Beste fietsfanaten,
Ik heb recent een Tacx Sartorius gekocht en er echt alles aan gedaan om de geluidproductie te minimaliseren: Slicks, band hard oppompen en maar kliefst 2 geleidsdempende matjes.
Mijn onderbuurvouw (type zeikerd) blijft echter klagen over geluidsoverlast.
Heeft er nog iemand goede tips,afgezien van verhuizen/stoppen met trainen en buurvrouw vermoorden?
Geluidshinder hometrainer
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid HC
Wat voor ondervloer heb je? Hout, beton?
What makes the boat go faster?
-
- Forum-lid
ndervloer is laminaat...
-
- Forum-lid HC
Bedoel wat zit onder laminaat?
-
- Forum-lid
nder het laminaat zit een geperste ondervloer, anti brand en daaronder een betonnen/stenen vloer. (jaren 30 appartementen complex)
-
- Forum-lid
gewoon een vaste tijd afspreken met je onderbuuf en vragen of ze een keer komt eten en haar geen zeikerd noemen, dat doet wonderen.
de satorius maakt inderdaad een bak met herrie, bij ons staat hij boven maar als er getraind wordt dan is het beneden net of de wasmachine niet goed is geworden.
de satorius maakt inderdaad een bak met herrie, bij ons staat hij boven maar als er getraind wordt dan is het beneden net of de wasmachine niet goed is geworden.
-
- Forum-lid HC
Ik denk ook dat je met overleg het meeste bereikt. Jaren 30 woningen zijn nu eenmaal niet echt geweldig geisoleerd tegen geluid.
-
- Forum-lid HC
Wat je kunt proberen is Fermacell geluidsisolatie plaat onder Tacx te leggen. Je hebt verschillende diktes. Zelf heb ik dit ook een tijdje gedaan en trillingsgeluid neemt behoorlijk af.