Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Costum AM Classisc

masterb
Forum-lid
Berichten: 1892
Lid geworden op: 25 aug 2006 16:34

masterb 23 jan 2007 21:27

Ik heb sinds kort een set Am Classics aangeschaft, het gaat om de 350 sprint. De set heeft voor 24 spaken en achter 28 spaken. Mijn FM kan via een duits handelaartje aan losse velgen komen en spaak deze wielen zelf. Volgens mijn FM zijn de spaken gelijmd bij een gewone set maar hij gebruikt borgnippels. Ook maakt hij gebruik van andere spaken, ik weet alleen niet welke: Dt revolution of Sapim CX-Ray spaken.
Nadat ik hier veel commentaar op deze wielen heb gehoort ben ik een beetje onzeker geworden want ik heb lang gespaart voor de set. Zijn deze wielen wel sterk genoeg enz. IK ben heel licht, nog geen 60 kg misschien is dat wel handig om te weten

mr.scott
Forum-lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:43

mr.scott 24 jan 2007 09:53

Hoi,
DT rev. zijn ronde spaken en sapim cx-ray zijn platte spaken dus moet je normaal het verschil wel direct zien. Ook op de spaakkoppen is gewoonlijk wel het merk te bespeuren (DT of Sapim). Bij onzekerheid vd 350 velg mss opteren voor de hogere 420 velg.
grtz

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 24 jan 2007 10:36

Ik denk niet dat je met 60 kg lichaamsgewicht problemen zult ondervinden. Maar ik weet het ook niet natuurlijk. Ik kwam op de Autoloze Zondag een fietscourier tegen die een setje 350'ers onder zijn fiets had hangen. Ik vroeg of hij daar geen problemen mee had... Geen enkel probleem. Deze gast woog zeker meer dan 60 kg (70?). Je zal denk ik wel het verschil merken met een steviger setje, maar dat is niet erg. Je hebt een prachtig licht setje velgen..

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27872
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 24 jan 2007 10:57

Tegenover de CX-Ray staat de DT Aerolite, maar die is dan direct weer iets duurder.

Zelf kies ik voor de CX-Ray black (heb een setje Amclassic 420 in opbouw).

masterb
Forum-lid
Berichten: 1892
Lid geworden op: 25 aug 2006 16:34

masterb 24 jan 2007 12:25

Dan zal ik wel CX-Ray hebben want ik heb zwarte platte spaken. NU nog even over de naven. Daar is ook veel commentaar op. Mijn FM zei dat de lagers niet zo goed bekend stonden maar dat je die makkelijk kaj vervangen en niet duur zijn. Misschien is een andere set naven een optie?

mr.scott
Forum-lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:43

mr.scott 24 jan 2007 13:03

Ik heb geopteerd voor de tune naven (soul-kozak was ook een optie). Van 1 ding ben ik al zeker : ze waren duurder dan de AC naven. De toekomst zal het uitwijzen of dat ik een goede keuze heb gemaakt. Trouwens ik zou eind deze week mijn custom setje (AC420/cx-ray/tune) normaal moeten ontvangen. Indien iemand geïnteresseerd is in wat pics laat dit gewoon dan maar weten.
grtzzz
 

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27872
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 24 jan 2007 13:08

Het is vooral voor de amclassic achternaaf die slecht bekend staat. De voornaaf is prima.
Zelf kies ik vooraan gewoon voor de amc naaf (goedkoop, goed en zijn niet veel 18-gaats alternatieven!).
Achteraan heb je niet heel veel keus (24-gaats): Tune, DT Swiss, Soul Kozak, Edco.
Zelf ga ik voor Dura Ace 2007 kiezen. Niet het allerlichtst, maar wel degelijk en met 139 $ (eBay) nog redelijk te betalen.
Ik heb trouwens een setje 420's in opbouw, maar dat terzijde.

Gebruikersavatar
wezep
Forum-lid
Berichten: 1641
Lid geworden op: 04 mei 2005 10:06

Gebruikersavatar wezep 24 jan 2007 14:09

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 24 Januari 2007


Het is vooral voor de amclassic achternaaf die slecht bekend staat. De voornaaf is prima.
Zelf kies ik vooraan gewoon voor de amc naaf (goedkoop, goed en zijn niet veel 18-gaats alternatieven!).
Achteraan heb je niet heel veel keus (24-gaats): Tune, DT Swiss, Soul Kozak, Edco.
Zelf ga ik voor Dura Ace 2007 kiezen. Niet het allerlichtst, maar wel degelijk en met 139 $ (eBay) nog redelijk te betalen.
Ik heb trouwens een setje 420's in opbouw, maar dat terzijde.

Is het niet mooier (oa kleur) om gelijke naven te gebruiken?Enig idee wat het setje uiteindelijk weegt?
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27872
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 24 jan 2007 14:10

Tjsa mooier wel, maar de portomonee wil niet meewerken, dus wordt 't toch die DA naaf.
Ik zal 't gewicht even posten als 't setje klaar is (duurt nog even, die DA naaf moet nog binnen komen en dan moet het geheel nog gespaakt worden).

masterb
Forum-lid
Berichten: 1892
Lid geworden op: 25 aug 2006 16:34

masterb 24 jan 2007 15:47

Quoten: Origineel geplaatst door Mr.Scott op 24 Januari 2007


Ik heb geopteerd voor de tune naven (soul-kozak was ook een optie). Van 1 ding ben ik al zeker : ze waren duurder dan de AC naven. De toekomst zal het uitwijzen of dat ik een goede keuze heb gemaakt. Trouwens ik zou eind deze week mijn custom setje (AC420/cx-ray/tune) normaal moeten ontvangen. Indien iemand geïnteresseerd is in wat pics laat dit gewoon dan maar weten.
grtzzz
 

tja, Tune en Soul Kozak lijken mij zeer goede naven maar de prijs mag er ook wezen, daar kan ik wel 10 keer mijn lagers van vervangen. Als de wielen klaar zijn wil ik wel wat pics zien. Alleen om te kijken hoe dat staat bij AM Classics...

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27872
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 24 jan 2007 20:16

Ik heb overigens zojuist de nieuwe decals besteld. Zo gaan ze er ongeveer uitzien:

Ben je geïnteresseerd moet je even mailen met sales@amclassic.com
De prijs is $20.- + $6 verzendkosten. Een creditcard is wel vereist. 

masterb
Forum-lid
Berichten: 1892
Lid geworden op: 25 aug 2006 16:34

masterb 24 jan 2007 20:29

Die nieuwe decals zijn echt veel mooier, zit er ook aan te denken om ze erop te plakken.  $ 20 voor acht stickers of per wiel (vier stickers)?
Van de site www.amclassic.com
Sprint 350’s are great for climbing and fast rides, everyday or race use. Responsive, smooth, and easy to spin up to speed. The Sprint 350 rim is one of the lightest traditional aluminum road clincher rims in the world. No hidden nipples or unusual spokes.
is dit geen overdreven verkooppraatje?

Plaats reactie