Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Reparatie Carbon voorvork

janalbert
Forum-lid

janalbert 17 jan 2007 21:26

Op de carbon voorvork van mijn fiets zit een kleine beschadiging in de toplaag (zie foto). Hoe het er in komt weet ik niet, zal er wellicht al in toen ik de fiets tweedehands kocht.
Nu wil ik dit repareren om te voorkomen dat het erger wordt of dat er bijvoorbeeld vocht bij komt. De structuur van de carbon mat zelf is niet beschadigd.
Ik dacht zelf aan het aanbrengen van een twee componenten polyester hars. Dat is bij de bouwmarkt te koop dacht ik. Of doe ik hier iets verschrikkelijk verkeerd en krijg ik daar spijt van ????

wesley
Forum-lid

Gebruikersavatar wesley 17 jan 2007 21:56

Er is gewoon een stukje van de blanke lak af, kan door steenslag oid zijn gebeurd.
Ik vermoed dat gewoon een beetje blanke nagellak al voldoende is. En anders een laagje nieuwe blanke lak aanbrengen.

Het laatste wat je moet doen is met twee componenten polyester hars gaan werken, geen idee wat voor effect dat zal hebben..

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 17 jan 2007 22:12

Als het alleen de lak is kan je met een fijn schuurpapiertje het even netjes op schuren en het vervolgens opnieuw in de acryl lak zetten.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

janalbert
Forum-lid

janalbert 17 jan 2007 22:17

De lak is wel helemaal weg, maar het carbon is niet beschadigd. Acryl lak lijkt mij een goed idee, want is toch op waterbasis dacht ik...

robbyrobby
Forum-lid

robbyrobby 22 jan 2007 21:46

als je al iets repareer dan nooit met polyester maar altijd met epoxy, dit is namelijk veel trek en slagvaster en betrouwbaarder, dit is ook te koop in de bouwmarkt als twee doorzichtige spuitjes.
even afnemen met thinner , een beetje sprayen met acryl blanke autolak op het plekje en je ziet er niets meer van

Plaats reactie