Steun voorderailleur kapot
-
- Forum-lid
Bij de Bianchi fiets van mijn zoon is de aluminium steun van de voorderailleur gebroken, zie foto:
http://img180.imageshack.us/img180/5707 ... eurwi4.jpg
Wie weet een adres (liefst in de randstad) waar dit snel en goed opgelost kan worden?
Dank, Hans
http://img180.imageshack.us/img180/5707 ... eurwi4.jpg
Wie weet een adres (liefst in de randstad) waar dit snel en goed opgelost kan worden?
Dank, Hans
-
- Forum-lid
Quoten: Origineel geplaatst door lancev7 op 17 Januari 2007http://img180.imageshack.us/img180/5707/bianchivoorderailleurwi4.jpgHe, dank. Dat is even handiger zo met een grote foto!
/edit: heel handig maar 1 foto is wel genoeg hè! b_A
/edit: heel handig maar 1 foto is wel genoeg hè! b_A
Een fietsmaatje van mij is precies hetzelfde overkomen. Tijdens de Waalse Pijl hing zijn voorderailleur er slapjes bij en na controle bleek de nok ingescheurd te zijn.
Zijn fietsenmaker heeft het hele metalen nokje eraf gehaald en een derailleur met klemband gemonteerd. Mooier wordt het er niet op, vooral omdat de lak natuurlijk beschadigd raakt. De fietsenmaker had dit opgelost door tape over de plek te plakken, geen fraaie oplossing. Zelf zou je kunnen proberen het stukje over te spuiten.
Opvallend genoeg ging het ook hier om een Bianchi! Is dit een structurele fout aan de frames? Misschien iets om over contact op te nemen met de importeur?
Zijn fietsenmaker heeft het hele metalen nokje eraf gehaald en een derailleur met klemband gemonteerd. Mooier wordt het er niet op, vooral omdat de lak natuurlijk beschadigd raakt. De fietsenmaker had dit opgelost door tape over de plek te plakken, geen fraaie oplossing. Zelf zou je kunnen proberen het stukje over te spuiten.
Opvallend genoeg ging het ook hier om een Bianchi! Is dit een structurele fout aan de frames? Misschien iets om over contact op te nemen met de importeur?
-
- Forum-lid
Gelukt! Het is een huwelijk tussen een Shimano klem en een Campa derailleur geworden.
http://img174.imageshack.us/img174/3320 ... 0188kx.jpg
Dank voor de tips,
Groet, Hans
http://img174.imageshack.us/img174/3320 ... 0188kx.jpg
Dank voor de tips,
Groet, Hans
-
- Forum-lid
Dat klinkt een beetje als gitaar spelen met drumstokken........of vis vangen met een briefopener........of wereldkampioen formule 1 worden met een Lada.....
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
Hallo fietsvrienden,
Al zoekend op dit forum kwam ik dit probleem van een afgebroken steun tegen. Ik heb (helaas) het zelfde probleem, maar dan bij mijn achterderailleur. Ik was namelijk een paar dagen geleden zo nobel om vol in de remmen te gaan bij een plotseling overstekende poes…. Ik heb keurig met mijn wenkbrauw afgeslagen op het asfalt, en zit nu met een mitella en een pimpelpaars hoofd achter mijn pc. De schade aan lijf is te overzien, maar de fiets heeft nu dus het probleem van de afgebroken steun van de achterderailleur. Mijn vraag aan de kenners van dit probleem: weten jullie of dit te repareren valt? Ik vrees namelijk met grote vrezen dat dit moeilijk te repareren is…
O, ja, het was mijn tweede ritje op de fiets, er staat nog geen 100 km op de teller….
Al zoekend op dit forum kwam ik dit probleem van een afgebroken steun tegen. Ik heb (helaas) het zelfde probleem, maar dan bij mijn achterderailleur. Ik was namelijk een paar dagen geleden zo nobel om vol in de remmen te gaan bij een plotseling overstekende poes…. Ik heb keurig met mijn wenkbrauw afgeslagen op het asfalt, en zit nu met een mitella en een pimpelpaars hoofd achter mijn pc. De schade aan lijf is te overzien, maar de fiets heeft nu dus het probleem van de afgebroken steun van de achterderailleur. Mijn vraag aan de kenners van dit probleem: weten jullie of dit te repareren valt? Ik vrees namelijk met grote vrezen dat dit moeilijk te repareren is…
O, ja, het was mijn tweede ritje op de fiets, er staat nog geen 100 km op de teller….
ik rem nooit meer voor dieren!!
Een derailleur padje (zo heet een dergelijk steuntje) is bij de meeste frames te vervangen. Alleen zijn deze niet universeel. Zou gewoon met de fiets teruggaan naar de FM en hem de schade laten bekijken (en waarschijnlijk een nieuw padje laten bestellen).
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Quoten: Origineel geplaatst door wezep op 19 Februari 2007
Een derailleur padje (zo heet een dergelijk steuntje) is bij de meeste frames te vervangen.
Bij Bianchi is het padje erop gelast... Dat vervangen zal moeilijker gaan als bij frames waarbij het padje met popnageltjes vastzit.
Een derailleur padje (zo heet een dergelijk steuntje) is bij de meeste frames te vervangen.
Bij Bianchi is het padje erop gelast... Dat vervangen zal moeilijker gaan als bij frames waarbij het padje met popnageltjes vastzit.