Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

MTBen voor een goed doel!

marike_dh
Forum-lid

marike_dh 27 jan 2007 16:49

Hoi, ik ben nieuw op dit forum, dus zal me even voorstellen: mijn naam is marike en ben nu ongeveer 2 jaar geleden begonnen met mountainbiken. En ik wil jullie fanatieke mountainbikende vrouwen even op de hoogte brengen van iets super gaafs dat ik afgelopen zomer heb gedaan, en zo gaaf was dat het nu weer wordt gedaan...

Duchenne Heroes
7 dagen mountainbiken
ongeveer 100 km per dag
van Luxemburg naar Amsterdam

En dat alles voor een goed doel. Namelijk geld inzamelen voor kinderen met de ziekte van Duchenne. Dat is echt een vreselijke ziekte waar langzaam al je spieren worden afgebroken.

Het was echt een enorme uitdaging, en ik heb het gehaald en het was een onvergetelijke tocht!!!
Maar we waren dit jaar met 4 vrouwen die elke dag fietsten wel enorm in de minderheid. En dat kan komend jaar anders. Dus vandaar mijn bericht hier.

Het is dit jaar van 16 - 22 september 2007
Voor meer info post hier of zie: http://www.duchenneheroes.nl/

ieliependalie
Forum-lid

ieliependalie 27 jan 2007 23:57

Hoi Marike,
je hebt wel onze interesse gewekt. Ik ga er eens goed overna denken. Kun je wat vertellen over de zwaarte?

ilgrasso
Forum-lid

ilgrasso 28 jan 2007 00:07

Mooi evenement.
Kun je inderdaad nog wat meer vertellen m.b.t. de tocht zelf maar ook de organisatie (vinden van sponsors, begeleiding enz. )
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

marike_dh
Forum-lid

marike_dh 28 jan 2007 01:01

Leuk om te lezen dat jullie enthousiast zijn!

De zwaarte: afgelopen jaar vond ik het best zwaar, geef ik toe, maar ja, wie is er niet moe na een hele dag mountainbiken?! En 2 dagen is dan nog wat zwaarder, dus een week is zeker zwaar, maar stiekem heb je die week eigenlijk maar 1 ding dat je moet doen en dat is fietsen. En daarop heb je je voorbereid. Dus dan ga je daarvoor, en dan zal je zien dat het fietsen je ook weer energie geeft!
Ik was eigenlijk nog helemaal geen fanatieke MTBer, en fietste wel eens een route van 35 km, en heel soms 45 km, op een lekkere zomerse dag. Maar dan was ik echt helemaal kapot. Ik heb pas rond pinksteren van de tocht gehoord, dus toen begon ik pas te trainen. Dat deed ik door zoveel mogelijk op de fiets te zitten. Eigenlijk wel 3 keer per week. En dan meestal 1 of 2 dagen in het weekend een dagtocht. Maar die waren meestal rond de 30-40 km, een enkele keer 60. En ik heb het dus gered. Het was ook door de spirit van alle andere deelnemers, je hebt wel af en toe pijn ergens, in je knieen, polsen, zadelpijn. Maar dan was iedereen zo positief van 'joh, kom op je zit nog op de fiets, je komt er wel'!! En dat was echt super motiverend. Dus dan ging je weer!

Misschien is het leuk om mijn weblog te lezen dat ik van het begin tot het einde, voor en tijdens de tocht heb bijgehouden op de site: http://www.duchenneheroes.nl/2006/Weblo ... emerID=133

Als je mee gaat doen staat de organisatie voor je klaar om je te helpen. Je krijgt tips over het binnen halen van sponsoren. Ze hebben allerlei promotie materiaal wat je krijgt. Er worden tevens een aantal bijeenkomsten georganiseerd om tips uit te wisselen met andere deelnemers. En voor de sportieve ondersteuning, organiseren zij een clinic met Thijs Al, hij is professioneel mountainbiker én veldrijder!

Maar als je echt mee gaat doen, kan je mij ook altijd vragen als je het even niet meer weet.

Dus ik zou zeggen, lees mijn weblog, heb je dan nog vragen... laat maar weten!!!

ieliependalie
Forum-lid

ieliependalie 28 jan 2007 17:05

Nou, we hebben het er nog eens over gehad. Als we vrij kunnen krijgen (moet wel lukken) schrijven we ons volgende week in!

marike_dh
Forum-lid

marike_dh 29 jan 2007 13:00

Super!! Dat is echt te gek!! Laat even horen als jullie ingeschreven zijn

Ik ga duimen dat jullie vrij kunnen krijgen

En als je vragen hebt, vraag maar raak natuurlijk.

ilgrasso
Forum-lid

ilgrasso 29 jan 2007 14:37

Ik ga je weblog eens lezen en me wat verder informeren. Je hoort nog van me.
Edit: Waar kan ik informatie m.b.t. de hoogtemeters vinden?
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

marike_dh
Forum-lid

marike_dh 29 jan 2007 17:31

Volgens mij moet de exacte route nog worden bepaald, en deze wordt ook nog in de GPS ingevoerd door de routes te laten fietsen. Vorig jaar waren er overigens geen hoogte meters vooraf bekend. Maar je kon wel een beetje inschatten hoe zwaar het zou worden door de route naast bestaande MTB-route-kaarten te leggen.

Bijvoorbeeld de etappe van la Gilleppe naar Valkenburg (dag 3) was de eerste helft in Belgie, maar de tweede helft was de onderste lus van de Vijlen/Epen route en dan een lus van de Gulpenroute, en dan de Valkeburg route. Dan kan je die routes bekijken op http://mtbroutes.nl/ en een beetje inschatten hoe het is. Hopelijk heb je daar wat aan!

ieliependalie
Forum-lid

ieliependalie 31 jan 2007 14:43

Hoi Marike!
Nou, het is geregeld! Sonja en ik doen mee hoor! We zijn ingeschreven.

ilgrasso
Forum-lid

ilgrasso 31 jan 2007 15:06

Quoten: Origineel geplaatst door ieliependalie op 31 Januari 2007

Hoi Marike!
Nou, het is geregeld! Sonja en ik doen mee hoor! We zijn ingeschreven.

Veel succes met de voorbereiding en straks met de tocht.
Hou je ons op de hoogte via dit forum / topic?

ieliependalie
Forum-lid

ieliependalie 01 feb 2007 17:11

Hoi Il grasso!
Ja dankje! Dat gaat wel goedkomen. Ben al begonnen met ietsje minder snoepen. Een paar kilootjes minder is overal wel goed voor.... Verder veel duurtraining, maar dat ligt me wel. Spannend!

marike_dh
Forum-lid

marike_dh 02 feb 2007 16:41

Helemaal super!!! Ik had het net vernomen van Gijs, en dacht meteen daarom maar even dit forum bezoeken!
Mochten jullie info nodig hebben, weten jullie me te vinden nu toch?!
En als je eens in de buurt van Maastricht komt trainen, laat gerust even weten, wellicht is er wat af te spreken!

En uhm, minder snoepen tja, is nu misschien wel handig, maar denk maar zo tijdens de tocht mag je zoveel snoepen als je maar kan, die prestatie daar valt namelijk niet tegenop te eten

Plaats reactie