Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2007: voorspellingen

auke
Forum-lid

auke 17 jan 2007 09:58

Hoe groot is de kans dat we in het post-Lance tijdperk weer een echte strijd krijgen. En welke kanshebbers gaan meedoen dit jaar?
krijgen we Ullrich, Valverde, Landis, Basso, Vinokourov, Menchov en Dekker ooit in 1 peleton te zien?
Wint Landis alsnog de Tour in de rechtszaal?
Voor wie is de TdF 2007 op het lijf geschreven?
En wanneer schaffen we de winter(tijd) eens af? Op naar de zomer!

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 17 jan 2007 10:24

Menchov komt duidelijk tekort voor het grote rondewerk, dat moge nu wel duidelijk zijn. Thomas Dekker zat vorig jaar niet eens in de Rabo selectie (werd bewust uit de publiciteit gehouden), dus ik zie hem ook niet 123 een rol van betekenis spelen.

De kans dat Landis en Ullrich aan de start verschijnen is zeer klein.

Het zal gaan tussen Basso, Vino en Valverde. De laatstgenoemde zal zijn seizoen volledig op de Tour moeten afstemmen wil hij een kans maken (bleek vorig jaar wel in de Vuelta).

Indien Basso in dezelfde vorm steekt als waarin hij vorig jaar de Giro won wordt het een erg saaie Tour vrees ik. Maar het vermoeden bestaat dat zijn vorm toen sterk samenhing met verboden middelen. Het is daarom niet gezegd dat hij die vorm nu weer heeft. Dus het zou best eens spannend kunnen worden.

Een gevaarlijke outsider die nog niet genoemd is, is Carlos Sastre.

Waar ik persoonlijk wel benieuwd naar ben is of Boonen weer een gooi gaat doen naar de puntentrui. Vorig jaar vond ik hem uiterst zielig overkomen "ik sprint als een kleuter" en "dit is te zwaar, te hoog, te ver". Ben benieuwd of hij het dit jaar weer gaat proberen. Samen met Petacchi, Freire en McEwen kunnen het boeiende vlakke etappes worden.

auke
Forum-lid

auke 17 jan 2007 11:20

Menchov komt duidelijk tekort voor het grote rondewerk, dat moge nu wel duidelijk zijn. Thomas Dekker zat vorig jaar niet eens in de Rabo selectie (werd bewust uit de publiciteit gehouden), dus ik zie hem ook niet 123 een rol van betekenis spelen.
Een rol van betekenis misschien niet, maar ik zou het mooi vinden als Dekker weer enige progressie van betekenis kan tonen, het liefst in de Tour. Boogerd in vorm in een bergetappe die met de voorsten mee kan, zou ook al mooi zijn.De kans dat Landis en Ullrich aan de start verschijnen is zeer klein.
Denk je dat de tour-organisatie ze niet toe zal laten? Heeft Ullrich alweer een ploeg? En kan Landis zich weer met de eersten meten na zijn heupoperatie..... als ie niet voor een jaar geschorst wordt althans.Ben benieuwd of hij het dit jaar weer gaat proberen. Samen met Petacchi, Freire en McEwen kunnen het boeiende vlakke etappes worden.
Mits hopelijk voorafgegaan aan vele boeiende ontsnappingspogingen, anders zijn alleen de laatste tien minuten van de etappe boeiend....... Ze moeten de radiozendertjes tussen de ploegleider en de renners eens afschaffen, om al die calculerende wedstrijdstrategieen te voorkomen.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 17 jan 2007 12:28

Zowel Landis als Ullrich hebben geen ploeg. De meeste PT ploegen zullen hen ook niet graag contracteren.
Landis zal bovendien hoogstwaarschijnlijk geschorst zijn. Ullrich wacht binnenkort een rechtzaak in Duitsland, waarbij zjin bloed zal worden vergeleken met een zak die bij Fuentes is aangetroffen. Als dit een match oplevert, is het over en uit voor Der Jan.

ilfalco2004
Forum-lid

ilfalco2004 17 jan 2007 15:17

Een half jaar van te voren een prognose uitbrengen lijkt me echt te vroeg, er kan nog veel gebeuren (fuentes en ander zaken die nog aan het licht komen) Maar als ik dan toch mag kiezen hoop ik op Vino.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 17 jan 2007 15:45

Misschien wordt de Tour wel door de "pro-tourploegen" geboycot?

paashaas
Forum-lid

paashaas 17 jan 2007 15:47

Quoten: Origineel geplaatst door Robbebopper op 17 Januari 2007

Ik denk niet dat veel ploegen zich zoiets kunnen permitteren.
Er wordt toch gezegd dat er in Amerika maar 2 koersen tellen (Tour en Parijs-Roubaix). Discovery zal altijd wel starten.

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 18 jan 2007 23:36

Quoten: Origineel geplaatst door paashaas op 17 Januari 2007

Er wordt toch gezegd dat er in Amerika maar 2 koersen tellen (Tour en Parijs-Roubaix). Discovery zal altijd wel starten.

Klopt misschien wel, maar tegelijkertijd denk ik dan......, hoe lang blijft een koers tellen. Laten we wel wezen, gezien de huidige geruchten (ook Pereiro positief) wordt het langzamerhand wel moeilijk om de zege in de Tour te zien als een zege die telt. Op dit moment lijkt het steeds meer op een zege die aftelt. Nog even, en dan heeft Boogert toch nog eens de Tour gewonnen.
En als je als argument gaat hanteren dat alle belangstelling, zowel negatief als positief (woordspeling?) mee is genomen, tja, dan maakt het eigenlijk helemaal niet meer uit wat je in de renners stopt wiens salaris je betaalt.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 19 jan 2007 20:57

De verschillende organisaties maken het wielrennen kapot. Die hele protour moeten ze zo snel mogelijk afschaffen, heeft nog niets dan narigheid gebracht. De ASO doet zijn naam eer aan, maar de UCI blijkt zo mogelijk nog erger.
Less is bore

deklaas
Forum-lid

deklaas 19 jan 2007 22:39

gewoon een paar keer een fransman laten winnen .....
dan zijn de fransen ook weer rustig...

want fransen gebruiken geen doping (heb je niet nodig voor een bergtrui he richard

het beste zou zijn een leuke ronde door duitsland/oostenrijk/zwitserland, volgens mij hebben ze daar ook wel bergen en een mooi landschap, tegelijk plaatsen met de tour.

1 nadeel
maakt niet uit aan wie je het vraagt noem 1 wielerwedstrijd juistem de tour de france
in amerika hebben ze nog nooit gehoord van een RVV / Roubaix / amstel gold race etc etc

en sponsers willen hun investeringen terug zien dmv TV beelden...

Winnaar dit jaar.... euhh als het geen fransman is weten we het misschien in 2008

dries
Forum-lid

dries 21 jan 2007 22:02

Quoten: Origineel geplaatst door Robbebopper op 18 Januari 2007

Quoten: Origineel geplaatst door paashaas op 17 Januari 2007

Klopt misschien wel, maar tegelijkertijd denk ik dan......, hoe lang blijft een koers tellen. Laten we wel wezen, gezien de huidige geruchten (ook Pereiro positief) wordt het langzamerhand wel moeilijk om de zege in de Tour te zien als een zege die telt. Op dit moment lijkt het steeds meer op een zege die aftelt. Nog even, en dan heeft Boogert toch nog eens de Tour gewonnen.
En als je als argument gaat hanteren dat alle belangstelling, zowel negatief als positief (woordspeling?) mee is genomen, tja, dan maakt het eigenlijk helemaal niet meer uit wat je in de renners stopt wiens salaris je betaalt.

koerst hij dan wel clean ofzo? 

jonytj
Forum-lid

jonytj 21 jan 2007 22:14

wr zou basso mogen starten en der jan niet
ze zouden allebij hetzelfde gedaan hebben en ik dank dat ullrich echt wel nog en ploeg vind
gzrt jony
flanders, campa the best !!!!!!!!

Plaats reactie