Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

irritatie bij de schaamstreek

scrymm
Forum-lid

scrymm 19 jan 2007 12:39

Ik heb eigenlijk al sinds ik wielren vaak last van irritatie aan de de binnenkant van mn bovenbeen, vlak bij mn schaamstreek, zegmaar, net of het plekje waar je met je been iedere keer langs je zadel af "schaaft".
Het is vooral bij het douchen altijd erg gevoelig en pijnlijk, meer mensen hier last van en eventueel een goeie tip?
Vandaag is morgen alweer gisteren

ted038
Forum-lid

ted038 19 jan 2007 14:21

klinkt erg vervelend iddd, heb er zef gelukkig geen last van.
oplossingen zou je kunnen zoeken in een minder brede zadelpunt of andere zit op 't zadel, want normaal mag dit dus niet gebeuren.
Je hebt wel de goede maat broek aan ? en de rand van de zaam is niet te hard of scherp geworden ?
en wellicht scheer je je daaronder en schuur je nu langs de stoppels

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 19 jan 2007 14:31

Waarom niet gelijk gevraagd bij je sport onderzoek?
What makes the boat go faster?

ilgrasso
Forum-lid

ilgrasso 19 jan 2007 16:37

Heb ik ook wel eens last van (gehad). Meestal bij overmatig transpireren i.c.m. een (te) breed zadel bij het spinnen in een sportschool.
Zelf heb ik veel baat bij Sudocreme (wat je gebruikt wordt op de billen van babies).

Succes.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

scrymm
Forum-lid

scrymm 19 jan 2007 19:42

Quoten: Origineel geplaatst door Ted038 op 19 Januari 2007

klinkt erg vervelend iddd, heb er zef gelukkig geen last van.
oplossingen zou je kunnen zoeken in een minder brede zadelpunt of andere zit op 't zadel, want normaal mag dit dus niet gebeuren.
Je hebt wel de goede maat broek aan ? en de rand van de zaam is niet te hard of scherp geworden ?
en wellicht scheer je je daaronder en schuur je nu langs de stoppels

Dit soort dingen heb ik zelf ook al aangedacht, heb al aantal zadels geprobeerd, ik heb het altijd, dus ook als ik verschillende fietsbroeken aan heb, dus dat kan het ook niet zijn, dat laatse kan ook niet, want ik heb ook eent ijd gehad dat ik me niet scheerde en toen had ik het ook.

scrymm
Forum-lid

scrymm 19 jan 2007 19:43

Quoten: Origineel geplaatst door Livio Livius op 19 Januari 2007

Waarom niet gelijk gevraagd bij je sport onderzoek?

Hmm, misschien angst dat ze me niet goed zouden keuren, ik zat al met die enkel en met rugklachten als ik fiets, en ach, dit is opzich geen SUPER groot probleem, het is eigenlijk alleen irritant tijdens het douchen maar tijdens het fietsen zelf hebik er niet zoveel last van...

scrymm
Forum-lid

scrymm 19 jan 2007 19:46

Quoten: Origineel geplaatst door Il Grasso op 19 Januari 2007

Heb ik ook wel eens last van (gehad). Meestal bij overmatig transpireren i.c.m. een (te) breed zadel bij het spinnen in een sportschool.
Zelf heb ik veel baat bij Sudocreme (wat je gebruikt wordt op de billen van babies).

Succes.

ik zal ons mam eens op pad sturen

lancev7
Forum-lid

Gebruikersavatar lancev7 19 jan 2007 19:48

kunt ook de creme van assos proberen... erg prettig

bikeboss
Forum-lid

bikeboss 20 jan 2007 13:05

Waarom geen dermatoloog raadplegen? Misschien is het gewoon een vorm van contactekseem en ben je ervan verlost door gebruik van een aangepast waspoeder of door het vermijden van bepaalde kunststofzemen. Het enige vervelende van zo'n dermatologische test is dat je enkele dagen moet rondlopen met je rug volgeplakt met klevers waarop allerlei testprodukten zijn aangebracht (om na te gaan of je op die produkten al dan niet allergisch reageert). Tijdens die dagen moet je zweten vermijden en mag je rug uiteraard niet worden gewassen. Dus trainen zit er dan even niet in. Lijkt mij dus een zaakje voor de komende oktober- of novembermaand. Zeker het proberen waard.
Ter info: ik ken iemand die na het scheren slecht één welbepaalde door de apotheker bereide after-shave mag gebruiken om irritatie van de huid ter hoogte van de baard te vermijden (ook ontdekt via dergelijk dermatologisch onderzoek).

maus_1990
Forum-lid

maus_1990 23 jan 2007 21:17

heb je X-benen? kan het daaraan liggen dat je je knieën tever naar binnendraai, enige oplossing lijkt mij dan je schoenplaatjes iets naar buiten zetten zodat dat compenseerd.
Afbeelding

scrymm
Forum-lid

scrymm 24 jan 2007 11:19

Quoten: Origineel geplaatst door maus_1990 op 23 Januari 2007

heb je X-benen? kan het daaraan liggen dat je je knieën tever naar binnendraai, enige oplossing lijkt mij dan je schoenplaatjes iets naar buiten zetten zodat dat compenseerd.

Ja heb ik inderdaad, kan de fm dat doen?

maus_1990
Forum-lid

maus_1990 24 jan 2007 11:23

Quoten: Origineel geplaatst door scrymm op 24 Januari 2007

Quoten: Origineel geplaatst door maus_1990 op 23 Januari 2007

Ja heb ik inderdaad, kan de fm dat doen?

je kan zelf je plaatjes lijkt mij wel iets draaien waardoor jou knieën iets meer naar buiten komen te staan.
Afbeelding

Plaats reactie