Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Welk tijdritstuur

peteri200
Forum-lid

peteri200 21 jan 2007 00:19

ik zit met de volgende vraag, welke tijdrit sturen zijn geschikt om op een goed werkende en nette manier de standaard ergopowers op te monteren?

casran
Forum-lid HC

casran 21 jan 2007 00:47

't Is nu niet om reclame te maken, maar bij mijn weten is enkel het Xentis tijdritstuur bedoeld om je Ergopowers er perfect op de zetten:

... tenzij je een bovenop een gewoon koersstuur extensions plaats natuurlijk.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

amazza
Forum-lid

amazza 21 jan 2007 01:20

[q]'t Is nu niet om reclame te maken[/q]

Begrijp me niet verkeerd, ik respecteer je kennis en wat je op/voor verschillende fora doet en ik wil niet beledigen, maar het si de laatste tijd wel een beetje de Kuota/Xentis/Oval show.

Maar ik begrijp het wel. Wiens brood men eet.....

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 jan 2007 01:25

Pieter heeft commercieel gezien vanuit z'n job niets te doen met Oval, dezelfde dingen heeft hij met zoveel dingen gedaan, wat te denken van SRM en lightweight.
Ik denk wel dat het de enige fatsoenlijke oplossing is. Maar waarom wil je zo graag met complete ergopowers blijven rijden?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

casran
Forum-lid HC

casran 21 jan 2007 01:30

Quoten: Origineel geplaatst door amazza op 21 Januari 2007

Begrijp me niet verkeerd, ik respecteer je kennis en wat je op/voor verschillende fora doet en ik wil niet beledigen, maar het si de laatste tijd wel een beetje de Kuota/Xentis/Oval show.Maar ik begrijp het wel. Wiens brood men eet.....

Ik heb gewoon steeds het materiaal "geshowed" dat ik heb, en daarover uitleg gegeven en van mening gewisseld. Als ik door X gesponsord wordt, is het nogal moeilijk om foto's en ervaringen van Y te geven die ik niet in handen heb... Overigens ben ik ook steeds lovend geweest over tal van fietscomponenten die tot voorheen mij nooit sponsorden (Lightweight bv.), én ben ik graag kritisch ten opzichte van degene die me wél sponsoren (zie installatie Ergomo bv.). Als je nu 1 iets bij mij niet kan is het mijn mening of enthousiasme afkopen; dat zal je op een forum niet steeds merken, maar op mijn werk of in mijn ploeg worden ze daar genoeg mee geconfronteerd.
edit: jups, zowat hetgeen Amclassic-fan tegelijkertijd verduidelijkte.
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

amazza
Forum-lid

amazza 21 jan 2007 02:03

Ik zeg ook niet dat ik het niet begrijp, en uiteindelijk is dit ook maar een herhaling van zetten die al geweest is n.a.v. anderen die ook tegen dit schijnbaar heilige huisje aan schopten.

Een heilig huisje vergelijkbaar met de status van bovengenoemde Lightweights en SRM op dit forum.

Zoals gezegd ik respecteer je kennis en wat je inbrengt. Ik geef slechts weer wat ik (n=1) denk op te merken.

Ach wat,misschien ben ik gewoon jaloers op al die mooie spulletjes :D

Ps; ACfan: de gedachte om een sponsor een broodheer te noemen is toch niet een vergezochte?

peteri200
Forum-lid

peteri200 21 jan 2007 11:26

tsja waarom de standaard ergopowers... misschien wel omdat ik zelf niet goed weet om alles goed aan te sluiten met losse comandeurs en remmen enzo  . moet je dan veel aan passen ? zijn de standaardkabels goed of moeten daar kompleet nieuwe op?
p.s ik heb komende week mijn xentis wielen binnen dus stuur zou er wel goed bij passen

casran
Forum-lid HC

casran 21 jan 2007 12:27

Quoten: Origineel geplaatst door amazza op 21 Januari 2007

Ik zeg ook niet dat ik het niet begrijp, en uiteindelijk is dit ook maar een herhaling van zetten die al geweest is n.a.v. anderen die ook tegen dit schijnbaar heilige huisje aan schopten.

Zeg, ik kan heus tegen een stootje hoor... Als discussietechniek iets "heilig" noemen is natuurlijk behoorlijk fout.Nu SRM en LW ook al? wtf? niemand heeft er iets op tegen als je die produkten wil afbreken hoor, alleen ga je tegengestelde meningen vinden... so what?
Ik dacht dat jullie op dit fietsforum zouden appreciëren als ik af en toe zaken voorstel. En ik denk dat ik voldoende kritisch doe waar het moet, en geen probleem heb met tegenkanting.
Ik heb overigens niet de minste illusie dat ik daar rijker van wordt... goed, als je wil dat ik niets meer post op dit forum, zeg dat dan rechtuit ipv de onduidelijke boodschap die je nu brengt. Dus, welk punt wil je maken?

peteri200
Forum-lid

peteri200 21 jan 2007 13:20

@ casran trek het je niet aan ik vind al je topic's met diverse onderdelen prachtig om te lezen. laat die andere maar bezig hoor.
maar gelieve nu weer ff on topic.

amazza
Forum-lid

amazza 21 jan 2007 15:02

Bedankt Peter. Ik zal voortaan eerst aan jou vragen of ik iets mag vinden.

Casran ik stuur je een mail om mijn gedachten uiteen te zetten. Dit heeft verder inderdaad niets met het topic te maken.

amazza

peteri200
Forum-lid

peteri200 21 jan 2007 18:06

sorry hoor het was geen persoonlijk aanval ik bedoelde dus eigenlijk, van vechten jullie dat even ergens anders uit. ik zou graag wat reacties krijgen waar ik iets mee kan, om dus een tijdrit stuur op mijn fiets te plaatsen. en als ik dus niet de ergopowers gebruik hoe dan het een en ander in zijn werk gaat.

amazza
Forum-lid

amazza 21 jan 2007 22:11

[q]sorry hoor het was geen persoonlijk aanval[/q]

[q]laat die andere maar bezig hoor.[/q]

Maar goed, het monteren van tijdritremmen e.d. is iets wat imo hoort op een tijdritstuur.

Als je per se ergopowers wil (dat kan natuurlijk) zou je ook voor een basebar/clip-on combo kunnen kiezen. Vaak nog lichter ook. Zo'n basebar(ossekop) leent zich ook voor montage van ergopowers. Je ziet dit in de triathlonwereld wel vaker. Is esthetisch minder mooi, maar je kan niet alles hebben ;)

Plaats reactie