf en je rij stijl dan kan er een 'beter' advies komen
succes
lees ook eens dit topic. http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... age=Search
dt swiss 1850
http://www.dtswiss.com/index.asp?fuseac ... tail&id=10
dt swiss 1450
http://www.dtswiss.com/index.asp?fuseac ... etail&id=1
geef eens wat meer info over jezelf en je rij stijl dan kan er een 'beter' advies komen
succes
bedankt voor de reactie,
de bedoeling is dus wel degelijk om wedstrijden te rijden met deze wielen
weeg zelf 60-63 kg
er is mij een keer gezegt dat de dt swiss RR1450 echte klimwielen zijn en dat je om in vlaanderen te rijden beter bent met de RR1850
wat denk jij hiervan ???
de bedoeling is dus wel degelijk om wedstrijden te rijden met deze wielen
weeg zelf 60-63 kg
er is mij een keer gezegt dat de dt swiss RR1450 echte klimwielen zijn en dat je om in vlaanderen te rijden beter bent met de RR1850
wat denk jij hiervan ???
ik ken de 1850's niet.. maar de 1450 bevallen me uitstekend.. ze zijn erg strak en zoals ook in het andere topic genoemd wordt 'hard' normaal gesproken zul je niet of nauwelijks een slag in je wiel krijgen.. ik rijd er nu een jaar mee en heb er nog niets mee gehad.. er zit een zeer klein slagje in.. dit komt omdat tijdens mijn eerste rit mijn derailleur in m'n wiel sloeg.. met de dealer afgesproken dat ik door mocht rijden en dat het wiel later teruggestuurt zou worden... tot die tijd geen krimp meer gegeven.. de naven dt 240's perfect.. geen enkele service noodzakelijk al zal ik ze wel ff smeren alvorens het nieuwe seizoen begint.
kortom ik rijd er het hele jaar op en ze bevallen perfect, ik woon in brabant (nederland) er rijd zowel over klinkers, polders als in luik/bastenaken/luik.. ze bevallen perfect.
als ik een nieuw setje clincher wielen zou kopen zou dit een nog lichter setje zijn en deze voor 'het vieze werk' houden.. ze zijn bijzonder sterk en ogen ook nog mooi.. enig minpunt.. de stickers beginnen vrij snel wat los te laten wat enigzinds misstaat maar dit zullen de 1850's ook hebben
succes
kortom ik rijd er het hele jaar op en ze bevallen perfect, ik woon in brabant (nederland) er rijd zowel over klinkers, polders als in luik/bastenaken/luik.. ze bevallen perfect.
als ik een nieuw setje clincher wielen zou kopen zou dit een nog lichter setje zijn en deze voor 'het vieze werk' houden.. ze zijn bijzonder sterk en ogen ook nog mooi.. enig minpunt.. de stickers beginnen vrij snel wat los te laten wat enigzinds misstaat maar dit zullen de 1850's ook hebben
succes
heb zelf nu ruim jaar zwarte wielset met de 240 naven / RR 1.1 velg, maar klassiek gespaakt 32st. Waarschijnlijk iets zwaarder dan rr1450 (ik gok onder 1600 gram) Rijdt perfect. Gevoelmatig iets meer solide dan 1450 door de ppaar extra spaken, en naar mijn mening ook mooier.
Quoten: Origineel geplaatst door CA(A)DMAN op 13 Februari 2007
heb zelf nu ruim jaar zwarte wielset met de 240 naven / RR 1.1 velg, maar klassiek gespaakt 32st. Waarschijnlijk iets zwaarder dan rr1450 (ik gok onder 1600 gram) Rijdt perfect. Gevoelmatig iets meer solide dan 1450 door de ppaar extra spaken, en naar mijn mening ook mooier.
Dat valt wel mee hoor... licht er wel een beetje aan wat voor spaken je neemt, maar hij zal sowieso wel onder de 1500gr zitten (heb zelf ook sinds kort die naven en velgen met DT revolution spaken en het totaal kwam op op 1482g uit...)De 1450 set heeft 28 spaken voor en achter, dus het verschil is maar 8 spaken
heb zelf nu ruim jaar zwarte wielset met de 240 naven / RR 1.1 velg, maar klassiek gespaakt 32st. Waarschijnlijk iets zwaarder dan rr1450 (ik gok onder 1600 gram) Rijdt perfect. Gevoelmatig iets meer solide dan 1450 door de ppaar extra spaken, en naar mijn mening ook mooier.
Dat valt wel mee hoor... licht er wel een beetje aan wat voor spaken je neemt, maar hij zal sowieso wel onder de 1500gr zitten (heb zelf ook sinds kort die naven en velgen met DT revolution spaken en het totaal kwam op op 1482g uit...)De 1450 set heeft 28 spaken voor en achter, dus het verschil is maar 8 spaken
"Courir, c\'est mourir un peu" - T. Krabbé
Quoten: Origineel geplaatst door Daf treks op 13 Februari 2007
Quoten: Origineel geplaatst door CA(A)DMAN op 13 Februari 2007
heb zelf nu ruim jaar zwarte wielset met de 240 naven / RR 1.1 velg, maar klassiek gespaakt 32st. Waarschijnlijk iets zwaarder dan rr1450 (ik gok onder 1600 gram) Rijdt perfect. Gevoelmatig iets meer solide dan 1450 door de ppaar extra spaken, en naar mijn mening ook mooier.
Dat valt wel mee hoor... licht er wel een beetje aan wat voor spaken je neemt, maar hij zal sowieso wel onder de 1500gr zitten (heb zelf ook sinds kort die naven en velgen met DT revolution spaken en het totaal kwam op op 1482g uit...)De 1450 set heeft 28 spaken voor en achter, dus het verschil is maar 8 spaken
Mijn setje r1.1, 240 s naven en revolution spaken 32/28 zat op 1502 gr.
Quoten: Origineel geplaatst door CA(A)DMAN op 13 Februari 2007
heb zelf nu ruim jaar zwarte wielset met de 240 naven / RR 1.1 velg, maar klassiek gespaakt 32st. Waarschijnlijk iets zwaarder dan rr1450 (ik gok onder 1600 gram) Rijdt perfect. Gevoelmatig iets meer solide dan 1450 door de ppaar extra spaken, en naar mijn mening ook mooier.
Dat valt wel mee hoor... licht er wel een beetje aan wat voor spaken je neemt, maar hij zal sowieso wel onder de 1500gr zitten (heb zelf ook sinds kort die naven en velgen met DT revolution spaken en het totaal kwam op op 1482g uit...)De 1450 set heeft 28 spaken voor en achter, dus het verschil is maar 8 spaken
Mijn setje r1.1, 240 s naven en revolution spaken 32/28 zat op 1502 gr.
Ik heb zelf de RR1.1 en heb dit weekend mijn achter velg moeten achter laten bij mijn FM, waren scheurtjes in aan de nippels al voor de 3e maal. Wordt wel telkens vervangen onder garantie wat dat betreft mag ik niet klagen. Heb ook telkens problemen met de stickers die los komen, heb ondertussen al een paar reserve liggen, deze zijn ook gratis te krijgen daar ze bij de invoerder het probleem erkennen. Voor de wat zwaardere jongens zou ik zeggen zoek iets anders zelf weeg ik 85kg bij 1,90m.
-
- Forum-lid
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30
Ik heb de handgemaakte versie met 32 aerolite spaken in. Ik weeg 77 kilo en ze bollen super. Ik heb het hier al meermaals verkondigd, maar ik ben er dan ook tevreden van. Mijn vorige versie met Ambrosio Exellight velgen was iets stijver, maar ze wogen dan een 30 gram meer denk ik(wat trouwens totaal niet te voelen is). Ze zijn ook iets goedkoper en zeker even sterk. Ik zou zeggen gaan met die banaan en niet twijfelen.
Ook ik heb het probleem met de stickers, maar die zijn(zoals al gezegd) gratis te vervangen.
Ook ik heb het probleem met de stickers, maar die zijn(zoals al gezegd) gratis te vervangen.
Excuse me while I kiss the sky