Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

MTB: ook iets anders dan XC?

ilgrasso
Forum-lid

ilgrasso 18 jan 2007 17:46

Sinds gisteravond heb ik een logeetje.
Een Azonic DS-1 met een Marzocchi Shiver vork (steek-as) een 34 blad voor en voorzien van chainguide en lekkere agressieve remmen (180 mm voor en 160 mm achter). Stevige wielen (Hope Big Un's met Mavic 321 en King Jim 2,35 banden).
Een lekker fietsje dus om te freeriden en wat lichte downhill te doen.
Omdat je immers niet altijd spandex broekjes kan dragen vroeg ik me af of er nog forummers zijn die zich met andere vormen van moutainbiken bezighouden naast het crosscountry rijden.
Ik ben benieuwd naar jullie reactie.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 18 jan 2007 18:31

Alleen het kijken doe ik naar de andere varianten van de mtb sport. En ik kijk dan ook graag naar het freeriden en bmxen ed. (geweldige zender is dat ook extreme sports)

jannak
Forum-lid

jannak 18 jan 2007 20:18

Quoten: Origineel geplaatst door Il Grasso op 18 Januari 2007

Sinds gisteravond heb ik een logeetje.
Een Azonic DS-1 met een Marzocchi Shiver vork (steek-as) een 34 blad voor en voorzien van chainguide en lekkere agressieve remmen (180 mm voor en 160 mm achter). Stevige wielen (Hope Big Un's met Mavic 321 en King Jim 2,35 banden).
Een lekker fietsje dus om te freeriden en wat lichte downhill te doen.
Omdat je immers niet altijd spandex broekjes kan dragen vroeg ik me af of er nog forummers zijn die zich met andere vormen van moutainbiken bezighouden naast het crosscountry rijden.
Ik ben benieuwd naar jullie reactie.

Ja, bike alleen maar marathons.
http://www.houseofcycling.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

luna
Forum-lid

luna 21 jan 2007 12:12

vind de downhill fietsen er wel super vet uitzien, maar aangzien er maar weinig parcoursen in de buurt zijn vind ik het zonde om zo'n fiets aan te schaffen.
wel gaaf om te zien.
op you tube staan complete films, daar een keer een filmpje gezien van een groep amerikanen die in de canyons verschillende parcourtjes maakten.

tomracertje
Forum-lid

tomracertje 21 jan 2007 20:25

Hier een dirt en streeter
Isaac pascal carbon , Campagnolo zonda , Time RXS carbon , Campagnolo chorus carbon ,

luna
Forum-lid

luna 03 feb 2007 14:35

weinig downhillers hier op het forum

ilgrasso
Forum-lid

ilgrasso 03 feb 2007 22:13

Quoten: Origineel geplaatst door luna op 03 Februari 2007

Inderdaad, gelukkig heb ik ook een XC zodat ik me hier niet zo eenzaam hoef te voelen.
Binnenkort eens wat foto's plaatsen van bovengenoemde fiets (nog niet alle onderdelen zijn binnen)
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

tiest
Forum-lid HC

tiest 04 feb 2007 21:12

Tijd voor een 4x op de kardingeheuvel dan ??

luna
Forum-lid

luna 04 feb 2007 22:11

Quote: Origineel geplaatst door Il Grasso op 03 Februari 2007
Quoten: Origineel geplaatst door luna op 03 Februari 2007weinig downhillers hier op het forum Inderdaad, gelukkig heb ik ook een XC zodat ik me hier niet zo eenzaam hoef te voelen. Binnenkort eens wat foto's plaatsen van bovengenoemde fiets (nog niet alle onderdelen zijn binnen)

ja, ben wel benieuwd hoe een en ander eruit ziet..

ilgrasso
Forum-lid

ilgrasso 05 feb 2007 12:59

Quoten: Origineel geplaatst door thunderroad op 03 Februari 2007

>> weig downhillers hier

LOL.... ik woon in Groningen

Het leven moet vrij lastig zijn als je je eigen omgeving niet kent.
Hieronder een korte omschrijving + foto van Groningen.

In het najaar van 2005 is gestart met de aanleg van het eerste onderdeel van het bikepark, de fourcrossbaan. De baan kreeg een lengte van 300 meter en een hoogteverschil van ruim 30 meter. In het voorjaar van 2006 is de baan raceklaar gemaakt en kon op 7 mei officieel geopend worden. Dit gebeurde in de vorm van de eerste wedstrijd van de Strongest Of All cup.
In september 2006 is de tweede wedstrijd gehouden. De toplaag die aangebracht is heeft ervoor gezorgd dat de baan ook onder zeer natte omstandigheden goed te rijden is. 
Inmiddels is de baan aangepast. De baan is ruim 60 meter langer geworden. Grote tables, doubles, step-ups en rythm secties zijn toegevoegd aan het parcours en de bestaande jumps zijn allemaal aangepast. De baan is nu nog professioneler geworden en biedt daarbij voldoende variatie.
Bikepark Groningen is te vinden op recreatieterrein Kardinge langs de oostelijke ringweg van de stad Groningen.

ilgrasso
Forum-lid

ilgrasso 05 feb 2007 13:00

Quoten: Origineel geplaatst door luna op 04 Februari 2007

Quote: Origineel geplaatst door Il Grasso op 03 Februari 2007

Quoten: Origineel geplaatst door luna op 03 Februari 2007

Inderdaad, gelukkig heb ik ook een XC zodat ik me hier niet zo eenzaam hoef te voelen.
Binnenkort eens wat foto's plaatsen van bovengenoemde fiets (nog niet alle onderdelen zijn binnen)

ja, ben wel benieuwd hoe een en ander eruit ziet..

Nog heel even geduld.
[start een pauze muziekje]

Plaats reactie